Здраве & Фитнес : Здраве17 ОКТОМВРИ 2017

Връзката между недоспиването и косопада

Хроничният недостиг на сън влияе на хормоните, а от там и на косата

Връзката между недоспиването и косопада

Да останем будни заради края на любимия си сериал или поредната глава на книга звучи добре, но само на теория.

На практика, късното лягане и липсата на достатъчно сън могат да ви навредят повече, отколкото си мислите. И тук не става дума само за сивкавия тен и тъмните кръгове под очите, с които неизменно се сдобиваме. Експертът по превенция на косопада към Regenix – Грег Розенблум, разкрива, че малкото почивка може да намали здравината на косата.

Детокс и за косата – спасение за слабите и тънки кичури

Ето най-важните факти, които той излага:

Връзката между недоспиването и косопада

Защо липсата на сън причинява косопад
“Хроничната липса на сън по всяка вероятност ще доведе до загуба на коса. Няма научно обяснение за директна връзка между косопада и съня, но има непряка връзка заради стреса и неговото отрицателно въздействие върху човешкия организъм. Последствията могат да включват отслабена имунна система, анормални нива на хормоните и намалена физическа и психическа издръжливост. Косата е изключително чувствителна към такива промени и косопадът почти винаги следва тези процеси.”

9 домашни терапии, които ще върнат силата на изтощената коса

Как да запазите косата си (дори да не можете да спите)
Дори да продължавате да имате проблеми със съня, все още има начини да предотвратите загубата на коса. Експертите са категорични, че колкото по-здравословен начин на живот водите, толкова е по-голям потенциалът косата ви да расте бързо. Какво можете да направите? Яжте здравословна храна и вземайте хранителни добавки за коса, нокти и кожа. Разбира се, не пренегрегвайте физическите упражнения, които се отразяват страхотно не само на формата ни, но и намаляват стреса, а оттам се отразяват добре и на косата. Задължително е да използвате и качествени продукти за грижа за косата, дори да дадете малко повечко пари за тях.

Връзката между недоспиването и косопада

Дълбоко почистване на скалпа за здрава коса

Кои са виновниците за косопада, с които да внимавате:

Хормоните:
“Както промените в нивата на хормоните след бременност могат да причинят временна загуба на коса, така се случва и ако спрете или пък започнете да взимате противозачатъчни. Намаляването на нивата на хормоните, които се появяват при менопаузата, също могат да са сред причините за изтъняване на косата, но всичко зависи от човека”.

Стрес: “Стресовите ситуации и физическите травми, като хирургическа намеса, автомобилна катастрофа или тежко заболяване, също могат да са сред причинителите на загуба на коса. Тези видове стресови събития могат да се отразят на здравето на косата за по-дълъг период от време и да предизвикат цикъл на опадане на косата, което може да се случи дори след 3 до 8 месеца след събитието.”

Косата опада от недостиг на протеини, желязо и магнезий

Лошо хранене: “Ако не си набавяте достатъчно протеини с диетата, организмът може да започне да разчита на протеините в тялото и по този начин да се стигне до дефицит, съответно да се спре растежът на косата. Това може да се случи ако се храните неправилно в рамките на два-три месеца”.

ПРОЧЕТЕТЕ ПОВЕЧЕ ЗА ЗДРАВЕ

7 храни присъстват в диетата на жените с красиви коси
Здраве27 МАЙ 2020

7 храни присъстват в диетата на жените с красиви коси

Грижата за перфектната прическа започва от кухнята.

Помогнете на щастието си с диета
Здраве21 МАЙ 2020

Какво е Down to Earth медитация?

Дори досадните домакински работи могат да бъдат начин да медитирате

70-годишният фитнес инфлуенсър
Здраве20 МАЙ 2020

70-годишният фитнес инфлуенсър

Ако тя го може, то какво е вашето извинение?

Малко познати правила за правилно съхраняване на храна
Здраве17 МАЙ 2020

Малко познати правила за правилно съхраняване на храна

Как да почистваме правилно храната си и как да избегнем задържането на микроби в хладилника ни