Защо протеиновите диети могат да бъдат вредни

Прекаленото количество белтъчини може да доведе до затлъстяване, Паркинсон и още:

Всички започваме да ядем повече протеини със зеленчуци, когато решим, че е време да отслабваме. Това обаче може повече да ни навреди, отколкото да ни бъде от полза.

Протеините помагат за образуването, растежа и възстановяването на органите. Хранят мускулите, кожата, ноктите и сухожилията. Акообаче за дълъг период от време не внимаваме точно колко протеини приемаме дневно, това може да доведе до сериозни здравословни проблеми.

Според последните данни 62% от българите приемат прекомерно количество протеини. Препоръчителното съотношение между животинските и растителните белтъци е 50/50, а оптималното дневно количество протеини за 60-килограмов човек е 50 грама. Ако обаче не следваме тези съвети, това може да доведе не само до наднормено тегло и бъбречна недостатъчност, но и до още:

Къде грешим при приема на протеини

Паркинсон
Прекалената консумация на протеини променя процеса на рециклиране на невроните, поради което се развиват дегенерации и може да се стигне до смъртта на клетката. Особено тези, които регулират движението и емоциите, като дадат началото на Паркинсон.

Коронарни заболявания и затлъстяване
Протеините от животински произход съдържат наситени мазнини. Ако ядем много от тях, повишаваме холестерола, който блокира артериите. Те от своя страна подпомагат и затлъстяването.

Проблеми с бъбреците
Прекаляването с протеини уврежда бъбреците и черния дроб, като води до образуване на камъни.

Но как да разберете дали прекалявате с протеини?

Мрачни мисли
Ако постоянно сте в лошо настроение и вече нищо не ви кара да се усмихвате, най-вероятно това се дължи на повечето белтъчини в менюто ви. Твърде многото протеини в храната обикновено изместват приема на въглехидрати, които са съществени за подхранването на мозъка и контрола на настроението.

Колко протеини са нужни, за да отслабнем?

Избива ви на агресия
Прекаленото количеството протеини в тялото може да предизвика необясними изблици на гняв. Без необходимото количество въглехидрати в организма балансът в секрецията на серотонин се нарушава. А хормонът на щастието е много важен за контрола на емоциите и най-вече за доброто настроение.

Проблеми с паметта
Струва ви се, че напоследък сте оглупяли, не можете да мислите нормално и непрекъснато забравяте разни неща. Това отново се дължи на липсата на полезни въглехидрати, от които мозъкът неистово се нуждае, за да функционира правилно.

ПРОЧЕТЕТЕ ПОВЕЧЕ ЗА ДИЕТИ

Диети11 СЕПТЕМВРИ 2019

Здравословно бананово суши за закуска

Това лесно хапване може да се приготви в различни варианти, като тези с шоколад ще станат любими и на децата

Диети06 СЕПТЕМВРИ 2019

Петдневен есенен детокс със супа

Успокоява, изчиства и подготвя тялото за зимата

Диети04 СЕПТЕМВРИ 2019

Как изглежда менюто при макробиотичната диета

Предлагаме ви примерно меню и съвети как да следвате диетата

Диети28 АВГУСТ 2019

Най-новата диета с мръсно име е добра за тялото, но и за душата

Представяме ви анти-диетата на Каролин Дуунър