Здраве & Фитнес : Диети03 ОКТОМВРИ 2018

Личен опит: как започнах да се храня здравословно

Преди всичко запоменете, че здравословното хранене не е скъпо и е вкусно

Да изминете пътя от „вкусната“ бърза храна до здравословното хранене може да промени живота ви в много посоки.

Има основни точки, на които трябва да се опирате, за да го направите възможно и да го превърнете наистина в начин на живот.

Започнете да се самообразовате

Днес здравословното хранене е лесно – информация има навсякъде. Дори децата знаят кое е добре и кое не в това отношение. Започнете да се интересувате от опита на ваши приятели и познати, хранещи се здравословно. Но преди всички трябва да се приемете такива, каквито сте. Започнете да четете статии за хранене, изучавайте етикетите, интересувайте се от съставките на храната и спортувайте. Да бъдете вечно на диета може да ви създаде психологически проблем. Аз имам свои източници, които ми дават нужната информация за хранене, за спортуване и т. нат. и ги следвам всеки ден. Когато научавам всеки ден по нещо, ми става все по-лесно и дишам по-леко. Вкусно ми е, както и преди, но разликата е, че разбирам, че храненето ми е полезно за здравето ми.

Кое е правилото “От 8 до 8” и защо е добре да го следваме

Спрете да си забранявате

Колкото повече се сдържате да ядете нещо, толкова повече наваксвате с него след това. Ако поддържате баланс, няма да имате кризи за сладко или за тесто. Поне при мен беше така. Слушам тялото си – понякога преяждам с нещо, но след това не съм на диета, а просто постепенно връщам баланса. Вместо даси забранявате, постепенно започнете да въвеждате здравословни алтернативи на храните, които са ви любими. Например паста от бяло брашно заменете с пълнозърнеста или с брашно от елда, или царевица. Вместо пореден шоколадов десерт, направете си бонбони от фурми, рожков и кокос – вкусни са и са супер за организма.

Спрете да мислите, че здравословното хранене е скъпо

Кейл, годжи бери, спирулина, суперхрани – наистина ли си мислите, че само тези храни са в списъка със здравословните? Не е вярно. Във всеки ресторант може да си поръчате гречка с риба или зеленчуци. Може да замените белия ориз с киноа, която е на същата цена. Едно полезно меню е съвсем лесно да се приготви и да се поддържа. Факт, някои от продуктите са по-скъпи, но за сметка на това са доста по-качествени. И не е необходимо да са в менюто ви всеки ден. Все пак изборът дали да инвестирате в здравето си е ваш.

Готов ли е организмът ви за есента?

Навикът за здравословна закуска

Ябълка, морков, сушени плодове – дори нямате идея колко е лесно да залъжат следобедната ви нужда от дъвчене. Суров протеинов бар – може да си го приготвите сами у дома, малко ядки, едно парче черен шоколад, сушени плодове… Нищо необичайно, но с голяма разлика за здравето ви.

Открийте баланса в храненето си

Аз съм против всякакви ограничения. Те силно затормозяват психиката – да се страхуваш да хапнеш нещо или да изчисляваш колко време след това ще гладуваш… Не си струва. Не се лишавайте от нищо, ако много ви се яде. Ако си го позволите, нищо страшно няма да се случи. Обратно – удоволствието е полезно за психиката ви.

ПРОЧЕТЕТЕ ПОВЕЧЕ ЗА ДИЕТИ

Диети19 ФЕВРУАРИ 2020

Кето 2.0: подобрената версия на известната диета дава по-добри резултати

Предвиждат, че това ще е новата най-популярна диета

Диети18 ФЕВРУАРИ 2020

Плодове и зеленчуци, които са по-полезни консервирани

Спестете си време, като използвате тези продукти консервирани

Диети17 ФЕВРУАРИ 2020

В случай, че не сте добри в спазването на диети

Тези няколко трикове, ще ви помогнат

Диети10 ФЕВРУАРИ 2020

Как да избегнем напълняването около 30-те си години

Периодът между 25 и 34 години е критичен за жените, които често напълняват видимо точно тогава