Здраве & Фитнес : Здраве18 ОКТОМВРИ 2016

Тъмен шоколад и чай от лайка намаляват стреса

И още храни, които помагат да се чувстваме по-малко напрегнати

Черният шоколад е с високо съдържание на магнезий и L-теанин, които са естествени релаксанти. Изследванията показват, че яденето на 40 грама тъмен шоколад всеки ден в продължение на 2 седмици, се отразяват на хормонa на стреса. Хората, хапващи шоколад, се чувствали по-малко стресирани от останалите.

Храните, богати на Омега-3 мастни киселини помагат за намаляване на възпалението в мозъка и за намаляване нивата на "хормона на стреса" кортизол. Това от своя страна намалява импулсите, предизвикващи безпокойство и пристъпи на паника. Опитайте да хапвате повече мазни риби като сьомга, риба тон и сардини.

Протеините стимулират производството на допамин и норепинефрин в мозъка. Проучванията показват, че хората с по-високи допаминови нива в мозъка имат по-ниски нива на тревожност от останалите. Месото е чудесен източник на протеини, а вегетарианците могат да си ги набавят от източници като ядки, фасул, соя, леща, авокадо.

Въглехидратите подпомагат производството на серотонин в мозъка, който има успокояващ ефект. Заложете на сложни въглехидрати, които се разграждат по-бавно в организма, за да избегнете инсулиният скок и последвал внезапен спад. Добавете в менюто си овесени ядки, киноа и пълнозърнест хляб.

Проучванията показват, че дефицитът от витамини от групата В може да повлияе на настроението и да доведе до тревожност и депресия. Уверете се, че примате достатъчно храни с Витамини В-комплекс като цитрусови плодове, яйца, листни зеленчуци, говеждо, свинско месо, бобови храни и ядки.

Триптофанът повишава производството на серотонин в мозъка и съответно да намали тревожността. Той може да бъде намерен в храни като пуешко, пилешко, овесени ядки, банани, мляко, сирене, соя и фъстъчено масло.

Изследванията показват, че дефицитът на цинк може да предизвика високи нива на безпокойство. Стридите съдържат над 7 пъти количество цинк в сравнение с други храни.

Чаят от лайка е известен със своите релаксиращи свойства и може да намали общите нива на тревожност в рамките на седмици, ако го приемате ежедневно. Чаят от ройбос от своя страна балансира нивата на кортизола.

Листните зеленчуци като спанака са с високо съдържание на магнезий, който е известен със свойството си да намалява тревожността. Листното цвекло (манголд) от своя страна съдържа много антиоксидантни и витамини и минерали, които подпомагат намаляването на стреса.

Аспержите съдържат витамини от група В и фолиева киселина, които ако са в ниски нива в организма, могат да предизвикат безпокойство.

Колкото и странно да звучи, до голяма степен психичното ни здраве зависи от храносмилателната ни система.

Това, с което се храним, може драстично да повлияе на нашите емоции. И това ако не е добра новина! Защо? Защото можем да преборим някои проблеми, само като сменим храната, която приемаме. Така например, ако страдаме от тревожност, можем да изпозлваме храната като лекарство.

Ето десет неща, които хората под стрес, трябва да добавят към диетата си преди да се застуди съвсем, тъй като именно тогава това състояние се задълбочава.

Снимки: Instagram

ПРОЧЕТЕТЕ ПОВЕЧЕ ЗА ЗДРАВЕ

Кампанията „Заедно сме в борбата срещу акнето“ на BIODERMA стартира с безплатни прегледи
Здраве06 ОКТОМВРИ 2022

BIODERMA дава старт на „Заедно сме в борбата срещу акнето“

Осмото издание на национална кампания предоставя възможността за безплатни прегледи при дерматолог в периода 5-20 октомври.

Полезните храни през есента са толкова много
Здраве02 СЕПТЕМВРИ 2022

Полезните храни през есента са толкова много

Сезонът, пълен с плодове и зеленчуци, които са се радвали цяло лято на слънцето.

Лъжица зехтин на гладно е най-старият трик за дълголетие
Здраве29 АВГУСТ 2022

Лъжица зехтин на гладно е най-старият трик за дълголетие

Не една или две са причините да приемате по една лъжица зехтин на ден.

Защо трябва да пием топла вода през лятото?
Здраве25 ЮЛИ 2022

Защо трябва да пием топла вода през лятото?

В предстоящите горещини трябва да се опитаме да не пием студена вода, а гореща. По този начин ще освежим тялото си.