Опасните навици, които изцеждат енергията ви

Отървете се от тях, за да си спестите пролетната умора

Като всичко, и организмът ни има нужда от енергия, за да функционира правилно.

Често обаче се случва да се чувстваме като изцедени и не знаем къде се крие причината за това. Оказва се, че не само липсата на сън може да причини това.

Ето и кои са типичните капани, които могат да доведат до хронична умора:

Не пиете вода. Дори леката дехидратация може да предизвика спад в нивото на енергията. Това може и да ви изненада, но дехидратацията всъщност сгъстява кръвта, а сърцето трябва да работи по-усилено, за да изпомпва кислород и хранителни вещества до вашите мускули и органи, а в крайна сметка дехидратацията забавя този процес.

Не закусвате. Не случайно закуската е сочена като най-важното хранене за деня. Пропускането й често може да ви остави усещането за безжизненост през останалата част от деня. Дори когато спим, нашето тяло продължава да се храни и да черпи енергия от нашите хранителни вещества и всичко е изчерпано до сутринта. Затова е толкова важно след събуждане да попълните тези енергийни липси и да дадете нов тласък на тялото.

Пийвате едно за отпускане. Много дами залагат на чаша вино след дълъг работен ден, за да се отпуснат преди лягане. Експертите обаче предупреждават, че алкохолът може да прекъсне вашия сън през нощта. Първоначално, алкохолът може да помогне за по-бързото заспиване, но създаването на подобни навици може и да наруши пълноценния сън, да доведе до често събуждане през нощта, последвано от чувство на умора на следващия ден.

Стоите до късно в събота и неделя. Промяната на цикъла на съня през почивните дни може да остави усещане за умора през работната седмица. Не е реалистично да се очаква хората да си лягат рано и в почивните дни, но експертите съветват да се опитвате да си лягате до час-два от времето, в което обикновено го правите. Поддържането на навици и при съня ще ви държи свежи през целия ден.

Техниката в спалнята. Светлината, излъчвана от вашия телефон, телевизор или таблет действително може да наруши цикъла на съня ви. Вашето тяло обикновено следва правилото ако навън е светло, да се буди, и обратното. Именно заради това светлината от съвременните технологии може да ви държи будни по-дълго време и да направи по-трудно заспиването.

Ако въпреки всичко, през деня се чувствате отново изморени, то можете да повишите нивата на енергията си с храна. Общото правило за високоенергийните храни е да приемате такива с високо съдържание на фибри, но с ниско съдържание на гликемичен индекс. Сред тях са доматите, боровинките, черния боб, орехите и овеса.

Важно е да знаете, че енергията не се отнася само до физическата сила и бодрост, но и до психичното здраве. Дали проблемът е, че сте ангажирани в работата твърде много или пък имате поредица от изпити, които трябва да вземете, то непременно се опитайте да отделяте време и за себе си.

Ако стреса и тревожността са причина за продължително натоварване, то можете да заложите на спорта и медитацията. Редовната физическа активност повишава силата, издръжливостта и енергията. Тя не само доставя кислород и хранителни вещества до тъканите, но осигурява и приток на ендорфини, както и повишава настроението!

Как да се справим с пролетната депресия?
Как да разберете дали някой ви лъже
5 съвета за по-добър старт на деня 

ПРОЧЕТЕТЕ ПОВЕЧЕ ЗА ЗДРАВЕ

Здраве13 ДЕКЕМВРИ 2019

Как да оцелеете по време на празниците, ако страдате от депресия

Не попадайте в капана на нереалистичните очаквания и ако трябва, отрежете всякакви контакти с токсични роднини

Здраве13 ДЕКЕМВРИ 2019

Смути витаминозна бомба, което повишава имунитета

Налейте си здравословна чаша смути от червено цвекло и портокал

Здраве08 ДЕКЕМВРИ 2019

Удивителните промени, които настъпват в тялото ни след 8 часа сън

Прочетете това и ще се замислите сериозно дали си струва да плащате високата цена на недоспиването

Здраве07 ДЕКЕМВРИ 2019

Да се предпазим от напълняване по време на менопаузата

С този хранителен режим ще активирате метаболизма си и ще сте спокойни, че тялото ви получава всички нужни хранителни вещества