Сън и спорт гонят умората

Не пропускайте и здравословното хранене

Все още ли се чувствате изморени и ви е трудно да влезете в работен ритъм след дългите празници?

Ако и вие като нас не можете да се концентрирате и изпитвате затруднения да правите дори елементарните ви досега задачи в офиса, не се притеснявайте, това е нормално.

Специалистите обясняват това с факта, че ни липсва витамин D заради все по-рядко появяващото се слънце и заради нездравословните храни, които сме поели в последните седмици. А това ни кара да се чувстваме тромави и изморени.

Ето защо, те съветват на първо място да започнем да хапваме храни, богати на витамин D. Заложете на тлъсти риби като сьомга, шаран, скумрия, есетра, на яйца, гъби, свинско месо, пуешко, зърнени храни и кисело мляко.

За да се преборите със зимната умора, намалете напитките с кофеин и захарта. Много от нас пият кафе или кола за ободряване, но доста често кофеинът води до обратния ефект.

“За някои злоупотребата с кофеин завършва с умора. И ако си мислите, че колкото повече кафе пиете, толкова по-бързо ще преборите умората, ще останете учудени от обратния ефект – настъпването на умора”, заявява Стивън Прей, доктор на медицинските науки.

Сладкишите и тестените храни също водят до постоянна липса на енергия и неспособност за концентрация. Затова ги изключете от менюто.

Затова пък ще ви се наложи да поспортувате. Нищо не спасява от умората така, както упражненията. Да, звучи странно, но учените се кълнат в това. И дори в началото да ви е по-трудно, то започнете малко по малко. Стартирайте с разходки на чист въздух, включете и поне по 15 мин. упражнения вкъщи – разтягания, клякания, коремни преси. Въпросът е да започнете да спортувате и по малко да увеличавате натоварването.

И не на последно място, сънят е перфектното решение за справяне с умората. Опитайте се да спите поне по 8-9 часа на нощ, но не повече, тъй като ще доведе до обратния ефект.

ПРОЧЕТЕТЕ ПОВЕЧЕ ЗА ЗДРАВЕ

Здраве18 СЕПТЕМВРИ 2019

Два вида фибри ни помагат да бъдем здрави и слаби

Всичко, което трябва да знаете за разтворимите и неразтворимите фибри

Здраве16 СЕПТЕМВРИ 2019

Витамините, от които децата ни се нуждаят

И въобще добра идея ли е да даваме витамини под формата на хранителна добавка на децата си?

Здраве16 СЕПТЕМВРИ 2019

Енергийно зареждане в началото на новия сезон

Не падайте в плен на есенната умора - можете да се предпазите с тези няколко стъпки

Здраве13 СЕПТЕМВРИ 2019

Искате бърз метаболизъм? Правете тези 5 неща всеки ден

Кои добавки да не забравяме и защо да наблегнем на тежестите