Здраве & Фитнес : Диети02 ЯНУАРИ 2019

“Отслабнах с 60 килограма, но никога не стъпих във фитнеса”

Ашли Хавар спазва няколко прости правила, които й помагат да отслабне драстично

Още на 5-годишна възраст Ашли Хавар осъзнава, че е по-едра от останалите деца.

В детството си се е хранела основно с висококалорична и бърза храна, тъй като родителите й също не са имали изградена култура на здравословно хранене. Едва в пети клас, Ашли се сблъсква със стереотипите на обществото, когато не е избрана за танцьорка в училищна пиеса, защото е “много едра и не е красива”.

„Отслабнах с 15 килограма, а приемах 2000 калории дневно.“

Следват години, в които Ашли е пробвала диета след диета, като всичко е приключвало бързо и безуспешно. На 24 години, нещата се влошават когато тя достига тегло от 130 килограма и най-елементарните движения като да се наведе, предизвикват неистови болки в цялото й тяло.

Тогава Ашли решава да вземе сериозни мерки и вместо драстични диети и изтощителни тренировки в залата, да си създаде здравословни навици, към които да се придържа във времето.

“Обещах да си броя калориите, да намаля порциите си, да готвя по-често у дома и да изключа от менюто си всички напитки освен вода, кафе и чай”, признава Ашли.

Въпреки това, тя не изключва изцяло захарта и въглехидратите от режима си, но се старае да води по-балансиран начин на живот, като намали приема им до минимум. Ашли не крие, че й е трябвало много време да свикне с промяната и новите си навици, но именно търпението и упоритостта са й помогнали.

Ашли дори се е влюбила в готвенето и го е превърнала в свое хоби с което обича често да експериментира. За 14 месеца, тя успява да отслабне с 140 паунда или 63 килограма, а ето и как изглежда дневното й меню:

  • Закуска: Нискомаслен йогурт с мед, канела и малък банан
  • Междинно хранене #1: една порция несолен суров бадем
  • Обяд: бургер с пуешко, марула, домат, горчица и гарнитура моркови с хумус
  • Междинно хранене #2: нискомаслено котидж сирене с микс от горски плодове
  • Вечеря: гриловано пилешко с печени тиквички на фурна

Ключът към успеха на Ашли не е само в здравословното и разнообразно хранене: “Използвах всяка една възможност да се движа, разхождам и да играя навън с дъщеря ми“, казва тя. Никога не е стъпила във фитнеса, но постоянно е търсила начини да стане от дивана и да изразходва енергията си.

След като е достигнала до мечтаното тегло от 65 килограма, Ашли признава, че да го запази е било по-трудно от колкото да отслабне. Това, което я е “спасило” от старите навици, е различният подход към процеса на отслабване: “Много хора се отказват от диетата или режима си, защото е трудно – и това е така! – но замислете се колко по-лесно става всичко, когато отслабнете. Сега се радвам, се мога да тичам, скачам и да си играя с дъщеря си, без да изпитвам болка. Мога да върша толкова много неща с толкова малко усилия!

Снимки от цялата промяна на Ашли ще откриете в галерията. 

ПРОЧЕТЕТЕ ПОВЕЧЕ ЗА ДИЕТИ

Диети17 ФЕВРУАРИ 2020

В случай, че не сте добри в спазването на диети

Тези няколко трикове, ще ви помогнат

Диети10 ФЕВРУАРИ 2020

Как да избегнем напълняването около 30-те си години

Периодът между 25 и 34 години е критичен за жените, които често напълняват видимо точно тогава

Диети09 ФЕВРУАРИ 2020

6 от най-здравословните сирена в света

Любимото на българите краве сирене, или както го наричат в чужбина, фета, е в класацията

Диети04 ФЕВРУАРИ 2020

Диетата "Оптавия" съветва да се грижим за психическото си здраве, за да сме слаби

При този режим е важно не само как се храним, но и как се грижим за цялостното си състояние