Здраве & Фитнес : Диети04 ДЕКЕМВРИ 2017

Диетата, с която ще победим сезонната депресия

Всички посягаме към сладкото, за да си оправим настроението, но ефектът всъщност е обратен

Рязкото застудяване на времето често води до състояние, нарезено Сезонно афективно разстойство.

На английски е още по-красноречиво. Seasonal Affective Disorder се съкращава SAD, тоест – тъжен.

Липса на енергия, меланхоличност, проблеми със съня и напълняване са характерните симптоми. Причините са, че се движим по-малко, прекарваме минимално време на слънчева светлина, посягаме повече към мазните или въглехидратните храни.

Предлагаме ви диета, с което не само ще избегнете напълняването, но и ще подобрите настроението си. Ето основните правила:

– Недейте да се запускате – движете се! Не се закотвяйте по бюрата и диваните, а намерете начин да си осигурявате достатъчно физическа активност всеки ден. Ако не ви се мърда навън заради студеното време, правете упражнения вкъщи.

– Не попадайте в капана на въглехидратите. Когато сме потиснати и нямаме достатъчно енергия, автоматично посягаме към повече тестени и сладки храни. Проблемът е, че те ни карат да се чувстваме по-добре, но само за кратко. След това имат точно обратния ефект. След рязкото вдигане на нивото на кръвната захар следва рязък спад. Тези колебания изтощават допълнително организма ни и ни изнервят.

Как захарта влошава психичното ни здраве

Sugar Detox Diet - Week 4

– Избягвайте джънка, алкохола и цигарите. Говорили сме много за вредата от тях, а сега ще добавим, че и трите пречат на качествения сън. Нещо, с което така или иначе се сблъскваме, ако ни мъчи сезонна депресия.

Как захарта и алкохолът променят лицето ни

– Веществото, което ще ви помогне, се нарича триптофан. То стимулира отделянето на серотонион в организма. Набавете си го от: мляко, ядки, черен шоколад, банани, пиле, ориз, кисело мляко.

– Нервната ви система има нужда от подсилване в този период, за което помагат добрите мазнини: зехтин, риба, ядки, авокади. Както и витамините от B групата (зеленолистни, зеленчуци, мюсли, ядки).

Read Also

ПРОЧЕТЕТЕ ПОВЕЧЕ ЗА ДИЕТИ

Диети14 ЮНИ 2019

4 най-важни правила, които ще ни помогнат да ядем по-малко

Така няма да пълнеем, но и никога няма да гладуваме

Диети13 ЮНИ 2019

Да избегнем капаните при избора на зърнена закуска

Знаехте ли, че някои от тези "здравословни" закуски съдържат над 20% мазнини?

Диети06 ЮНИ 2019

Как да останем слаби и по време на ваканцията

Според изследванията средностатистическият човек трупа между 1 и 2 килограма по време на почивка