Здраве & Фитнес : Здраве25 СЕПТЕМВРИ 2018

Готов ли е организмът ви за есента?

Храна, пробиотици, релакс, масажи – осигурете си нова енергия за новия сезон

През есента животът започва отново“, пише Франсис Скот Фицджералд в романа си „Великият Гетсби“.

Новият сезон носи нова енергия за сетивата. Но в същото време и нови предизвикателства за здравето. Не можете да промените околната среда, но можете да балансирате вътрешния си свят – мислите, храненето си и начина си на живот.

За да посрещнете нуждите на тялото за новия сезон, трябва да го подготвите подобаващо. Обикновено в края на лятото се проявяват различни проблеми като храносмилателни, нарушения в съня, суха и дразнеща кожа, нисък апетит, мускулни и ставни болки, отпадналост, липса на концентрация, тревожност… С няколко лесни стъпки може да се подготвите за предстоящите динамични седмици и месеци.

Медитирайте вечер 

Отдавна научните изследвания предупреждават, че смяната на сезоните може да окаже проблематично влияние на психиката. Отпускането вечер с помощта на медитация помага да се справите с тревожните мисли. Това е и отлична подготовка за сън и успокоява нервната система, в която мозъкът е най-големия орган.

Как да укрепим имунитета си през студените месеци

Загряване отвътре

Топлите напитки отпускат нервната система, загряват мускулите и помагат за снемането на умората от тях. Добавяйте джинджифил, канела или черен пипер към чая или растителното мляко. Тези подправки са от помощ и за храносмилането.

Олио за тяло 

Особено важно е да подготвите кожата на тялото с козметика, която намалява сухотата и се отразява добре върху ставите и мускулите. Масажирайте кожата си с леко затоплено масло – сусамовото успокоява нервната система и е подходящо за масаж от всякакъв вид.

Олио за тяло Midsommar Glow от Barnаngen

Ухания за душата 

Ароматерапията работи с емоциите, мислите и чувствата. През есента етеричните масла са от изключителна помощ – избирайте кардамон, здравец, жасмин, лимон, нероли, индийско орехче, риган,роза, шафран, сандалово дърво и ванилия.

Масаж за всичко

Масажът помага на сърцето и на артериите ни да останат здрави. Веднъж в седмицата си подарявайте това релаксиращо удоволствие – успокоява нервната система, помага на ставите и кожата. Ако ви липсва време, масажирайте вечер само стъпалата си.

Здравословни мазнини

Когато температурите падат, добавете към храната си здравословни мазнини, които организмът ви да използва като енергия. Това ще подхрани и мозъка ви. Наблягайте на авокадо, кокосово масло, сьомга, зехтин.

Помощ за здравето и красотата 

Балансът в психиката и балансът в стомашно-чревния тракт са пряко свързани. Погрижете се за здравето на червата си, за да посрещнете безпроблемно смяната на храната, на климатичните условия и на стреса. Косата, кожата и ноктите също ще запазят свежия си вид през цялата зима, ако им осигурите допълнителна доза витамини и минерали.

ПРОЧЕТЕТЕ ПОВЕЧЕ ЗА ЗДРАВЕ

Здраве16 ЮЛИ 2019

Кои храни са позволени преди лягане?

Ето кои храни се отразяват най-добре на тялото ни преди лягане

Здраве12 ЮЛИ 2019

6 мита за храната, на които да не вярвате

Салатата без мазнини не е по-здравословна и още

Здраве11 ЮЛИ 2019

Диетата и тренировките на Майли Сайръс

Формулата за перфектно оформен корем на певицата

Здраве05 ЮЛИ 2019

Ябълка или поничка - усеща ли тялото ни разликата?

Има ли значение от какъв източник са калориите, които поемаме, стига да са достатъчно малко