Living : Лица08 ЮНИ 2020

Louis Vuitton: От една тийнейджърска мечта до световен успех

Надникваме в историята на една от най-емблематичните марки в модната индустрия

Началото на 166-годишната история на марката Louis Vuitton започва с едно решение на 13-годишно момче да напусне бащиния дом, за да преследва мечтите си в Париж.

Този ход на Луи Вютон не е бил обичайният прилив на бунтарство, типичен за тийнейджърите. Той бил решен да използва занаята, научен от баща си, и да създаде собствена марка за куфари.

За целта той извървял пеш около 470 километра до Париж, където в продължение на две години се опитвал да си осигури прехраната с краткотрайни ангажименти, докато не постъпил на работа при мосю Маршал, известен майстор на сандъци, и това дало старт на кариерата му.

Louis Vuitton: От една тийнейджърска мечта до световен успех

Малко след това го осеня и истински късмет – съпругата на Наполеон III, Евгения, наема Луи да се грижи за багажа й и да й създава специални кутии за пътуване.

С новите натрупани знания и опит Вютон събира кураж да започне собствения си бизнес и през 1854 година се ражда бранда Louis Vuitton. Днес иконичното LV можем да видим върху дрехи, чанти, шапки, бижута и обувки, но началото на марката било с куфари.

Louis Vuitton: От една тийнейджърска мечта до световен успех

Френският дизайнер се старал да изработва всеки един от продуктите си с огромно внимание към детайла, използвайки само качествени материали и добре изчислен практичен дизайн. Той създава и първия куфар, който е с равна повърхност и отгоре, и отдолу.

Бизнесът му бързо се развива и в рамките на една година му се налага да премести производството на куфарите си от малкия цех в голяма фабрика, като същевременно отваря и магазин в Лондон.

Когато модата е поставена на пауза, хората купуват луксозно спортно оборудване от Louis Vuitton

Брандът продължава да жъне успехи, докато през 1871 година магазинът на Луи бива унищожен заради Френско-пруската война. Това обаче не спира дизайнера, а дори му действа като мотивация да продължи да се развива. Това и остава единственият значителен момент на спад в развитието на марката по време на първия й дизайнер.

Louis Vuitton: От една тийнейджърска мечта до световен успех

През 80-е години Луи започва да въвежда сина си Джордж в бизнеса и заедно изработват ключалка за куфарите им, която твърдят, че е напълно непроникваема за крадци. За да го докажат баща и син Вютон наемат Худини да се опита да я отключи. Известният магьосник отказва предизвикателството, което носи още повече слава за марката.

През 1892 година създателят на марката Луи Вютон умира и оставя бизнеса в ръцете на сина си, Джордж. Той успява да патентова монограма на марката LV, която и до днес се появява на всички продукти на дизайнерската къща.

Да вечеряш под покрива на Louis Vuitton – от марката отварят първия си ресторант

Автор: Ивана Колева

ПРОЧЕТЕТЕ ПОВЕЧЕ ЗА ЛИЦА

10 години без Уитни Хюстън
Лица11 ФЕВРУАРИ 2022

10 години без Уитни Хюстън

Припомняме си за живота на неповторимата певица

Номинираха Стоянка Мутафова за "Гинес"
Лица02 ФЕВРУАРИ 2022

Цитатите, с които ще запомним Стоянка Мутафова

Днес се навършват 100 години от рождението й

Когато Гаспар Улие се влюби в Шарлот Казираги
Лица01 ФЕВРУАРИ 2022

Когато Гаспар Улие се влюби в Шарлот Казираги

Актьорът почина на едва 37 години

Принцеса Даяна никога не излизала без парфюм
Лица31 ЯНУАРИ 2022

Принцеса Даяна миела чиниите в двореца

Какво е било да работиш в кухнята на принцеса Даяна?