Здраве & Фитнес : Здраве02 СЕПТЕМВРИ 2018

Как да се възстановим след безсънна нощ

Не се примирявайте с умората и лошото настроение, но и не посягайте към кофеина!

Има как да компенсирате липсата на сън и да се чувствате добре.

На почти всеки му се е случвало да спи неспокойно или да будува цяла нощ, а на сутринта да се чувства просто ужасно. Основната причина за безсъннието е стресът, но има и други фактори, които оказват влияние: преумората, превъзбудата, консумацията на стимулиращи храни и напитки преди лягане, както и взирането в екрана на телефона точно преди сън.

Независимо каква е вашата причина да будувате цяла нощ, има няколко универсални правила, които ако спазвате, ще намалите драстично умората и лошото настроение на следващия ден. Ако все пак безсънието продължи твърде дълго, е хубаво да поговорите със специалист, за да сте сигурни, че нямате някакво заболяване.

Ограничете кафето

Нормално е след безсънна нощ веднага да посегнете към горещата чаша кафе, но е препоръчително тази чаша да е първата и последната за деня. Колкото и да ви се приспи през деня и особено след обилния обяд, се постарайте да не приемате повече кофеин. Въпреки че ще се почувствате много добре заради ободряващия ефект на любимата напитка, ако прекалите с кафето си гарантирате още една безсънна нощ.

Хидратирайте се

Когато организмът не се е възстановил през нощта, на следващия ден той работи двойно по-усилено и съответно му е необходима двойно повече енергия. Затова е важно да бъдете хидратирани през целия ден, защото така ще се чувствате много по-свежи и бодри. Все пак внимавайте какви течности приемате – соковете, студените чайове и енергийните напитки са богати на захар и по-скоро ще ви превъзбудят от колкото хидратират. Заложете на водата, фрешовете и билковите чайове.

Забравете за калоричните храни

Пържените картофки, шоколадовите десерти и вкусната пица са възможно най-лошият избор, който може да направите след безсънна нощ. Тези храни, подобно на кафето и напитките със захар, ще ви дадът само временен прилив на енергия, а само половин час след приема им ще се почувствате по-уморени и от преди. По-добре е да похапвате често и по малко и то свежи храни като плодове и зеленчуци, а за обяд и вечеря заложете на пилешко месо или риба и в краен случай някой по-сложен въглехидрат като пълнозърнеста паста или печен картоф.

Тренирайте и медитирайте

Със сигурност тренировката е последното нещо, което ви се прави когато не сте спали цяла нощ и точно затова трябва да се отправите именно към залата. Независимо колко уморени се чувствате, спортът ще подобри настроението ви и ще усетите прилив на енергия. От друга страна, тренировката ще ви измори физически и така ще заспите много по-лесно същата нощ.

Освен уморени, най-вероятно се чувствате раздразнени и изнервени. Затова е препоръчително да си отделите половин час преди лягане, за да практикувате йога или медитация в домашни условия. Идеята е да отпуснете съзнанието си от напрежението и така да подготвите тялото си за сън.

Още съвети как да подобрите съня си:

Недоспиването води до депресия

Защо не трябва да спим по корем

Дали се наспивате качествено?

ПРОЧЕТЕТЕ ПОВЕЧЕ ЗА ЗДРАВЕ

Здраве20 ЮНИ 2019

Какво се случва с тялото ни, ако ядем мед всеки ден

7 изключителни ползи за здравето ни

Здраве19 ЮНИ 2019

Въглехидратите помагат за стабилизирането на хормоните

Не ги отказвайте напълно веднага

Здраве17 ЮНИ 2019

Овладяването на гнева е най-добрата диета

Гневът ни кара да пълнеем, доказва науката

Здраве15 ЮНИ 2019

Ако се борите с преяждането, опитайте тези трикове

Ако се храните така, ще оценяте храната много повече