Здраве & Фитнес : Здраве17 ОКТОМВРИ 2018

Бактериите: помагат или пречат да отслабнем?

Проверете каква е стомашно-чревната ви флора и ще откриете причината за бавния ви метаболизъм

Есента е сезон, в който тялото събира сили за предстоящия хладен период и точно тогава излишното тегло се оказва трудно преодолим момент.

Килограмите в повече не винаги са резултат от липса на воля или на генетична предразположеност, каквото е популярното грешно мнение. Според последните изследвания ключова роля в контрола на теглото имат и бактериите в стомашно-чревния тракт. Те влияят на натрупването на мазнини, регулират нивата на глюкоза в кръвта, влияят на обмена на веществата, взаимодействат с хормоните на глада и на засищането… Така че в много отношения стомашните бактерии можем да наречем диригенти на теглото ни.

Изплакнете устата с кокосово масло

Как микрофлората ни управлява теглото ни?

Според проучванията хората, които страдат от затлъстяване, са с липса на разнообразна бактериална флора. Определящ фактор за бактериалния фон играе хранителното меню. За поддържане на микробно разнообразие, трябва да въвеждате 2-3 нови храни ежедневно.

Една от основните бактерии, която регулира коварния грелин (хормона на глада) е Helicobacter pylori.

В човешкия организъм тази бактерия значително е намаляла вследствие употреба на антибиотици и прекалена хигиена. Добавянето на растителни влакна, ограничаването на захарта, на рафинираните храни и на синтетичните добавки помага за изменение на съотношението на бактериите в стомаха, които балансират метаболизма ни.

Често следваме „позива на тялото си“ и посягаме към една или друга храна повече, но всъщност задоволяваме апетита на микробите в организма ни. Хранителните предпочитания на бактериите определят какви вещества използват те в качеството си на източник на енергия.

Бактерията Prevotella обича въглехидратите, бифидобактериите обожават влакнестите храни, фирмикутите (Firmicutes) предпочитат мазната храна. Затова не забравяйте за бактериите, когато съставяте хранителното си меню. Включвайте в него повече пресни плодове и зеленчуци, както и богати на фибри храни,за да подхранвате „стройните“ бактерии.

Активен  детоксикиращ сок с бреза с 94% воден екстракт от брезови листа и 6% лимонов сок Birken-Aktiv-Getrank на Weleda

Щастливият човек е строен човек

Веществата, освобождавани в стомашния микробиом, достигат до главня мозък чрез кръвообращението. Ето как бактериите определят и настроението ни.

Серотонинът е невротрансмитер, който регулира настроението и апетита ни – ако нивата му в организма са достатъчни, едва ли ще ви се иска да посягате към поредния шоколад или торта, за да си повдигнете настроението.

За изработването на серотонина отговарят някои видове ентерококи (Enterococcus). Тях можем да си ги доставим от киселомлечните продукти и ферментиралите продукти на основата на соя и зърнени култури. 

Пробиотик за жени 30 млрд. активни бактерии Примадофилус Fortify™ защитава интимното здраве на жените, като ограничава свръхрастежа на болестотворни бактерии във влагалището за сметка на „добрите” лактобацили. 

Помогнете на щастието с диета

Пробиотиците и килограмите

Изследване, публикувано през 2016 г в International Journal of Food Sciences and Nutrition доказва, че приемането на пробиотици в рамките на 8 седмици помага значително за намаляване на теглото за сметка на забавянето на абсорбирането на диетичните мазнини и повишаване на отделянето на хормона, снижаващ апетита GLP-1.

Ако здравословният баланс на микробиома е значително нарушен, приемането на един единствен пробиотичен щам едва ли ще върне равновесието му.

Затова е препоръчително да използвате различни комбинации на пробиотици и пребиотици и дори антиоксиданти, за да възстановите баланса на микробите в стомашно-чревния тракт.

Пробиотик с 20 милиарда активни бактерии (лактобацили и бифидобактерии) в комбинация с В1, В2, В6 и В12 витамини Fortify™ Dual Action Energy Support, който помага на тялото да преобразува храната в енергия

Така че, в усилията си да балансирате теглото си, отчетете влиянието на микрофлората в стомаха върху контролирането на апетита и метаболитните процеси. Новите знания за микробиома, които имаме, ни позволяват да приложим комплексен подход във формирането на здравословни навици.

Хранителна добавка с куркума и Био перин Турмирин от Биослим – засилва метаболизма и улеснява разграждането на мазнините

Read Also

ПРОЧЕТЕТЕ ПОВЕЧЕ ЗА ЗДРАВЕ

Здраве11 АПРИЛ 2019

Какво причинява мигрената и как да се преборим с нея

Мигрената засяга над 12% от световното населениe и повечето от тях са жени

Здраве10 АПРИЛ 2019

30 идеи за пролетен детокс, споделени от читателки

Над 150 дами писаха на страницата ни във Фейсбук в отговор на съвместното ни предизвикателство с Klorane

Здраве08 АПРИЛ 2019

Храните, които правят косата ни красива

Грижата за красивата прическа започва от кухнята.

Здраве04 АПРИЛ 2019

Балнеолечението или любимият ни начин да се лекуваме

Много често сме използвали този метод, без да осъзнаваме.