Диети18.05.2017

Диетата на “ангелите”, без преструвки

Колко тренира и какво наистина яде един супермодел

Ставали ли сте някога жертва на режима на любимата си звезда?

Обожаваме момичета като Бела Хадид и Емили Ратайковски, но ако следваме начина им на живот, със сигурност не само няма да отслабнем, но дори ще напълнеем. Двете красавици са категорични, че рядко спортуват и не се притесняват колко въглехидрати и протеини приемат. “Моята диета е пицата. Или бургери, пържени картофи, печени сирена”, категорична е Хадид. Ратайковски не ходи по заведения за бързи закуски, но казва, че започва деня си с тестени храни, яде много месо, салата и винаги излиза на ресторант за вечеря.

Хич не звучи зле, но вярвате ли, че тези момичета могат да изглеждат толкова добре и да се хранят по този начин? Психолозите са категорични: много известни личности не разкриват строгия си начин на хранене и на тренировки, за да се чувства по-свързани със своите почитатели.

Вижте още: Красотата на един супермодел: Бела Хадид

Но това води до основния проблем: разочарованието при жените, които виждат страхотната визия на Бела Хадид и знаят, че тя яде пица и пържени картофки на корем, без да качва и грам. Експертите обаче съветват известните дами спокойно да разкриват повече за фитнес дисциплината и отдадеността им към здравословното хранене, защото това всъщност действа мотивиращо.

Ангелите на Victoria’s Secret Стела Максуел и Джозефин Скрайвър обаче не се притесняват да разкрият колко усилия им коства поддържането на добра форма. Двете са категорични, че всички модели тренират. “Налага ни се да го правим”. те обаче трябва да изглеждат перфектно през цялата година и затова спазват стриктно балансиран начин на живот. Ето какво издават двете красавиви:

Стела Максуел

Вижте още: Домашните терапии на супермоделите

“Правя много йога Ащанга, докато слушам музика. Йогата може да изглежда скучна и просто един вид разтягане, но веднъж влезнали в рутината, това е мисловно изживяване. След един час вие ще се чувствате по съвсем различен начин”, казва Максуел, която тренира и под надзора на личен треньор, който й подготвя програма с упражнения, които й действат тонизиращо и отпускащо. “Използваме много ластици, както и уредите степер и клаймбър”. Супермоделът не пропуска тренировки и ежедневно се поти във фитнес залата. “Тренирам по един час на ден. За мен няма значение по кое време ще се упражнявам. Предпочитам да спя малко по-дълго сутрин, така че съм склонна да отида във фитнеса по-късно през нощта. Тренирам толкова често, колкото мога, но като цяло се опитвам да е около четири-пет пъти седмично.”

Вижте още: Какво закусват супермоделите?

За разлика от Бела и Емили, Стела не се храни с пица и пържени картофки. Тя е стриктна в диетата си. “Храня се с всичко в умерени количества. Не мисля, че е добре да изключиш нещо на 100% или да се подложите на някоя стриктна диета. Всъщност никога не съм вярвала в това и мисля, че тялото ще реагира по-добре, ако да ощастливите като се храните умерено”, заявява Стела.

Тя не се притеснява да сподели точно какво приема и прави впечатление, че менюто й е доста балансирано и вкусно. “За закуска обичам бъркани яйца и авокадо, както и овесени ядки или мюсли с кисело мляко. Обядът ми се състои от парче сьомга и салата. Днес например, хапнах пиле и салата. За вечеря ям едно и също нещо: протеини и зелена салата. Малките ми закуски се състоят от ядки и сушен грах, които са наистина пристрастяващи.”

Джоузефин Скрайвър

Вижте още: Супермоделите тренират и вземат решения сутрин

Датската красавица е убедена, че няма универсална формула и всеки сам трябва да намери нещото, което най-добре действа при неговото тяло. “Опитах всякакви упражнения и мисля, че това е едно пътуване, което всеки трябва да премине, за да разбера какво най-добре работи за тялото му. Най-добрият съвет, който мога да дам, е да се уверите, че ви е забавно”, казва Джоузефин.

