Здраве & Фитнес : Диети14 ЯНУАРИ 2019

Цветовете, които потискат и увеличават апетита

Защо и как цветовете влияят на апетита ни?

Цветовете, миризмите и външният вид на храната имат способността да отключат вълчи апетит у нас, дори в моменти, когато сме хапнали и се чувстваме сити.

Топ 10 на храните, които потискат апетита

Причината? Всеки цвят буди у нас определена асоциация и така предизвиква различна мисъл, емоция и чувство. И след като цветовете на дрехите ни влияят върху настроението ни, по какъв начин цветовете на храната ни въздействат на апетита ни?

Кои са цветовете, потискащи апетита?

#Сив. Този цвят много често се асоциира с развалена или мухлясала храна, поради което се разчита от съзнанието като противен и не възбужда апетита. В някои ресторанти дори избягват да боядисват интериора си в сиво, за да не отблъснат клиентите си. Храни в сив цвят са рибата и мидите, така че ако се опитвате да овладеете глада си, включвайте ги по-често в менюто си.

#Черен. По същата логика като при сивия цвят, и черният не се приема добре от подъзнанието, което го тълкува дори като опасен за здравето. Въпреки че напоследък нашумя тенденцията храните да се оцветяват в черно – черен сладолед, черен бургер и т.н., в ежедневието този цвят се избягва, особено от ресторантите. Цвеклото, гроздето и къпините са храните, които е добре да включите, ако искате да ядете по-малко.

47585932_2057724927604194_5100806247222835840_n.jpg (1080×1080)

#Кафяв. Този цвят напомня за изгоряла храна, поради което не стимулира апетита. Разбира се, изключение прави шоколадът, който дори и зелен, е трудно да му се устои. Все пак, някои кафяви храни като пълнозърнестите продукти, лещата и орехите, са изключително полезни и е препоръчително да ги консумирате по-редовно.

#Лилав. Това е един от по-рядко срещаните цветове при храните и съответно не буди толкова приятни асоциации у човек. Една от най-популярните храни, обагрена в този цвят, е цвеклото, което се харесва на по-малко хора. Все пак, има лилави храни като боровинките, смокините и зелето, които са много полезни и е хубаво да се приемат често.

#Син. Този цвят буди асоциация със спокойствие, което по-скоро буди “апетита” за сън, от колкото за храна. Освен това, много рядко и трудно ще откриете храни в естествен син цвят, което означава, че и дори да ги срещнете, няма да ви се приядат особено много. Един полезен съвет е да добавите синкава светлина в кухнята, за да консумирате по-малко и по-рядко.

Кои са цветовете, увеличаващи апетита?

#Тюркоаз. За разлика от синия цвят, тюркоазеният буди асоциация с щастие и безгрижно поведение. Цветът напомня за тропическите води, далечни и екзотични дестинации и много често присъства в керамиката. Заради всички тези приятни асоциации, цветът събужда апетита и ви приканва да хапнете още едно парче торта.

#Зелен. Този цвят неминуемо носи усещане за свежест и здраве. Повечето зеленчуци са именно зелени, хрупкави и просто готови да ги изядете. Плюсът на зеления цвят е, че стимулира здравословния ви апетит, и затова е хубаво да наблегнете на тъмно зелените зеленчуци.

#Жълт. Именно този цвят е наричан цветът на щастието. Той предизвиква приятни емоции и положителни усещания. Проблемът? И бананите, и пържените картофки са жълти на цвят, затова внимавайте с него. Наблегнете над царевицата, жълтите чушки, мангото, пъпеша и лимоните.

#Орнажев. Този цвят действа стимулиращо на мозъка и затова увеличава апетита. Избирайте здравословните алтернативи като портокали, грейпфрут, мандарини, тиква, моркови и др., вместо оранжево-златистата коричка на пържените полуфабрикати.

#Червен. Този цвят действа възбуждащо – повишава кръвното налягане и пулса, с което увеличава и апетита. Много заведения за хранене неслучайно избират червени покривки, столове или слагат картини с такъв цвят по стените. Заменете тортата с червено кадифе с хелти алтернативи – ябълки, ягоди, домати, нар, чушки, диня и т.н.

Read Also

ПРОЧЕТЕТЕ ПОВЕЧЕ ЗА ДИЕТИ

Диети23 МАРТ 2019

Диетата "фактор Ф" ще ни вкара във форма за лятото

Може ли това да е лесната за следване диета, която винаги сме търсили?

Диети13 МАРТ 2019

Как никога да не сме гладни с по-малко храна

Ако опитвате да ограничите количеството храна, която консумирате, тези съвети ще ви помогнат.

Диети11 МАРТ 2019

Храните, които помагат на сърцето ни

Похапвайте тези храни, за да се радвате на здраво сърце.

Диети23 ФЕВРУАРИ 2019

Алкохол и диета? Мисия възможна!

Разберете по колко и какво може да пиете, и пак да се отървете от досадните килограми