8 здравословни навика, ако цял ден сте на компютъра

Няколко трика, които ще донесат повече ползи за здравето ви

Болки в кръста, схващане в гърба, разширени вени, влошено зрение – това са само малка част от оплакванията на момичетата, които прекарват поне по 8 часа на компютъра.

Всички знаем, че трябва редовно да си почиваме, да се разхождаме и какво ли още не, за да избегнем неприятните последици, но истината е, че малко от нас го постигат. За да направим работата си по-безвредна за физическото ни състояние, можем на направим няколко неща. Ето какво:

Настройте монитора си
Много е важно мониторът да е разположен на нивото на очите. Ако е прекалено ниско и стоите предимно наведени, мното е вероятно след време да изпитате болки в областта на врата и гърба. Ако пък гледате нагоре, възможно е да страдате от сухота на очите. Използвайте специална стойка или дори куп книги и списания, върху които да поставите монитора си, като максималният ъгъл, под който трябва да гледате надолу, е равен на 10 градуса.

Как да работите на компютър, без да пречите на здравето си?

Пийте повече вода
Нуждата на тялото да остане достатъчно хидратирано е от огромна важност за това да имате повече енергия през целия ден. Пиенето на повече вода е съвет номер едно във всяка диета, а в допълнение към това ще ви осигури и по-хубава кожа. За да се уверите, че пиете достатъчно, докато сте на работа, се снабдете със стъклена бутилка, която постоянно да стои върху бюрото ви и да бъде пред погледа ви.

8 здравословни навика, ако цял ден сте на компютъра

Разхождайте се
Малките разходки на всеки час ще ви предпазят от схващания. Дори да се състоят единствено от обиколка на офиса или съседните бюра, не трябва да ги забравяте. Ако се улавяте, че рядко ставате от компютъра и в резултат на това изпитвате болка, изтеглете си приложение, което да ви подсеща. На всеки час телефонът ви ще ви известява, че трябва да се разтъпчете. В допълнение към него можете да инсталирате такова, което ви подсеща да пиете вода и да не забравяте за предишния съвет.

Страдате ли от уморени очи?

Изкачвайте стълбите
Опитайте се да не използвате асансьора, за да се раздвижите през деня. Ходете и повече време пеш. Ако дома ви е на 2-3 спирки от офиса, не използвайте транспорт. В друг случай, спирайте автомобила си малко по-далеч от работното си място, за да се разходите. Дори малката разходка раздвижва мускулите и подобрява кръвообръщението, които страдат от седенето на бюро по цял ден.

Правете упражнения
Освен ходенето пеш и изкачването на стълбите, е добре да използвате малките си почивки, за да се раздвижите допълнително. Не е необходимо да се снабдявате с някакви специални уреди, достатъчно е да се разтегнете добре и да направите леки движения, като клякания, малки подскоци и напади.

8 здравословни навика, ако цял ден сте на компютъра

Трик с шрифта
Един лесен трик ще облекчи натоварването на очите ви – уголемете шрифта. В случай, че пишете или четете с прекалено дребни букви, се напрягате излишно и присвивате клепачи, което е една от основните причини за главоболие след натоваерен ден. Колкото и изкушаващо да ви се струва прибирането вкъщи и разпускането със сериали, отново пред компютъра, старайте се да не започвате веднага след като сте прекрачили прага.

Могат ли технологиите да вредят на красотата?

Мигайте
Ще кажете, че всички мигаме. Оказва се обаче, че докато работим пред компютъра ,трябва да го правим по-често, тъй като взирайки се в екрана, мигаме доста по-рядко и очите се изсушават. Също така се старайте да следвате правилото 20-20-20, или иначе казано на всеки 20 минути поглеждайте в точка на поне 20 см от вас в продължение на 20 секунди.

Оставете очите да отпочинат
Колкото и изкушаващо да ви се струва след тежък работен ден да си починете на дивана, гледайки нов епизод на любимия си сериал, по-добре го пропуснете. Дайте достатъчно почивка на очите си, тъй като взирането цял ден в монитора не само отслабва вашето зрение, но може да доведе до разстройство, известно като синдром на компютърното зрение, който може да причини сериозни проблеми с очите, като късогледство, конюктивит и перманентно главболие.

ПРОЧЕТЕТЕ ПОВЕЧЕ ЗА ЗДРАВЕ

Полезните храни през есента са толкова много
Здраве02 СЕПТЕМВРИ 2022

Полезните храни през есента са толкова много

Сезонът, пълен с плодове и зеленчуци, които са се радвали цяло лято на слънцето.

Лъжица зехтин на гладно е най-старият трик за дълголетие
Здраве29 АВГУСТ 2022

Лъжица зехтин на гладно е най-старият трик за дълголетие

Не една или две са причините да приемате по една лъжица зехтин на ден.

Защо трябва да пием топла вода през лятото?
Здраве25 ЮЛИ 2022

Защо трябва да пием топла вода през лятото?

В предстоящите горещини трябва да се опитаме да не пием студена вода, а гореща. По този начин ще освежим тялото си.

За какво се използват минералните соли и на какво да обърнем внимание?
Здраве22 ЮЛИ 2022

За какво се използват минералните соли и на какво да обърнем внимание?

Минералните соли са от основна полза за функциите на тялото ни. Какви са оптималните нива и кога е подходящо да се приемат? Вижте повече тук.