Психология : Better me07 НОЕМВРИ 2018

Гениално простички ритуали за по-добър живот

Правете тези три неща и ще видите как в живота ви ще има по-малко стрес, ще се чувствате по-балансирани и с по-добра концентрация

Днешният начин на живот често ни превръща в кълбо от нерви. Бързащи, замислени за куп различни проблеми едновременно. Вечно преследвани от чувството, че пропускаме нещо.

Можем да излезем от този омагьосан кръг, като променим поведението си. Това не е непременно нещо сложно – днес ви предлагаме 3 съвсем прости за следване съвета, които ще ви направят по-спокойни, по-балансирани и по-подредени.

1. Сингълтаскинг

Означава обратното на мултитаскинг. Доказано е, че да се фокусираме само върху едно нещо е много по-ефективен подход. Да, мултитаскингът е мит – до голяма степен, наложен от Холивуд, където валят филми с “модерни градски супержени”, които жинглират с по пет задачи едновременно. 

Успешните жени правят обратното. Залавят се с нещо, посвещават му се изцяло и след това се заемат със следващата си задача.

 Препрограмирайте лесно ума си за повече щастие

2. Разтребвайте за 20 минути

Всеки ден си заделяйте 20 минути, в които да разтребите около себе си. Може да разчистите хола, спалнята, бюрото си в офиса, хладилника или дамската си чанта. Това съвсем не е много време, но ефектът е голям. Доказано е, че разтребването успокоява ума, както и че когато около нас всичко е в порядък, мислите ни също са по-подредени и се концентрираме по-добре.

Също така, ако всеки ден през седмицата заделяте по 20 минути за такива домашни задачи, цялото чистене няма да се отлага за уикенда. А това значи, че ще имате време за пълноценен релакс през съботите и неделите, ще се срещате с приятели и ще се посвещавате на хобитата си.

15 цитата от Карл Юнг, които ще ви помогнат да разберете себе си

3. Изключете се

Поставете си дневен лимит за използване на социалните мрежи и за гледане на телевизия. Технологиите трябва да бъдат използвани много съзнателно, като сме наясно кога са ни в помощ и кога ежедневно пият от времето и енергията ни.

Да бъдем постоянно онлайн ни прави разсеяни, пречи ни да се организираме в работата и да изпълняваме ежедневните си задачи. И освен това вреди на качеството на съня.

Добра идея е да използвате приложение, което ви информира колко време прекарвате дневно на телефона си. За много хора това е повече от два часа дневно, а те дори не си дават сметка за това. Представете си колко по-добре можете да използвате всички тези часове, които се събират седмично – да спите повече, да се движите, да видите приятелите си, да си приготвяте домашна храна! Светът извън дисплея на мобилния, е всъщност доста хубав. Изключете телефона и телевизора и животът ви сам ще се подреди по-добре!

Добра новина: Да пиеш кафе и да миеш чиниите също е медитация

Read Also

ПРОЧЕТЕТЕ ПОВЕЧЕ ЗА BETTER ME

Better me05 МАЙ 2019

Невероятната сила на тишината да лекува

Два часа пълна тишина подобряват паметта и балансирате емоциите, доказаха учени

Better me30 АПРИЛ 2019

Методът Помодоро и защо работи

Това е най-ефективният life hack от 1980 насам.

Better me16 АПРИЛ 2019

50 научни факта за това как ни влияят цветовете

Знаехте ли, че синьото ни предразполага да харчим повече пари?

Better me25 МАРТ 2019

Как пилеем парите си, без да усетим

Ако спрем да правим тези няколко неща, можем да закърпим дупките в месечния бюджет