Здраве & Фитнес : Диети05 ДЕКЕМВРИ 2018

Колко често може да нарушаваме диетата си?

Здравните експерти отговарят на въпроса

На почти всяка жена й се е случвало да се отклони леко (или не чак толкова) от диетата си, а после да се терзае от вина, че е провалила всичко. Еднократното съгрешение обаче няма как да изтрие всички положени усилия до сега. Но колко често имаме право да “прегрешим” без това да повлияе на теглото ни?

Три заповеди за интелигентна диета

Според гръцкия здравен експерт Клео Димитриадоу: “Ако трябва да говорим в цифри и се опитвате да отслабнете – може да си позволите да ядете нездравословно веднъж седмично, но ако искате да поддържате теглото си – тогава 2 пъти.

Под “един или два пъти седмично” говорим за едно до две хапвания, а не цял ден, прекаран в нездравословно хранене. Идеята е, че дори с вредната храна ще разнообразите микрофлората в стомаха си, която при продължителна диета става по-еднообразна и съответно забавя процесите на отслабване. 

За да разберете още по-добре принципът, ще ви дадем нагледен пример:

Ако една жена, иска да отслабва с по 600 гр седмично, тогава тя трябва да приема по 1400 калории дневно. Следователно, тя може да си позволи еднократно “прегрешение” или с други думи да си хапне бургер с картофки и десерт, които са общо 1500 калории.

12 трика с които ще направите всяко хапване по-здравословно

По този начин, калориите ще се разпределят равномерно и тялото ще компенсира през следващите дни. По същата логика, жена, която иска да поддържа теглото си, може да си позволи 2 пъти седмично да приеме толкова калории, като в края на седмицата теглото й ще се запази същото.

Съвет: Не се качвайте на кантара на сутринта след като сте “прегрешили” – само ще се паникьосате и депресирате, а още по-вероятно и да гладувате през деня или да се откажете от цялата диета.

Read Also

ПРОЧЕТЕТЕ ПОВЕЧЕ ЗА ДИЕТИ

Диети23 МАРТ 2019

Диетата "фактор Ф" ще ни вкара във форма за лятото

Може ли това да е лесната за следване диета, която винаги сме търсили?

Диети13 МАРТ 2019

Как никога да не сме гладни с по-малко храна

Ако опитвате да ограничите количеството храна, която консумирате, тези съвети ще ви помогнат.

Диети11 МАРТ 2019

Храните, които помагат на сърцето ни

Похапвайте тези храни, за да се радвате на здраво сърце.

Диети23 ФЕВРУАРИ 2019

Алкохол и диета? Мисия възможна!

Разберете по колко и какво може да пиете, и пак да се отървете от досадните килограми