Здраве & Фитнес : Диети18 ДЕКЕМВРИ 2018

Какво да правим, ако сме нарушили диетата през уикенда

Самообвинението със сигурност няма да ви помогне

Уикендите са за почивка и понякога се случва да поискаме “отпуска” и от диетата. Според здравните експерти, ако се стремим към отслабване, може да си позволим едно до две нездравословния ястия на седмица, но какво да правим ако сме прекарали целия уикенд в ядене на вредна храна?

Как да спрете да преяждате вечер след работа?

Джим Уайт, експерт от Nutrition Academy Dietetics дава отговор на този въпрос в няколко кратки съвета: 

  1. Не се обвинявайте. Колкото и старателно да го правите, няма да върнете времето назад и да промените станалото. Приемете, че в този момент сте си угодили и дори да сте изпуснали юздите, не е нещо фатално, което не може да промените. По-важно е да си вземете урок, за да не се повтаря често.
  2. Не се самонаказвайте. Да гладувате е също толкова вредно за тялото, колкото и самообвинението. Ако лишите организма си от храна, няма да компенсирате тази, която вече сте приели. А и така се обричате на няколко дни, в които хем ще сте гладни, хем изнервени и разсеяни.
  3. Отървете се от всички остатъци. Ако след двудневното пиршество, в дома ви все още има останал чипс или пакет бисквити, отървете се от тях. Докато знаете, че са там, е много по-вероятно отново да посегнете към вредната храна.
  4. Върнете се към режима си. Представете си, че тези два дни просто не са се случили и че диетата ви продължава постарому. Придържайте се към същите принципи, порции и калории, както и преди уикенда. Много бързо ще се почувствате добре и ще изтриете спомена от преяждането.
  5. Пийте много вода. Тя ще ви помогне да изхвърлите токсините, натрупали се в тялото, а и ще напълни стомаха ви, което пък ще се отрази на количеството храна, която приемате. Заложете на течностите, но забравете за алкохола и подсладените напитки.
  6. Добавете 10 минути. Част от завръщането към нормалното ви темпо, вероятно включва и тренировки в залата. Не е необходимо да се самобичувате и там, а просто добавете 5-10 минути кардио или увеличете повторенията на упражненията. Така ще помогнете на тялото си по-бързо да изгори натрупаните килограми.

Read Also

ПРОЧЕТЕТЕ ПОВЕЧЕ ЗА ДИЕТИ

Диети23 МАРТ 2019

Диетата "фактор Ф" ще ни вкара във форма за лятото

Може ли това да е лесната за следване диета, която винаги сме търсили?

Диети13 МАРТ 2019

Как никога да не сме гладни с по-малко храна

Ако опитвате да ограничите количеството храна, която консумирате, тези съвети ще ви помогнат.

Диети11 МАРТ 2019

Храните, които помагат на сърцето ни

Похапвайте тези храни, за да се радвате на здраво сърце.

Диети23 ФЕВРУАРИ 2019

Алкохол и диета? Мисия възможна!

Разберете по колко и какво може да пиете, и пак да се отървете от досадните килограми