10 съвета за здравето на момичетата на 40

Следвайте тези прости правила, за да радвате на стройно тяло и бодър дух

Фактът, че сте навлезли в петото десетилетие от живота си, не е причина да се чувствате по-малко красиви и енергични!

За да запазите не само перфектните си форми, но и да се чувствате здрави и красиви, е важно да спазвате някои правила. Разбира се, на първо място трябва да обърнете сериозно внимание на храненето си, на физическата активност и на различни ритуали, които да ви запазят здрави и енергични за по-дълъг период от време. Следвайте правилата, които специалистите дават:

Мерете се всеки ден
Може и да ви се струва малко прекалено, но е много важно да внимавате за своето тегло, защото то ще ви покаже до каква степен сте на прав път в режима, който спазвате. Разбира се, то може да варира между 1-2 кг в различните дни от месеца, но като цяло не позволявайте да се променя с повече.

Във водата е тайната
За да се радвате на свежа кожа и по-малко бръчки, е много важно да пиете по много вода. Внимавайте да приемате поне по два литра на ден, като през лятото я увеличете. Водата помага не само за визията и поддържането на добрата форма, но и за здравето на вашия стомах и за обмяната на веществата.

Насладете се само на едно питие

Колкото и да ви е приятно да прекарвате вечерите си в компанията на чаша-две-три вино и приятна компания, след 40 е време да ограничите количеството питиета. Учените съветват да приемате само по едно питие вечер, защото алкохолът действа дехидратиращо и съвсем скоро ще усетите неговото въздействие не само върху кожата, но и върху организма си.

Спете по 7 часа на нощ
Всички знаем колко важен е съня за здравето и крастотата ни, но нека си признаем, колко от нас спят достатъчно? Опитайте се да спите поне по седем часа в работните си дни и по осем в почивните. Нещо повече, отделете малко пари за един хубав матрак и възглавница, за да си осигурите добър сън, който ще подпомогне на тялото да функционира по-добре.

Станете от дивана
За да функционира правилно тялото, то се нуждае от здравословна храна и достатъчно движение. Затова колкото и да сте изморени вечер след работа, станете от дивана и направете една поне 30-минутна тренировка. Препоръчително е да правите упражнения ежедневно, но ако не ви е възможно, отделете поне 4 дни, в които да сте в спортната зала за час и половина.

Заложете на салатата
Дори и да сте сред тези, които не обичат вкуса на салатата, време е да се опитате да включите в менюто си. В момента има много варианти на това ястие и ще можете да изберете това, което най-много ви допада като комбинация от зеленчуци. Добър вариант е и ако добавите някакъв протеин към салатата си – хем здравословно, хем засищащо.

Направете някои малки корекции
Време е да направите някои малки корекции в менюто си. Ако досега сте пили кафето си с мляко и захар, може да заложите на нискомаслено мляко и по-малко захар. Впоследствие просто премахнете една от двете съставки. Залагайте на сирена с по-малко мазнини. Експертите са категорични, че не е нужно да жертвате удоволствието от своето хранене. Просто направете дребни промени, които съвсем скоро ще се отразят положително на здравето и красотата ви.

Не се вманиачавайте
И все пак, всяко правило си има изключения! Недейте да се вглеждате толкова в детайлите и да губите удоволствието от живота. Една понякога чаша вина в повече или шоколадов бонбон няма да ви се отрази чак толкова на здравето ви. Не забравяйте да се наслаждавате на храната си, за да се чувствате добре със себе си и с живота си.

Не пазарувайте гладни
Старо правилно, но надеждно. По този начин ще купите само това, от което наистина имате нужда и няма да се изкушите от някое друго изкушение като чипс, бисквити или шоколад. За да избегнете тяхната консумация, избягвайте да ги държите и у дома. Така ще избегнете и това да похапнете нещо нездравословно, когато огладнеете през нощта. Вместо това изхвърлете всички бисквити, пуканки и газирани напитки, които се крият в шкафовете и хладилника и ги заменете с по-здравословни варианти, като овесени ядки, плодове и зеленчуци.

Сложете граница на теглото си
Задайте си максимално допустима стойност на теглото и се опитайте да го спазвате. Например, никога да не превишавате 60 кг. Или пък 70 кг. И каквото и да се случва спазвайте си това обещание. Добрата новина е, че ако стрелката на кантара е започнала да се измества трайно наляво, то една седмица на контролирано хранене и малко повече спорт, ще промени веднага нещата.

ПРОЧЕТЕТЕ ПОВЕЧЕ ЗА ЗДРАВЕ

Здраве21 АВГУСТ 2019

30-минутен фитнес и философия за здраво тяло от Кейт Ъптън

Тя тренира, за да се чувства силна. И съветва всички жени да се отърват от маниакалното следене на това колко точно сочи кантарът

Здраве19 АВГУСТ 2019

Как се храни моделът на Victoria's Secret Роми Стридж

Ангелът ни показва тайната зад красивото й тяло

Здраве16 АВГУСТ 2019

Детокс с активен въглен - да или не?

Трендът с черните напитки и храни може би не е толкова здравословен, колкото си мислим

Здраве13 АВГУСТ 2019

5 храни, които не трябва да ядете преди плаж

Газирано, сладко и солено предизвикват подуване