“Heavy metal” детоксът е новата мания в здравословното хранене

Какво представляват тежките метали и защо са опасни, когато се натрупат в организма ни

Така нареченият “heavy metal” детокс извежда борбата с токсините в тялото ни на ново ниво.

Роден от идеята, че тежките метали, които се натрупват в организма, с времето имат трайни последствия, той е доста по-сериозен от класическия тридневен детокс със сокове например. В основата му стои стремежът да се отървем от оловото и живака, попадащи в тялото ни чрез питейната вода и пестицидите, оставащи върху зеленчуците.

Какво всъщност трябва да знаем за тежките метали?

“Когато са в малки количества, някои метали са не само полезни, но и важни за здравето ни. Такива метали са желязото и цинкът,” казва доктор Джо Травърс, диетолог и автор на книгата “The Low Fat Diet”. “С натрупването им обаче стават опасни, тъй като се “прикачват” към протеини, предназначени за други метали. Това причинява проблеми с функциите на клетките, водейки до анемия, гадене, дори проблеми с когнитивното развитие.”

Как тежките метали попадат в тялото ни?

За съжаление, те са почти навсякъде и има безброй начини, по които попадат в организма ни, включително:

  • Живак от питейната вода и някои морски дарове.
  • Олово, отново от водата, която го пренася от тръбите.
  • От пестицидите, с които третират плодовете и зеленчуците, някои бои за дрехи и мебели.

Как да познаете дали тялото ви има нужда от детокс, за да се избави от тежките метали?

Най-сигурният начин е да си направите тестове при личния лекар. “Металите се отчитат с изследване на кръвта и урината, така че класическите изследвания могат да дадат добра представа дали нивата им са високи,” казва Травърс. “Тестването на черния дроб и бъбреците също помагат за диагнозата”

Как изглежда “heavy metal” детоксът?

Както вече споменахме, това не е детокс със сокове и смутита. “Тялото има собствен механизъм за справяне с тежките метали, като например засиленото производство на протеини,” казва Травърс. “Уверете се, че приемате достатъчно от важните витамини и минерали, които ще позволят на организма да функционира нормално.” Тя препоръчва приема на витамини B, C и Е, които имат антиоксидантни свойства, както и добавки с цинк и желязо, които редуцират абсорбацията на останалите. Балансираната диета, в която основна роля имат храни от растителен тип, също трябва да минимизира излагането на тежки метали.

Read Also

ПРОЧЕТЕТЕ ПОВЕЧЕ ЗА ЗДРАВЕ

Здраве21 МАРТ 2019

Ендометриозата пречи на 1 от 10 жени да има деца

Март е месецът за разпространяване на информация за ендометриозата.

Здраве20 МАРТ 2019

Гледай на света през жълти очила

Синята светлина от компютрите и телефоните може да се пребори единствено с жълти очила.

Здраве18 МАРТ 2019

Какви са ползите от изварата преди лягане?

Да хапваме извара вечер може да ни помогне да отслабнем.

Здраве15 МАРТ 2019

Пияна йога - новият начин да поддържаме фигура?

Да не би току-що да се сбъднаха всичките ни мечти?