Здраве & Фитнес : Диети05 ДЕКЕМВРИ 2018

Колко често може да нарушаваме диетата си?

Здравните експерти отговарят на въпроса

На почти всяка жена й се е случвало да се отклони леко (или не чак толкова) от диетата си, а после да се терзае от вина, че е провалила всичко. Еднократното съгрешение обаче няма как да изтрие всички положени усилия до сега. Но колко често имаме право да “прегрешим” без това да повлияе на теглото ни?

Три заповеди за интелигентна диета

Според гръцкия здравен експерт Клео Димитриадоу: “Ако трябва да говорим в цифри и се опитвате да отслабнете – може да си позволите да ядете нездравословно веднъж седмично, но ако искате да поддържате теглото си – тогава 2 пъти.

Под “един или два пъти седмично” говорим за едно до две хапвания, а не цял ден, прекаран в нездравословно хранене. Идеята е, че дори с вредната храна ще разнообразите микрофлората в стомаха си, която при продължителна диета става по-еднообразна и съответно забавя процесите на отслабване. 

За да разберете още по-добре принципът, ще ви дадем нагледен пример:

Ако една жена, иска да отслабва с по 600 гр седмично, тогава тя трябва да приема по 1400 калории дневно. Следователно, тя може да си позволи еднократно “прегрешение” или с други думи да си хапне бургер с картофки и десерт, които са общо 1500 калории.

12 трика с които ще направите всяко хапване по-здравословно

По този начин, калориите ще се разпределят равномерно и тялото ще компенсира през следващите дни. По същата логика, жена, която иска да поддържа теглото си, може да си позволи 2 пъти седмично да приеме толкова калории, като в края на седмицата теглото й ще се запази същото.

Съвет: Не се качвайте на кантара на сутринта след като сте “прегрешили” – само ще се паникьосате и депресирате, а още по-вероятно и да гладувате през деня или да се откажете от цялата диета.

Read Also

ПРОЧЕТЕТЕ ПОВЕЧЕ ЗА ДИЕТИ

Диети14 ДЕКЕМВРИ 2018

7 храни, които ви карат да ядете повече

Скоро след като сте хапнали, се чувствате по-гладни и от преди

Диети12 ДЕКЕМВРИ 2018

5 лесни трикове да ядете по-малко

Намалете не само броя порции, но и броя калории

Диети07 ДЕКЕМВРИ 2018

Eat Like An Angel: Диетата на Адриана Лима

Режимът й е строг, но менюто й е разнообразно

Диети04 ДЕКЕМВРИ 2018

12 трика с които ще направите всяко хапване по-здравословно

Отървете се от досадните килограми без мъчителни диети