Тя споделя, че е пробвала програми с вдигане на тежести, спининг или Зумба танци, плуване, йога, пилатес. В един момент мускулите й започват да се променят толкова бързо, че я хваща страх да не стане прекалено мускулеста. След като си взема няколкоседмична почивка, отново се връща в играта. “Тренирам различно. Понякога ходя на фитнес пет пъти в седмицата, друг път по три, а понякога нито веднъж. Опитвам се да слушам тялото си. Няма такова нещо като лоша тренировка. Дори и да го направите за половин час, по-добре е от нищо. Аз най-добре тренирам в компанията на приятелка”, заявява Скривър.

“Преди една година и половина реших да тренирам сутрин. Отне ми четири месеца, за да свикна и да не го намразя. Просто винаги вечер идват приятели за вечеря, да гледаме филм или просто да изпием кафе, така че упражненията ги превърнах в сутрешен навик и не се питам дали трябва да стана в 5 часа за тренировка. Просто го правя. Но ми трябваше време да свикна”.

Вижте още: Как се хранят Миранда, Наоми и Джоан?

Нейните тренировки също продължават около час. 80% са посветени на упражненията с тежести, а след това идва и кардиото. “Забелязвам, че губя мускули, когато просто правя кардио. Някои от другите момичета залагат повече на аеробните упражнения, за да поддържат формата си, защото това е най-добре за тях. Но не слушайте, когато някой ви каже: прави това, за да изглеждаш като мен. Половината от това е генетика, а другата половина е това, което най-добре действа при вас. Но това е нещо, което ще разберете с времето.

Скрайвър е от моделите, които ядат бургери. Само че тя знае как да балансира. “Аз винаги следвам максимата 80/20: 80% от времето се храня здравословно и тренирам по график, защото тялото ми е моят храм и се грижа за него“. В останалите 20% тя си похапва всички забранени храни, които обича.

“Никога не съм вярвала в думата диета. Вярвам в начина на живот. Не вярвам в бързите решения. Няма такова нещо като да тренираш 30 минути за корем и след това да видиш плочки. Трябва да се стараете поне три месеца, за да изглеждате страхотно. Това трябва да се превърне в начин на живот”, казва красавицата. Тя вярва в т.нар. “мръсни” дни, в които похапва всичко. Като цяло обаче се старае да похапва много протеини и зеленчуци, както и здравословни въглехидрати като кафяв ориз или сладки картофи. “За закуски, обичам всички видове плодове, ядки и моркови. Винаги нося плодове и ядки с мен.”

More from

ЗДРАВЕ & ФИТНЕС

Диетата за "щастлива вагина"

Има определени храни, които подмомагат женското здраве... там долу

Как Кристен Бел оформя тялото си с микротренировки

"Нямам много време за фитнес, Разполагам с 25 минути, максимум"

Връзката между недоспиването и косопада

Хроничният недостиг на сън влияе на хормоните, а от там и на косата

Как емоциите ни влияят на отслабването

Или защо самотата ни кара да ядем повече и трупаме само на корем?

Стегнете тялото, докато вършите ежедневните неща

Няколко лесни движения ще ви вкарат във форма, без да се налага да тренирате

Най-кратката тренировка с гарантирани резултати

Следвайте програмата на фитнес гуруто Шон Ти и скоро ще видите промяната

Как Ирина Шейк си върна формата след раждането

Супермоделът се кълне, че никога не е спазвала диети

Какви упражнения трябва да комбинирате за максимален ефект

Когато тренировката не дава нужния резултат, е време за промяна

Спечелете Мултивитамини Alive! с новата ни игра

Преборете есенната умора и се заредете със сила и енергия

Почивайте повече, за да постигнете мечтаната форма

4-те грешки, които саботират перфектното тяло, въпреки усилените тренировки

Диета за кожата ни: какво да ядем и какво да избягваме

Сбогувайте се с раздразненията, зачервяванията и розацеята веднъж завинаги

Чай против стрес, за успокоение на стомаха и хубава кожа

Настинката не е единствения проблем, който тези напитки решават