Здраве & Фитнес : Диети14 ЯНУАРИ 2019

Цветовете, които потискат и увеличават апетита

Защо и как цветовете влияят на апетита ни?

Цветовете, миризмите и външният вид на храната имат способността да отключат вълчи апетит у нас, дори в моменти, когато сме хапнали и се чувстваме сити.

Топ 10 на храните, които потискат апетита

Причината? Всеки цвят буди у нас определена асоциация и така предизвиква различна мисъл, емоция и чувство. И след като цветовете на дрехите ни влияят върху настроението ни, по какъв начин цветовете на храната ни въздействат на апетита ни?

Кои са цветовете, потискащи апетита?

#Сив. Този цвят много често се асоциира с развалена или мухлясала храна, поради което се разчита от съзнанието като противен и не възбужда апетита. В някои ресторанти дори избягват да боядисват интериора си в сиво, за да не отблъснат клиентите си. Храни в сив цвят са рибата и мидите, така че ако се опитвате да овладеете глада си, включвайте ги по-често в менюто си.

#Черен. По същата логика като при сивия цвят, и черният не се приема добре от подъзнанието, което го тълкува дори като опасен за здравето. Въпреки че напоследък нашумя тенденцията храните да се оцветяват в черно – черен сладолед, черен бургер и т.н., в ежедневието този цвят се избягва, особено от ресторантите. Цвеклото, гроздето и къпините са храните, които е добре да включите, ако искате да ядете по-малко.

47585932_2057724927604194_5100806247222835840_n.jpg (1080×1080)

#Кафяв. Този цвят напомня за изгоряла храна, поради което не стимулира апетита. Разбира се, изключение прави шоколадът, който дори и зелен, е трудно да му се устои. Все пак, някои кафяви храни като пълнозърнестите продукти, лещата и орехите, са изключително полезни и е препоръчително да ги консумирате по-редовно.

#Лилав. Това е един от по-рядко срещаните цветове при храните и съответно не буди толкова приятни асоциации у човек. Една от най-популярните храни, обагрена в този цвят, е цвеклото, което се харесва на по-малко хора. Все пак, има лилави храни като боровинките, смокините и зелето, които са много полезни и е хубаво да се приемат често.

#Син. Този цвят буди асоциация със спокойствие, което по-скоро буди “апетита” за сън, от колкото за храна. Освен това, много рядко и трудно ще откриете храни в естествен син цвят, което означава, че и дори да ги срещнете, няма да ви се приядат особено много. Един полезен съвет е да добавите синкава светлина в кухнята, за да консумирате по-малко и по-рядко.

Кои са цветовете, увеличаващи апетита?

#Тюркоаз. За разлика от синия цвят, тюркоазеният буди асоциация с щастие и безгрижно поведение. Цветът напомня за тропическите води, далечни и екзотични дестинации и много често присъства в керамиката. Заради всички тези приятни асоциации, цветът събужда апетита и ви приканва да хапнете още едно парче торта.

#Зелен. Този цвят неминуемо носи усещане за свежест и здраве. Повечето зеленчуци са именно зелени, хрупкави и просто готови да ги изядете. Плюсът на зеления цвят е, че стимулира здравословния ви апетит, и затова е хубаво да наблегнете на тъмно зелените зеленчуци.

#Жълт. Именно този цвят е наричан цветът на щастието. Той предизвиква приятни емоции и положителни усещания. Проблемът? И бананите, и пържените картофки са жълти на цвят, затова внимавайте с него. Наблегнете над царевицата, жълтите чушки, мангото, пъпеша и лимоните.

#Орнажев. Този цвят действа стимулиращо на мозъка и затова увеличава апетита. Избирайте здравословните алтернативи като портокали, грейпфрут, мандарини, тиква, моркови и др., вместо оранжево-златистата коричка на пържените полуфабрикати.

#Червен. Този цвят действа възбуждащо – повишава кръвното налягане и пулса, с което увеличава и апетита. Много заведения за хранене неслучайно избират червени покривки, столове или слагат картини с такъв цвят по стените. Заменете тортата с червено кадифе с хелти алтернативи – ябълки, ягоди, домати, нар, чушки, диня и т.н.

Read Also

ПРОЧЕТЕТЕ ПОВЕЧЕ ЗА ДИЕТИ

Диети15 ФЕВРУАРИ 2019

Ползите от диетата Дубров (Интервално хранене)

Режимът позволява хранене само през 8 часа от денонощието

Диети08 ФЕВРУАРИ 2019

3 хитри начина да се храните здравословно в офиса

Които ще ви помогнат и в борбата с килограмите

Диети01 ФЕВРУАРИ 2019

6 храни, които се борят с мазнините на корема

Да ги включите в менюто си е първата стъпка към мечтаните плочки

Диети30 ЯНУАРИ 2019

2 супер напитки за супер бърз метаболизъм

Освен да се борят с токсините, тези питиета ще ви помогнат да отслабнете