Сън и спорт гонят умората

Не пропускайте и здравословното хранене

Сън и спорт гонят умората

Все още ли се чувствате изморени и ви е трудно да влезете в работен ритъм след дългите празници?

Ако и вие като нас не можете да се концентрирате и изпитвате затруднения да правите дори елементарните ви досега задачи в офиса, не се притеснявайте, това е нормално.

Специалистите обясняват това с факта, че ни липсва витамин D заради все по-рядко появяващото се слънце и заради нездравословните храни, които сме поели в последните седмици. А това ни кара да се чувстваме тромави и изморени.

Ето защо, те съветват на първо място да започнем да хапваме храни, богати на витамин D. Заложете на тлъсти риби като сьомга, шаран, скумрия, есетра, на яйца, гъби, свинско месо, пуешко, зърнени храни и кисело мляко.

За да се преборите със зимната умора, намалете напитките с кофеин и захарта. Много от нас пият кафе или кола за ободряване, но доста често кофеинът води до обратния ефект.

Сън и спорт гонят умората
“За някои злоупотребата с кофеин завършва с умора. И ако си мислите, че колкото повече кафе пиете, толкова по-бързо ще преборите умората, ще останете учудени от обратния ефект – настъпването на умора”, заявява Стивън Прей, доктор на медицинските науки.

Сладкишите и тестените храни също водят до постоянна липса на енергия и неспособност за концентрация. Затова ги изключете от менюто.

Затова пък ще ви се наложи да поспортувате. Нищо не спасява от умората така, както упражненията. Да, звучи странно, но учените се кълнат в това. И дори в началото да ви е по-трудно, то започнете малко по малко. Стартирайте с разходки на чист въздух, включете и поне по 15 мин. упражнения вкъщи – разтягания, клякания, коремни преси. Въпросът е да започнете да спортувате и по малко да увеличавате натоварването.

И не на последно място, сънят е перфектното решение за справяне с умората. Опитайте се да спите поне по 8-9 часа на нощ, но не повече, тъй като ще доведе до обратния ефект.

ПРОЧЕТЕТЕ ПОВЕЧЕ ЗА ЗДРАВЕ

Вашата причина да обичате есента, според зодията ви
Здраве17 ОКТОМВРИ 2020

Витамините, които са ни нужни през есента

Слабите и цепещи се нокти през есента ще предотвратим с Витамин С

Защо лекарите препоръчват да увеличим приема на цинк в грипния сезон
Здраве15 ОКТОМВРИ 2020

Защо лекарите препоръчват да увеличим приема на цинк в грипния сезон

Той е един от задължителните елементи за борба с грипа и вирусите

10 причини да обичаме виното
Здраве13 ОКТОМВРИ 2020

10 причини да обичаме виното

Ако все още се чудите, ето ви няколко подходящи причини

7 неща, които трябва да включите в диетата си, за да преборите есенната умора
Здраве10 ОКТОМВРИ 2020

7 неща, които трябва да включите в диетата си, за да преборите есенната умора

Витамин С, желязо и магнезий са ключови за справянето с проблемите през този сезон