Здраве & Фитнес : Диети18 ДЕКЕМВРИ 2018

Какво да правим, ако сме нарушили диетата през уикенда

Самообвинението със сигурност няма да ви помогне

Уикендите са за почивка и понякога се случва да поискаме “отпуска” и от диетата. Според здравните експерти, ако се стремим към отслабване, може да си позволим едно до две нездравословния ястия на седмица, но какво да правим ако сме прекарали целия уикенд в ядене на вредна храна?

Как да спрете да преяждате вечер след работа?

Джим Уайт, експерт от Nutrition Academy Dietetics дава отговор на този въпрос в няколко кратки съвета: 

  1. Не се обвинявайте. Колкото и старателно да го правите, няма да върнете времето назад и да промените станалото. Приемете, че в този момент сте си угодили и дори да сте изпуснали юздите, не е нещо фатално, което не може да промените. По-важно е да си вземете урок, за да не се повтаря често.
  2. Не се самонаказвайте. Да гладувате е също толкова вредно за тялото, колкото и самообвинението. Ако лишите организма си от храна, няма да компенсирате тази, която вече сте приели. А и така се обричате на няколко дни, в които хем ще сте гладни, хем изнервени и разсеяни.
  3. Отървете се от всички остатъци. Ако след двудневното пиршество, в дома ви все още има останал чипс или пакет бисквити, отървете се от тях. Докато знаете, че са там, е много по-вероятно отново да посегнете към вредната храна.
  4. Върнете се към режима си. Представете си, че тези два дни просто не са се случили и че диетата ви продължава постарому. Придържайте се към същите принципи, порции и калории, както и преди уикенда. Много бързо ще се почувствате добре и ще изтриете спомена от преяждането.
  5. Пийте много вода. Тя ще ви помогне да изхвърлите токсините, натрупали се в тялото, а и ще напълни стомаха ви, което пък ще се отрази на количеството храна, която приемате. Заложете на течностите, но забравете за алкохола и подсладените напитки.
  6. Добавете 10 минути. Част от завръщането към нормалното ви темпо, вероятно включва и тренировки в залата. Не е необходимо да се самобичувате и там, а просто добавете 5-10 минути кардио или увеличете повторенията на упражненията. Така ще помогнете на тялото си по-бързо да изгори натрупаните килограми.

Read Also

ПРОЧЕТЕТЕ ПОВЕЧЕ ЗА ДИЕТИ

Диети14 ЮНИ 2019

4 най-важни правила, които ще ни помогнат да ядем по-малко

Така няма да пълнеем, но и никога няма да гладуваме

Диети13 ЮНИ 2019

Да избегнем капаните при избора на зърнена закуска

Знаехте ли, че някои от тези "здравословни" закуски съдържат над 20% мазнини?

Диети06 ЮНИ 2019

Как да останем слаби и по време на ваканцията

Според изследванията средностатистическият човек трупа между 1 и 2 килограма по време на почивка