Психология : Кариера04 АПРИЛ 2019

Смачкани сте от работа? Има как да сложите нещата в ред

Не мислете само за проблема, а за възможните решения

“Ще се справя ли?”, “Ами ако разочаровам колегите?” Да ,,прегрееш” може да се случи на всеки, дори да обожава работата си. Има начини да дадем знак, че нещата не са окей, вместо да се преструваме. Ето някои от тях:

1. Откажете се от играта ,,Много съм заета”

Има известна нотка удоволствие да се правим на непрестанно заети. Кара ни да се чувстваме необходими и добри в работата си. Но прекомерното поемане на задачи и тичане наляво-надясно по-скоро ни прави по-малко продуктивни, изморени и в краен случай – неспособни да свършим каквото и да е. Няма лошо да работите повече, но нека е с ясното съзнание, че и утре е ден. Преди да се впуснете в задачите за деня, се опитайте да определите приоритетите си. Ще е страшно ли, ако се свърши утре? Не? Тогава нека почака днешните задачи.

2. Не се преструвайте, че разбирате от всичко на работа.

Няма нищо срамно да помолите за помощ, ако не сте сигурни как да го направите.

Не се знае дали, ако прекарате часове в опити да свършите нещо, което не можете, няма само да ви измори, вместо да впечатли останалите. Но пък честността и желанието да се научите със сигурност ще ви спечелят уважение.

Колко вредно е да си проверяваме често имейлите?

Смачкани сте от работа? Има как да сложите нещата в ред

3. Научете се да казвате ,,Не”.

Може да ви се струва страхотно да сте този, който винаги помага, но ако останалите знаят, че вие винаги ще се отзовете… най- вероятно ще ви се наложи да се отзовавате винаги. Да окажеш помощ е прекрасно, но ако постоянно се опитвате да сте този, който помага, помислете дали това не е причината за вашия стрес. Ако сте преуморени, винаги може да кажете нещо от типа ,,С удоволствие бих помогнала, но в момента трябва наистина да се съсредоточа върху моите задачи. Защо не попиташ (…)?”

Препрограмирайте ума си за повече щастие

4. Почивайте качествено след работа.

Не е добре за вас, ако хората знаят, че сте човекът, който отговаря на имейли на секундата, посред нощ и в почивните дни. Бъдете честни за границите си и нуждата от почивка. Когато другите видят, че се грижите за себе си и уважавате здравето и времето си, ще избегнете ,,прегряване” и ще сте далеч по-продуктивни.

Да се грижим за себе си е пренебрегвана, но важна стъпка за осъзнаване по пътя на изграждането на добра кариера и най-вече на добър живот.

Говорете си сами! Това подобрява самочувствието

ПРОЧЕТЕТЕ ПОВЕЧЕ ЗА КАРИЕРА

Тихата причина за стреса при работата от вкъщи
Кариера14 ДЕКЕМВРИ 2021

Тихата причина за стреса при работата от вкъщи

Ниското качество на звука при работа от вкъщи води до 29% по-висока тревожност

Най-силен е този екип, който... клюкари
Кариера03 НОЕМВРИ 2021

Най-силен е този екип, който... клюкари

Според проучванията всеки ден отделяме средно по 52 минути, за да говорим за другите

5 признака, че трябва да напуснете работата
Кариера06 ОКТОМВРИ 2021

5 признака, че трябва да напуснете работата

Когато стресът започва да влияе на здравето ви, е време да се замислите дали това е правилното работно място за вас

Равенство и доверие: Колко са важни на работното място
Кариера09 АВГУСТ 2021

Какво да направим преди 8 часа в понеделник, за да е успешна цялата ни седмица?

Мотивирайте се още от началото на първия работен ден