Съюзник ли е червеното вино в борбата с килограмите?

Ефектът зависи в огромна степен от това какви количества от божествената напитка си позволяваме

Каберне вместо кардио, моля!

За добро настроение в петък вечер и апетит за десертни изкушения включваме бутилката червено вино в плановете. Според някои изследвания червеното вино може да бъде и помощник за поддържане на добра фигура.

Според проучване на Харвард, проведено с 20,000 дами през 2011г.,  70% по-малка е вероятността жените, които водят здравословен начин на живот и пият по чаша червено вино да качат тегло, спрямо жените, които се въздържат от напитката.

Вероятно сте чували за наличието на ресвератрол (наричан още фитоалексин)  и полифенол  в  обвивката на гроздето. Наличните антиоксиданти спомагат зa горенето на мазнини и намаляват натрупването на триглицериди.  Полифенолът пък потиска апетита.

Въпреки, че според проучванията не можете да си набавите препоръчителната доза антиоксиданти само чрез вино, не бързайте да се отказвате от него.

Как всъщност виното подпомага отслабването?

Да започнем с това, че пиенето на умерени количества алкохол подпомага кръвопотока, което значи не само повече усвоени хранителни вещества, но и повече кислород за клетките, а както знаем, той е важен за свалянето на килограми.

Чаша червено вино помага и  за произвеждането на два важни хормона – адипонектин и тестостерон, които карат тялото да гори мазнини и помагат при  изграждането на мускули. В същото време намалява естрогенът, който задържа мазнини. Невероятна формула за освобождаване на натрупаните мазнини и забързване на метаболизма.

Звучи чудесно, нали? Уловката е да усетим кога полезната доза алкохол се превръща в лош приятел. Всички положителни страни на червеното вино, които споменахме са при условие, че сме умерени в консумацията.  Но какво се случва, когато си налеем втора и дори трета чаша?

Как влияе червеното вино на организма?

“Като цяло, стресът в малки дози помага на тялото да отделя хормони, които са важни за отслабването” – казва Крис Локууд, директор на консултативен център по здравословно хранене. ,,Когато обаче завишим употребата на алкохол, твърде вероятно е тялото ни да отговори чрез ,,складиране” на калории, необходими на клетките за да се приспособят към допълнителния стрес.”

Нещо повече – редовната употреба на алкохол в по-големи количества не само неутрализира действието на полезните хормони, но и нарушава връзките между системите в тялото и балансът на хормоните като цяло.

Не бива да пренебрегваме и действието на алкохола върху съня. Възможно е употребата на няколко чашки вино да направи съня ни неспокоен, а качественият сън е едно от най-силните ни оръжия в свалянето на килограми.

За финал

Иска ни се да вярваме, че от червеното вино се отслабва. Но истината е малко по-сложна и е някъде по средата. Може би няма да отслабнем само като пием чашка преди лягане, но освен ако не тренираме за участие в бикини състезание, където всяка калория  е от значение – можем да сме спокойни, че виното няма да обезсмисли целия труд във фитнеса.

За тези от вас, които просто искат да балансират между здравословно хранене и нормален живот –  забравете угризенията и се насладете на чаша хубаво червено вино!

Тя носи удоволствие равно на десерт, а още по-прекрасното е, че идва в комбинация от приятели и сладки разговори. ,,Заслуженото отдаване на малки удоволствия от време на време може да осмисли препядствията към здравословния начин на живот и да го направи много по-лесен.” –  казва Крис Локууд.

ПРОЧЕТЕТЕ ПОВЕЧЕ ЗА ДИЕТИ

Диети29 НОЕМВРИ 2019

Съвети от диетолозите за празничен сезон без трупане на килограми

Как диетолозите се хранят по време на празниците?

Диети28 НОЕМВРИ 2019

Плодовете и зеленчуците врагове на плоския корем

Да, дори сред тях има храни, които ни пречат да се чувстваме и да изглеждаме добре

Диети26 НОЕМВРИ 2019

Вкусният начин да намалим апетита си - с кленова вода

Течността, която специално се извлича от кленовите дървета в Канада, доказано намаля апетита

Диети19 НОЕМВРИ 2019

Диетата, която се бори с възпаленията в тялото

Средиземноморският начин на хранене намалява нивата на холестерола и предотвратява сърдечни проблеми