6 правила за всички, които се занимават с йога

Упражненията никога не се правят на пълен стомах

Ако едно от решенията ви за новата година е да започнете да правите йога, ето кои са основните правила, с които ще вземете максимума от заниманията.

Няма да ви напомняме, че йогата е полезна за ставите, мускулите стават фини и грациозни, стойката ви се подобрява.

Така че ако сте решили да правите йога, заемете се сериозно.

Не правете йога на пълен стомах

Всъщност това е златното правило за всички упражнения. Пълният стомах ще попречи на правилното изпълнение на асаните, защото на тялото му се налага да се завърта и разтяга, докато в същото време храносмила нещо тежко. Най-добрият вариант е да приключите с храненето минимум един час преди тренировка.

Възползвайте се от екипировката

Уверете се, че залата разполага с необходимото оборудване за пълноценни занимания по йога, особено ако не сте се сдобили със собствено. Хубаво би било, ако залата разполага и с допълнителни екстри като колани, килимчета, “тухли”. Ремъците и “тухлите”, например, ще ви помогнат да разтегнете тяло още повече, а килимчето ще омекоти позите, в които релаксирате.

Не бързайте да се отказвате от чорапите и ръкавиците

Чорапите и ръкавиците, създадени специално против подхлъзване, в действителност са за начинаещи. Те обаче осигуряват на тялото значителна подкрепа и баланс, които с времето се подобряват като резултат от тренировките и укрепването на тялото.

Дишането е всичко

Всеизвестен факт е, че освен гъвкавост на тялото, йога учи и на правилно дишане, което ще ви донесе страхотни здравословни ползи. Забележете колко кратко и повърхностно е дишането ви в началото на уроците и как с времето ще стане по-бавно и дълбоко и ще ви помогне да релаксирате максимално. Опитайте да успокоите съзнанието си и дълбокото вдишване и издишване ще се появи естествено. Вдишвайте, докато не усетите тялото си изпълнено с кислород.

Доверете се на учителя

В началото може да ви е трудно да следвате темпото на инструктора, но се доверете, че той или тя ще наложи подходящото темпо на класа и ще покаже добра последователност от пози. Така ще тренирате тялото си да научава нови неща.

Починете си

Но в тази поза. В класа по йога със сигурност има хора на различно ниво в спорта. Ако усещате, че дадена поза ви е трудна за изпълнение или не сте готови да я направите, просто си починете в позата от снимката долу, докато чакате следващата.
Така ще имате възможност да възобновите ритъма си на дишане, ако се чувствате уморени. В същото време ще усетите как реагира тялото ви на натоварването.

Детокс смути с ябълка и ананас

Read Also

ПРОЧЕТЕТЕ ПОВЕЧЕ ЗА ФИТНЕС

Фитнес18 МАРТ 2019

Безплатни трикове за стегнати крака

Достъпни за всяка жена, те наистина имат видим ефект

Фитнес12 МАРТ 2019

Подходящият спорт според дневната ви рутина

Спортът заема важна част от деня ни - нека бъде правилният.

Фитнес07 МАРТ 2019

Разтягане след тренировка - нужно ли е?

Ето какви са причините да трябва да отпускаме мускулите си след тренировка с малко разтягания.

Фитнес04 МАРТ 2019

Доза мотивация за тренировки от жени атлети

Ако ви липсва мотивация да обуете маратонките и да бъдете активни, почерпете се малко с тази на жените атлети.