Недостиг на B витамини и магнезий ни карат да преяждаме

Знаем кои храни могат да помогнат!

Често изпитвате импулс да преяждате? Освен от стрес, това може да е причинено от недостиг на определени хранителни вещества.

Ако например след като сте се нахранили обилно, ви връхлита неистово желание за нещо сладко, може би в тялото ви има дефицит на някое от следните вещества:

Магнезий и калций
Недостигът им в организма обикновено ни кара да копнеем за сладки или за много солени храни. При недостиг само на магнезий, типично е да изпитваме силен глад за шоколад.

Как да си ги набавите: Хапвайте по-често сирене, тъмнозелени листни зеленчуци и кисело мляко за калций. Магнезий се съдържа в ядките, семената, кората на картофите, в млечните продукти, в бананите и в броколито.

Витамини от B групата

Тази група витамини е особено важна за борбата на тялото ни със стреса. Витамините B6 и B9 в частност участват във формирането на невротрансмитери, които помагат за регулиране на настроението. В периоди на повишен стрес, организмът ни изразходва резервите си от B витамини по-бързо, а това ни прави предразположеи към нервност и съответно към преяждане с вредни храни.

Как да си ги набавите? Витамини от B групата се намират в месото, рибата и морските дарове, млечните продукти, банани, картофи, авокадо, яйчни жълтъци, кисело мляко.

Цинк
Този минерал обикновено е със занижени нива в организма на хора, подложени на силен стрес. Недостигът му води до притъпяване на вкусовите рецептори, а това ни кара да избираме храни с много сол или захар.

Как да си го набавите? Цинкът се съдържа в стридите, месото от рак, черния дроб, червеното пилешко месо и в по-малки количества в ядките, яйцата и зеления боб.

Желязо
Недостигът му ни кара да сме лакоми за месо, и по-точно за мазни червени меса. Много типично е за жените с предменструален синдром.

Как да си го набавите? С най-високо съдържание на желязо са месото и рибата. По-малки количества желязо има в сушените плодове, кашуто, тиквените семки, както и в специално обогатените с желязо зърнени храни. Трябва да имате предвид, че за доброто усвояване на желязото организмът се нуждае и от витамин C. Така че пържола на фурна в комбинация със салата или пюре от спанак е много добър избор.

ПРОЧЕТЕТЕ ПОВЕЧЕ ЗА ЗДРАВЕ

Здраве16 АВГУСТ 2019

Детокс с активен въглен - да или не?

Трендът с черните напитки и храни може би не е толкова здравословен, колкото си мислим

Здраве13 АВГУСТ 2019

5 храни, които не трябва да ядете преди плаж

Газирано, сладко и солено предизвикват подуване

Здраве05 АВГУСТ 2019

Най-опасните химикали в козметичните продукти

Пудрата и лакът за нокти крият канцерогени

Здраве02 АВГУСТ 2019

Голото тяло има силата да лекува, вярва Джулиан Хъф

"Танцът е моята суперсила. Когато танцувам, спирам да се притеснявам за това как изглеждам."