Храните, които влошават косопада

И тези, които ще ни помогнат да се справим с проблема

Ако напоследък установявате с ужас, че косата ви все повече опада, може би е време да направите ревизия на ежедневното си меню.

Експертите споделят, че има храни, които причиняват загуба на коса. Но няма място за паника – има много продукти, които ще ви спасят от този козметичен проблем.

Храни, които причиняват косопад

Тези храни не само могат да ни навредят физически, но и да отнемат от нашата красота.

1. Захар

Захарта предизвика възпаления в организма. Въглехидратите имат същия ефект. Храни като картофи, хляб, бял ориз и тестени изделия, имат висок гликемичен индекс. Те бързо се разграждат в захари и имат същия ефект. Захарта произвежда инсулин и мъжкият хормон андроген, който свива космените фоликули и причинява косопад.

Спасението за жените с тънка коса

2. Риба с живак

Дерматолозите разкриват, че риба като скумрия и риба тон имат високи нива на живак и това може да причини загубата на коса. Ново проучване не само подкрепя техните теории, но и добавя, че живакът в тези риби се превръща в метилживак, който е изключително токсичен.

3. Пържени храни

Пържените храни са с високо съдържание на мазнини, тъй като съдържат хидрогенирани масла, а това от своя страна способства за появата на косопад. Ето защо диетите с високо съдържание на мазнини водят до повишаване нивата на тестостерон, което води до плешивост при мъжете.

4. Селен

Друга група храни, които причиняват падане на косата, са със съдържание на селен. Тялото се нуждае от това микроминерално вещество в малки количества. Когато обаче нивото е по-високо, това действа пагубно върху гривата ви. Високо съдържание на селен има в бразилския орех, в рибата тон, стридите и пшеничния хляб. Проф. Маргарет Райман от Университета по хранителна медицина в Съри споделя, че селенът е отговорен за косопада през есента.

Правилната грижа за косата започва от нейното миене

5. Храни с високо съдържание на витамин А

Изненадващо, храните с високо съдържание на витамин А могат да доведат до загуба на коса. Диетолозите споделят, че ако този витамин е част от съдържанието на мултивитамини, това няма да се отрази на косата ви. Но не е препоръчително да го приемате като индивидуална добавка.

6. Аспартам

Изкуственият подсладител аспартам също има връзка с изтъняването на косата, а това е често срещана съставка в газираните напитки.

ПРОЧЕТЕТЕ ПОВЕЧЕ ЗА ЗДРАВЕ

Здраве25 ЮНИ 2019

Как тренировките ни правят по-умни

Здраво тяло, здрав ум

Здраве24 ЮНИ 2019

Гъбите - важен източник на витамини и пребиотици

В тях се съдържат и ценни протеини, близки по качество на животинските

Здраве21 ЮНИ 2019

Диляна Попова и боксът или как певицата поддържа форма

Актрисата и модел избира да поддържа фигурата си с тренировки и правилно хранене