Здраве & Фитнес : Диети04 ДЕКЕМВРИ 2018

12 трика с които ще направите всяко хапване по-здравословно

Отървете се от досадните килограми без мъчителни диети

Да превърнете диетата си в начин на живот е едно от най-добрите решения, които може да вземете за своето здраве, но същевременно с това и едно от най-трудно изпълнимите.

Предколедна диета? Мисия възможна!

Спирането на висококалорична и мазна храна за една-две седмици е напълно постижимо, но да се откажете завинаги от шоколадовите десерти и вкусната пица изисква нечовешка воля. Въпреки това, има начин как да направите всяко ястие/хапване поне малко по-здравословно и така да си спестите няколкостотин излишни калории. В дългосрочен план, тези малки промени се отразяват положително на теглото ви.

Ето и кои са 12-те хитри да ядете по-здравословно:

№1 Добавете яйца. И то към закуската си. Заместете класическата зърнена закуска с твърдо сварени яйца или такива, приготвени на тиган без мазнина, а в краен случай, просто прибавете към нея 1-2 яйца. Те съдържат протеин, който ще ви държи по-дълго време сити.

№2 Риба. Постарайте се 1 път седмично да хапвате риба, като най-здравословни и полезни са сьомгата и рибата тон, заради високото им съдържание на витамини А и B2.

№3 Билки и подправки. Солта с която по принцип овкусявате салатата и ястията си, съдържа содиум, който кара тялото ви да задържа вода. Опитайте се да я намалите, а най-добре да я замените с други билки и подправки. По-лютите и пикантни помагат на организма да изгаря калориите.

№4 Йогурт. Ако обичате често да си похапвате плодови млека и десерти, ви съветваме да ги замените с чист нискокалоричен йогурт и свежи или замразени плодове. Обикновено млеката и десертите с плодове, съдържат много добавена захар и твърде малко количество от самите плодове.

Нудълс, киноа, ориз и паста: Кой е най-здравословният избор?

№5 Пълнозърнеста закуска. Зърнената закуска, особено когато е царевична, не съдържа достатъчно нутриенти и скоро след това отново огладнявате. Заменете я с пълнозърнеста такава и ако не успеете да я ключите в сутрешното си меню, тогава може да я хапвате като добавка към следобедния йогурт с плодове.

№6 Отново пълнозърнести алтернативи. Зърнената закуска не е единствената храна, която е препоръчително да приемате в пълнозърнеста форма. Хлябът и пастата са други два продукта, които е препоръчително да консумирате в по-здравословната алтернатива, тъй като не съдържат захар и са богати на фибри и витамини.

№7 Месото. Заменете мазните наденици с чисто месо, като най-полезни за пилешкото и пуешкото, които са богати на протеини и не съдържат излишни мазнини.

№8 Снаковете. Междинното похапване, особено когато е здравословна комбинация като хумус и пресни зеленчуци (моркови, краставици или чушки), ще помогне на метаболизма ви да работи по-бързо. Намалете, а най-добре изцяло изключете от менюто си сладките десерти и чипсове както следобеда, така и късно вечер.

Снакове с по-малко от 100 калории

№9 Контролирайте порциите. Не само качеството, но и количеството храна е от значение, когато искате да поддържате форма. Преяждането води до подуване, дискомфорт и до задържане на течности. Най-добрият съвет? Яжте в по-малки чинии – така ще имате чувството, че консумирате повече храна.

№10 Хелти пица. Ако ви се прияде пица, не се обвинявайте, но и не си поръчвайте възможно най-мазната. Заложете на такава с пълнозърнесто брашно, повече зеленчуци и по-малко сирена и наденички.

№11 Сосовете. Майонезата и подобните на нея сосове, които добавяме към салата, пицата и други ястия, обикновено са супер калорични. Заместете ги с по-леки дресинги или си ги направете сами: гуакамоле, зехтинено-лимонов дресинг или такъв на основата на йогурт с копър и чесън.

№12 Печете! Започенете да приготвяте месото, картофите и зеленчуците на фурна или грил, като също така по-редовно ги задушавате и варите. Пържената храна е много вкусна, но също толкова вредна за фигурата ви.

Read Also

ПРОЧЕТЕТЕ ПОВЕЧЕ ЗА ДИЕТИ

Диети23 МАРТ 2019

Диетата "фактор Ф" ще ни вкара във форма за лятото

Може ли това да е лесната за следване диета, която винаги сме търсили?

Диети13 МАРТ 2019

Как никога да не сме гладни с по-малко храна

Ако опитвате да ограничите количеството храна, която консумирате, тези съвети ще ви помогнат.

Диети11 МАРТ 2019

Храните, които помагат на сърцето ни

Похапвайте тези храни, за да се радвате на здраво сърце.

Диети23 ФЕВРУАРИ 2019

Алкохол и диета? Мисия възможна!

Разберете по колко и какво може да пиете, и пак да се отървете от досадните килограми