Здраве & Фитнес : Диети03 АВГУСТ 2018

Грешките, които допускаме, когато се храним здравословно

И колко важни са нещата, които заклеймяваме по време на диета

Когато някой мине на диета, най-често спира въглехидратите, мазнините и/или сладкото. И на теория това изглежда правилно, но на практика лишаването на тялото от нещата, с които е свикнало, често не ни води до крайната цел.

Въглехидратите например са основният енергиен източник за тялото, затова цялостното им изключване не е никак полезно. Вредни са, когато са в комбинация с други хранителни вещества, като мазнините. Такива примери са десертите, които толкова обичаме. Съчетанието между въглехидрати и фибри обаче може да осигури бавно разграждане и постепенно освобождаване на енергия, а едно такова хранене ще ни поддържа по-сити за по-дълго време, по този начин намалявайки цялостния прием на калории.

Диетичните храни, които саботират добрата форма

Изключването на мазнините също е често срещана грешка. Мононенаситените и полиненаситените мазнини са полезни за организма и ключови за здравето ни. Неслучайно във всяка диета се препоръчва присъствието на риба и морски дарове, които имат високо съдържание на Omega-3 мастни киселини в себе си. Тиквичките, соята, орехите, лененото семе също са храни, които специалистите съветват да добавим към режима си.

4 важни момента във всяка успешна диета

Може да ви изненада фактът, че липсата на подправки също се нарежда сред честите грешки в диетите. Подправките имат сериозен ефект върху здравето и особено върху процеса на освобождаване и усвояване на енергия. Има такива, които могат да ускорят метаболитните процеси, като повишат чувствителността на организма към инсулина. Техните имена няма да ви изненадат, тъй като със сигурност присъстват във всяка добре изготвена диета: канела, къри, джинджифил. Повишаването на тази чувствителност подобрява начинa, по който въглехидратите се усвояват и това намалява вероятността тялото да произвежда много мазнини и съответно да започне да ги трупа.

Много от хората, които прибягват до диета, изключват захарта от менюто си, минавайки на изкуствени подсладители. Бялата захар наистина е вредна, но и те въобще не са полезни. Изкуствените подсладители разрушават вродените ни контролни механизми на апетита, подтикват към по-обилно хранене, т.е. организмът трябва да се справя в преработката на повече храна, отколкото има нужда.

Експресно влизане във форма за плажа

Последната важна грешка, която обаче е също толкова често срещана, колкото и останалите, е изключването на нещата, които обичате от менюто си. Правилната диета не ги забранява, а просто ги ограничава. Ако досега сте обичали шоколад, със сигурност няма да спрете да го обичате, след като се откажете от него, дори напротив – трудно ще издържите на лишението и скоро ще посегнете отново към сладкото, и то в по-големи количества.

ПРОЧЕТЕТЕ ПОВЕЧЕ ЗА ДИЕТИ

Диети17 СЕПТЕМВРИ 2019

"Здравословните храни", които тайно са по-вредни и от понички

Кое ви се яде повече - донъти или мюсли? Разликата между двете се оказва не чак толкова голяма

Диети11 СЕПТЕМВРИ 2019

Здравословно бананово суши за закуска

Това лесно хапване може да се приготви в различни варианти, като тези с шоколад ще станат любими и на децата

Диети06 СЕПТЕМВРИ 2019

Петдневен есенен детокс със супа

Успокоява, изчиства и подготвя тялото за зимата

Диети04 СЕПТЕМВРИ 2019

Как изглежда менюто при макробиотичната диета

Предлагаме ви примерно меню и съвети как да следвате диетата