Здраве & Фитнес : Диети04 ДЕКЕМВРИ 2017

Диетата, с която ще победим сезонната депресия

Всички посягаме към сладкото, за да си оправим настроението, но ефектът всъщност е обратен

Рязкото застудяване на времето често води до състояние, нарезено Сезонно афективно разстойство.

На английски е още по-красноречиво. Seasonal Affective Disorder се съкращава SAD, тоест – тъжен.

Липса на енергия, меланхоличност, проблеми със съня и напълняване са характерните симптоми. Причините са, че се движим по-малко, прекарваме минимално време на слънчева светлина, посягаме повече към мазните или въглехидратните храни.

Предлагаме ви диета, с което не само ще избегнете напълняването, но и ще подобрите настроението си. Ето основните правила:

– Недейте да се запускате – движете се! Не се закотвяйте по бюрата и диваните, а намерете начин да си осигурявате достатъчно физическа активност всеки ден. Ако не ви се мърда навън заради студеното време, правете упражнения вкъщи.

– Не попадайте в капана на въглехидратите. Когато сме потиснати и нямаме достатъчно енергия, автоматично посягаме към повече тестени и сладки храни. Проблемът е, че те ни карат да се чувстваме по-добре, но само за кратко. След това имат точно обратния ефект. След рязкото вдигане на нивото на кръвната захар следва рязък спад. Тези колебания изтощават допълнително организма ни и ни изнервят.

Как захарта влошава психичното ни здраве

Sugar Detox Diet - Week 4

– Избягвайте джънка, алкохола и цигарите. Говорили сме много за вредата от тях, а сега ще добавим, че и трите пречат на качествения сън. Нещо, с което така или иначе се сблъскваме, ако ни мъчи сезонна депресия.

Как захарта и алкохолът променят лицето ни

– Веществото, което ще ви помогне, се нарича триптофан. То стимулира отделянето на серотонион в организма. Набавете си го от: мляко, ядки, черен шоколад, банани, пиле, ориз, кисело мляко.

– Нервната ви система има нужда от подсилване в този период, за което помагат добрите мазнини: зехтин, риба, ядки, авокади. Както и витамините от B групата (зеленолистни, зеленчуци, мюсли, ядки).

Read Also

ПРОЧЕТЕТЕ ПОВЕЧЕ ЗА ДИЕТИ

Диети09 ЮЛИ 2018

Зависими ли сте от шоколада?

Има 3 основни причини за тази зависимост, които ви пречат да отслабнете за плажа

Диети08 ЮЛИ 2018

Закусвайте, за да сте слаби

7 грешки в сутрешното хранене ви пречат да свалите килограми

Диети06 ЮЛИ 2018

4 диети за лятото

Лесни са и не вредят на здравето

Диети05 ЮЛИ 2018

Диетичните храни, които саботират добрата форма

Ето защо плодовете и млечните продукти не винаги са добра идея