4 съвета за по-пълноценен сън

Ако си създадем правилната рутина преди лягане, ще можем да се насладим на съня нощем

Предвид начина на живот, който поддържаме, да се наспим вечер е мисията невъзможна. Но с тези няколко трикове, всяка минута от съня ще бъде пълноценна.

Всяко нещо, което правим през деня и особено в последните часове преди заспиване, влияят на съня ни. Най-често това ни пречи да му се насладим напълно, но нека използваме този факт в наша полза. С тази вечерна рутина, ще можем да си починем напълно през вечерта и да се събудим свежи на сутринта.

Да се отпуснем с грижа за красотата

Преди лягане можем да си отдадем известно време на себе си и на грижата за кожата и косата. Създаването на бюти рутина ще бъде в полза не само на съня, но и на външния ни вид. Тогава кожата ни има по-силни абсорбиращи свойства, затова третирането й вечер с маски или кремове може да бъде много ефективно. Затова можем да си позволим тогава да използваме продукти, които са по-скъпи, но качествени.

Топла вана преди лягане

30-минутна вана преди лягане не само звучи добре, но и ще се отрази благоприятно на тялото. Когато повишим температурата си чрез топлата вода и си легнем веднага след това, тялото ни започва да изстива малко по малко. Същото се случва и когато започнем да заспиваме. Така изкуствено започваме този процес.

Едновременно с това ваната ще успокои мускулите и ще помогне за релаксацията.

Маточината или билката, която ще промени съня ви

Чаша чай

Топлата напитка създава подобен процес на този с ваната. Но в този случай билките помагат още повече за това. Маточината, лайката, лавандулата и липата успокояват организма и ще помогнат да се насладим на съня още повече.

Четене на книга

Директно преди лягане не е хубаво да се излагаме на синята светлина от телефоните, компютрите и телевизорите. По-добре да оставим последния един час преди лягане за четене на книга или някое друго приятно четиво. Четенето на книга също така доказано намалява стреса и ще ни накара да забравим за проблемите.

Според последните проучвания най-добре е да изберем да четем по старомодния начин, с физическо копие на книгата, вместо с електронен четец или друга алтернатива. Изследванията показват, че тези, които посягат преди лягане към kindle, им отнемат 10 допълнителни минути за заспиване, а количеството на REM съня спада.

С всички тези съвети остана само да ви пожелаем сладки сънища.

Как да се възстановим след безсънна нощ

ПРОЧЕТЕТЕ ПОВЕЧЕ ЗА ЗДРАВЕ

Ето как поддържа фигурата си Сара Джесика Паркър
Здраве12 НОЕМВРИ 2022

Ето как поддържа фигурата си Сара Джесика Паркър

Звездата от "Сексът и градът" има няколко правила за спазване на добра фигура и добро здраве през годините.

Какви са ползите от пиенето на чай?
Здраве14 ОКТОМВРИ 2022

Какви са ползите от пиенето на чай?

Есента е одеяло, меки пантофки, хубава книга и ... чаша горещ чай.

Кампанията „Заедно сме в борбата срещу акнето“ на BIODERMA стартира с безплатни прегледи
Здраве06 ОКТОМВРИ 2022

BIODERMA дава старт на „Заедно сме в борбата срещу акнето“

Осмото издание на национална кампания предоставя възможността за безплатни прегледи при дерматолог в периода 5-20 октомври.

Полезните храни през есента са толкова много
Здраве02 СЕПТЕМВРИ 2022

Полезните храни през есента са толкова много

Сезонът, пълен с плодове и зеленчуци, които са се радвали цяло лято на слънцето.