Здраве & Фитнес : Здраве17 СЕПТЕМВРИ 2018

Как да се справим с есенната депресия

Няколко хитринки ще ви спасят от меланхоличното настроение

Четири дни! Точно толкова трае ефекта на всяка ваканция, а с приближаването на есента, често апатията или лошото настроение стават наш верен спътник.

Именно сега идва и сезона на депресиите, затова подбрахме няколко естествени начина за това как да се преборим успешно с тях.

Планирайте следващото си пътуване

Това е доста очевидно, но повярвайте ни, работи. Ако сте заети с очакването на нещо ново, нещо хубаво, то вие ще изпитвате щастие. Разпитайте приятели, проучете нови дестинации, купете си брошури и направете изследване за вашето ново пътеществие. И няма значение дали става дума за кратка разходка извън града през уикенда. Отново върши работа.

Може би не знаете, че сте в депресия?

Тренирайте

Отделяйте от 15 до 30 минути за физическа активност всеки ден – танци, джогинг, каране на колело. Хората, които са в депресия нямат желание да се движат или пък да излизат навън, но се опитайте да си го наложите (ако трябва вземете със себе си приятел, който ще ви мотивира допълнително). Ако успеете да превърнете упражненията в навик ще видите, че не след дълго ще се чувствате много по-добре. Упражненията за контрол на дишането и медитацията също помагат много.

Заложете на здравословното хранене

Старайте се да ядете здравословно. Депресията действа различно на апетита на различните хора: някои изобщо нямат желание за ядене, други пък прекаляват. Ако и на вас ви се отразява по подобен начин, тогава трябва да сте доста по-внимателни с това какво хапвате, защото доброто ядене е равно на повече енергия и по-добър вид. Яжте много плодове и зеленчуци, и се старайте да не пропускате хранения. Дори да не сте гладни хапнете нещо леко, като ябълки например.

Диетата, с която ще победим сезонната депресия

Заложете на съня

Общото правило за часовата разлика е, че ще ви отнеме толкова време да коригирате режима на организма си, колкото сте били в друга часова зона. Най-доброто, което може да направите, е да заложите на почивката и добрия сън. Опитайте се да лягате половин час по-рано от обикновено, за да може тялото ви да влезе по-бързо в нормалния ритъм.

ПРОЧЕТЕТЕ ПОВЕЧЕ ЗА ЗДРАВЕ

Здраве22 ЯНУАРИ 2020

Пет супербилки за по-висок имунитет

В категорията суперхрани билките са най-ефективните

Prodavalnik15 ЯНУАРИ 2020

Жените трябва да спят един час повече от мъжете

И още интересни факти за съня

Здраве10 ЯНУАРИ 2020

Най-полезните суперхрани в зимната диета

С кои продукти да напълним хладилника си през този сезон?