Нямате енергия за нищо? Ето какво да направите!

Триковете, които ще повишат настроението и издържливостта ви

Ваканцията мина, отпочинахте си и уж трябва да кипите от енергия. Дали?

Вместо да вършите всичко с лекота, вие сте изморени, едва се вдигате от леглото сутрин и отваряте очи само с помощта на 2 чаши кафе, а вечер не може да издържите да сте будни след 22… Звучи ли ви познато? Ако отговорът е положителен, то вие трябва спешно да сторите нещо, за да се спасите от умората, да увеличите енергията, издръжливостта и продуктивността си. Това ще стане, ако направите някои малки промени в ежедневието си:

Закусвайте
Първото хранене за деня повишава нивото на кръвната захар, което през нощта спада доста и ако не закусвате, то това определно е причина да се чувствате по-малко енергична.

Не забравяйте плодовете
Ако не си набавяте с храната витамини и други хранителни вещества като желязо и различни минерали, то защитните сили на тялото ви ще отслабнат и ще станете по-уязвима към настинки и вирусни инфекции. Ако не обичате да хапвате плодове в чист вид, направете си плодова салата с кисело мляко и мед, или витаминозно смути.

sport

Движете се
Не случайно казват, че спортът е здраве. Ако сте пренебрегнали движението покрай безкрайните ваканции и купони с приятели, то е време да се върнете в спортната зала. Дори да нямате подобна възможност, то може да правите поне упражнения у дома. Те са също толкова ефективни като тези, които пратикувате във фитнеса, но трябва да сте стриктни. Така ще възвърнете енергнията си, но и като бонус, ще стопите излишните килограми.

Добавете сок от червено цвекло в менюто си
За ползите от сока от червено цвекло се носят легенди. Той подобрява паметта и съня, има добър ефект при подагра, при дисменорея, климакс, изключително полезен е за подобряване на имунитета и оттам – за предпазване от рак. Освен това той повишава енергията и издържливостта на организма. Според изследване на Университета в Екситър в Обединеното кралство, тази чудодейна напитка може да подобри представянето на атлетите на съзтезание с 16%. Важно е обаче да се знае, че трябва да добавите малка доза – например 50 мл в комбинация със сок от моркови 250 мл и постепенно увеличаваме количеството на цвеклото до 50%. Това се налага, тъй като в противен случай, то по-скоро вреди на организма.

Намалете стреса
За да можете да работите и да се забавлявате на пълни обороти, трябва да намерите начин да се справите със стреса. Дори да не осъзнавате, вие със сигурност живеете под стрес – работата и забързаният ритъм, в който живеем всички неизменно ни прави податливи на стрес. За да се справите с него, намерете нещо, което ще ви помогне, като медитация, зумба, фитнес, плуване и всичко, което ви кара да релаксирате и да се чувствате добре. Някои храни също имат антистрес ефект – паста, натурален шоколад, ядки.

ПРОЧЕТЕТЕ ПОВЕЧЕ ЗА ЗДРАВЕ

Здраве07 ОКТОМВРИ 2019

Фитнесът е особено важен за интровертите

Упражненията ги откъсват от проблемите и подобряват самочувствието

Здраве04 ОКТОМВРИ 2019

Любимата здравословна рецепта на Бионсе

Нейната идея за овесени ядки е много по-различна от това, което сме виждали до сега

Здраве30 СЕПТЕМВРИ 2019

Гладът към тези храни издава, че нещо не е наред с тялото ни

Когато ни се прияде някоя конкретна храна, вероятно тялото ни се опитва да ни каже нещо

Здраве29 СЕПТЕМВРИ 2019

Грешките в готвенето, които забавят метаболизма ни

Не е важно само с какво се храните, но и как го подготвяте