Сезонните плодове и зеленчуци с най-голямо съдържание на витамин С

Пет продукта, които да включите в менюто си за по-добро здраве

Сезонните плодове и зеленчуци с най-голямо съдържание на витамин С

За да си набавим нужните витамини, можем да се обърнем към аптеката на природата.

През пролетта природата се събужда и най-сетне имаме достъп до повече разнообразни плодове и зеленчуци. Всички те са полезни за здравето ни, но сега, когато искаме максимално да подкрепим имунната система с възможно най-малко средства и усилия, трябва да търсим най-доброто.

В ситуацията сега “най-доброто” се оказват плодовете и зеленчуците, богати на витамин С. Той не само че ще помогне да се предпазим от вируса, но и същевременно ни е нужен, за да се справим със стреса и излишните килограми.

Сезонните плодове и зеленчуци с най-голямо съдържание на витамин С

Според проучване на специалистите в Уейл, когато тялото ни е под стрес за дълго време, започва да произвежда високи нива на кортизол, който предизвиква задържането на тегло по тялото. Витамин С предотвратява този ефект и подобрява настроението ни.

Затова е важно точно сега да си набавяме повече храни с този витамин. Подготвихме ви списък със сезонните плодове и зеленчуци, които са богати на него – тоест имат 20% или повече от дневната препоръчителна доза витамин С.

16 евтини и полезни за здравето храни

Череши

С нетърпение очакваме съвсем скоро да се появят първите череши, които да ни заредят с 15 милиграма витамин С на чаша. С това те ни дават 25% от препоръчителната доза от витамина за деня. Същевременно те са на 80% вода и са с ниски калории, така че са перфектното допълнение към менюто на всеки, който иска да отслабва.

Сезонните плодове и зеленчуци с най-голямо съдържание на витамин С

Ягоди

Друг любим плод за пролетта и лятото, който срещу малко калории, ще зареди организма ни с цели 58,8 милиграма витамин С на 100 грама порция. Това е около 98% от препоръчителната доза за деня.

Аспержи

Освен че аспержите са считани за суперхрана заради високото съдържание на антиоксиданти, те са съвсем полезни, защото съдържат 13,8 милиграма витамин С.  Това се равнява на 23% от дневната ни доза, за една чаша, когато са сварени.

Как да готвим лесно, евтино и здравословно у дома

Репички

Те са богати на фибри и на глюкосинолати – комбинация, която ефективно намаля килограмите и предпазва от болести. Освен това репичките ни носят 27 милиграма витамин С за чаша, което е 45% от дневната доза.

Сезонните плодове и зеленчуци с най-голямо съдържание на витамин С

Домати

Нискокалорични, но изключително вкусни и полезни, доматите са любим избор за пролетта и лятото на много хора, особено у нас. Те са богати на полифеноли и витамин С – 10 милиграма за една чаша, тоест 34% от дневната ни доза.

По-устойчив и икономичен живот по време на карантината

Да пиеш кафе и да миеш чиниите също е медитация

 

ПРОЧЕТЕТЕ ПОВЕЧЕ ЗА ЗДРАВЕ

Помогнете на щастието си с диета
Здраве21 МАЙ 2020

Какво е Down to Earth медитация?

Дори досадните домакински работи могат да бъдат начин да медитирате

70-годишният фитнес инфлуенсър
Здраве20 МАЙ 2020

70-годишният фитнес инфлуенсър

Ако тя го може, то какво е вашето извинение?

Малко познати правила за правилно съхраняване на храна
Здраве17 МАЙ 2020

Малко познати правила за правилно съхраняване на храна

Как да почистваме правилно храната си и как да избегнем задържането на микроби в хладилника ни

100-годишната история на пилатеса
Здраве13 МАЙ 2020

Лесна тренировка за разтягане за начинаещи

30 минути, с които ще наваксаме целодневното стоене на стол