“Heavy metal” детоксът е новата мания в здравословното хранене

Какво представляват тежките метали и защо са опасни, когато се натрупат в организма ни

Така нареченият “heavy metal” детокс извежда борбата с токсините в тялото ни на ново ниво.

Роден от идеята, че тежките метали, които се натрупват в организма, с времето имат трайни последствия, той е доста по-сериозен от класическия тридневен детокс със сокове например. В основата му стои стремежът да се отървем от оловото и живака, попадащи в тялото ни чрез питейната вода и пестицидите, оставащи върху зеленчуците.

Какво всъщност трябва да знаем за тежките метали?

“Когато са в малки количества, някои метали са не само полезни, но и важни за здравето ни. Такива метали са желязото и цинкът,” казва доктор Джо Травърс, диетолог и автор на книгата “The Low Fat Diet”. “С натрупването им обаче стават опасни, тъй като се “прикачват” към протеини, предназначени за други метали. Това причинява проблеми с функциите на клетките, водейки до анемия, гадене, дори проблеми с когнитивното развитие.”

Как тежките метали попадат в тялото ни?

За съжаление, те са почти навсякъде и има безброй начини, по които попадат в организма ни, включително:

  • Живак от питейната вода и някои морски дарове.
  • Олово, отново от водата, която го пренася от тръбите.
  • От пестицидите, с които третират плодовете и зеленчуците, някои бои за дрехи и мебели.

Как да познаете дали тялото ви има нужда от детокс, за да се избави от тежките метали?

Най-сигурният начин е да си направите тестове при личния лекар. “Металите се отчитат с изследване на кръвта и урината, така че класическите изследвания могат да дадат добра представа дали нивата им са високи,” казва Травърс. “Тестването на черния дроб и бъбреците също помагат за диагнозата”

Как изглежда “heavy metal” детоксът?

Както вече споменахме, това не е детокс със сокове и смутита. “Тялото има собствен механизъм за справяне с тежките метали, като например засиленото производство на протеини,” казва Травърс. “Уверете се, че приемате достатъчно от важните витамини и минерали, които ще позволят на организма да функционира нормално.” Тя препоръчва приема на витамини B, C и Е, които имат антиоксидантни свойства, както и добавки с цинк и желязо, които редуцират абсорбацията на останалите. Балансираната диета, в която основна роля имат храни от растителен тип, също трябва да минимизира излагането на тежки метали.

ПРОЧЕТЕТЕ ПОВЕЧЕ ЗА ЗДРАВЕ

Здраве22 ФЕВРУАРИ 2020

Важно! Намалете употребата на сух шампоан

Историята на Никол Бакстър от Белфаст стана вирална, след като жената сподели какво е причинил на скалпа й сухият шампоан

Здраве19 ФЕВРУАРИ 2020

5 начина да се заредим с енергия и тонус сутрин

Няколко нетрадиционни начина да направим сутрешната си рутина по-ползотворна

Здраве13 ФЕВРУАРИ 2020

Полезните храни, които не е добре да ядем вечер

Ябълките, ядките и бананите се усвояват добре през деня, но натоварват организма преди лягане

Здраве12 ФЕВРУАРИ 2020

Виното и шоколадът са полезни за кожата?

Да, благодарение на една тяхна обща съставка