6 правила за всички, които се занимават с йога

Упражненията никога не се правят на пълен стомах

Ако едно от решенията ви за новата година е да започнете да правите йога, ето кои са основните правила, с които ще вземете максимума от заниманията.

Няма да ви напомняме, че йогата е полезна за ставите, мускулите стават фини и грациозни, стойката ви се подобрява.

Така че ако сте решили да правите йога, заемете се сериозно.

Не правете йога на пълен стомах

Всъщност това е златното правило за всички упражнения. Пълният стомах ще попречи на правилното изпълнение на асаните, защото на тялото му се налага да се завърта и разтяга, докато в същото време храносмила нещо тежко. Най-добрият вариант е да приключите с храненето минимум един час преди тренировка.

Възползвайте се от екипировката

Уверете се, че залата разполага с необходимото оборудване за пълноценни занимания по йога, особено ако не сте се сдобили със собствено. Хубаво би било, ако залата разполага и с допълнителни екстри като колани, килимчета, “тухли”. Ремъците и “тухлите”, например, ще ви помогнат да разтегнете тяло още повече, а килимчето ще омекоти позите, в които релаксирате.

Не бързайте да се отказвате от чорапите и ръкавиците

Чорапите и ръкавиците, създадени специално против подхлъзване, в действителност са за начинаещи. Те обаче осигуряват на тялото значителна подкрепа и баланс, които с времето се подобряват като резултат от тренировките и укрепването на тялото.

Дишането е всичко

Всеизвестен факт е, че освен гъвкавост на тялото, йога учи и на правилно дишане, което ще ви донесе страхотни здравословни ползи. Забележете колко кратко и повърхностно е дишането ви в началото на уроците и как с времето ще стане по-бавно и дълбоко и ще ви помогне да релаксирате максимално. Опитайте да успокоите съзнанието си и дълбокото вдишване и издишване ще се появи естествено. Вдишвайте, докато не усетите тялото си изпълнено с кислород.

Доверете се на учителя

В началото може да ви е трудно да следвате темпото на инструктора, но се доверете, че той или тя ще наложи подходящото темпо на класа и ще покаже добра последователност от пози. Така ще тренирате тялото си да научава нови неща.

Починете си

Но в тази поза. В класа по йога със сигурност има хора на различно ниво в спорта. Ако усещате, че дадена поза ви е трудна за изпълнение или не сте готови да я направите, просто си починете в позата от снимката долу, докато чакате следващата.
Така ще имате възможност да възобновите ритъма си на дишане, ако се чувствате уморени. В същото време ще усетите как реагира тялото ви на натоварването.

Детокс смути с ябълка и ананас

ПРОЧЕТЕТЕ ПОВЕЧЕ ЗА ФИТНЕС

Фитнес18 СЕПТЕМВРИ 2019

Как тренират българските фитнес инфлуенсъри?

Как фитнес инфлуенсърите у нас се грижат за фигурата си, какви са любимите им тренировки и още

Фитнес17 СЕПТЕМВРИ 2019

Тренировка за стегнато тяло само с един фитнес уред

Можете да го използвате както във фитнеса, така и у дома

Фитнес02 СЕПТЕМВРИ 2019

Фитнес треньорът в задния ви джоб - инстаграм профилите за упражнения, които трябва да следвате

Съветите на тези инфлуенсъри ще преобразят тялото ви

Фитнес15 АВГУСТ 2019

Тренировки без тежести за дупе и крака от фитнес инфлуенсърите

Всяка една от тях можете да направите навсякъде и не изискват никакво оборудване