Здраве & Фитнес : Диети04 ДЕКЕМВРИ 2017

Диетата, с която ще победим сезонната депресия

Всички посягаме към сладкото, за да си оправим настроението, но ефектът всъщност е обратен

Рязкото застудяване на времето често води до състояние, нарезено Сезонно афективно разстойство.

На английски е още по-красноречиво. Seasonal Affective Disorder се съкращава SAD, тоест – тъжен.

Липса на енергия, меланхоличност, проблеми със съня и напълняване са характерните симптоми. Причините са, че се движим по-малко, прекарваме минимално време на слънчева светлина, посягаме повече към мазните или въглехидратните храни.

Предлагаме ви диета, с което не само ще избегнете напълняването, но и ще подобрите настроението си. Ето основните правила:

– Недейте да се запускате – движете се! Не се закотвяйте по бюрата и диваните, а намерете начин да си осигурявате достатъчно физическа активност всеки ден. Ако не ви се мърда навън заради студеното време, правете упражнения вкъщи.

– Не попадайте в капана на въглехидратите. Когато сме потиснати и нямаме достатъчно енергия, автоматично посягаме към повече тестени и сладки храни. Проблемът е, че те ни карат да се чувстваме по-добре, но само за кратко. След това имат точно обратния ефект. След рязкото вдигане на нивото на кръвната захар следва рязък спад. Тези колебания изтощават допълнително организма ни и ни изнервят.

Как захарта влошава психичното ни здраве

Sugar Detox Diet - Week 4

– Избягвайте джънка, алкохола и цигарите. Говорили сме много за вредата от тях, а сега ще добавим, че и трите пречат на качествения сън. Нещо, с което така или иначе се сблъскваме, ако ни мъчи сезонна депресия.

Как захарта и алкохолът променят лицето ни

– Веществото, което ще ви помогне, се нарича триптофан. То стимулира отделянето на серотонион в организма. Набавете си го от: мляко, ядки, черен шоколад, банани, пиле, ориз, кисело мляко.

– Нервната ви система има нужда от подсилване в този период, за което помагат добрите мазнини: зехтин, риба, ядки, авокади. Както и витамините от B групата (зеленолистни, зеленчуци, мюсли, ядки).

ПРОЧЕТЕТЕ ПОВЕЧЕ ЗА ДИЕТИ

Диети29 НОЕМВРИ 2019

Съвети от диетолозите за празничен сезон без трупане на килограми

Как диетолозите се хранят по време на празниците?

Диети28 НОЕМВРИ 2019

Плодовете и зеленчуците врагове на плоския корем

Да, дори сред тях има храни, които ни пречат да се чувстваме и да изглеждаме добре

Диети26 НОЕМВРИ 2019

Вкусният начин да намалим апетита си - с кленова вода

Течността, която специално се извлича от кленовите дървета в Канада, доказано намаля апетита

Диети19 НОЕМВРИ 2019

Диетата, която се бори с възпаленията в тялото

Средиземноморският начин на хранене намалява нивата на холестерола и предотвратява сърдечни проблеми