Star Wars: Холивудски звезди срещу целулита

Какво представлява целулитът, кога козметиката наистина помага, как известните дами извайват телата си

Бразилският топмодел Изабел Гулар тренира активно. Вижте в текста кои са петте й любими упражнения.

Даутцен Крус пък разчита много на скачането на въже.

Синди Крауфорд е в перфектна форма и след 50-те. Тя редовно посещава инфрачервена сауна.

След втората си бременност, Блейк Лайвли има натрупани 27 излишни килограма. Успява да ги свали за 14 месеца.

В новия брой на списание ОК! ще откриете и всичко за предстоящата сватба на Принц Хари и Меган Маркъл + избор между три прекрасни нюанса течно червило Essence!

Титлата „кралица на плажа“ може да заслужите само с подходящи грижи за кожата, хранителен режим и тренировки – нищо изненадващо. Но всяка от нас има нужда от вдъхновение!

Опитът ни и историята доказват, че звездите са достатъчен мотиватор. В новия си брой, списание ОК! поглежда към някои от най-фрапиращите примери сред тях – как поддържат формата си и какво от техния режим можем да приложим в ежедневието си.

ТАКА ГО ПРАВЯТ ЗВЕЗДИТЕ 

Ако Блейк Лайвли не си беше признала, може би нямаше да го забележим, но през втората си бременност тя напълня с 27 кг. И за разлика от първата, този път килограмите й налагали да носи оформящо бельо в първите месеци по време на публичните й изяви. Днес, Блейк вече е във форма и благодари за това на своя треньор Дон Салдано, като казва, че е качила 27 кг за 10 месеца, а ги е свалила за 14. Разбира се, няма нужда от уточнение от страна на звездата, че само с тренировки не става. Хранителният режим е от съществено значение, когато става дума за поддържане на идеална форма.

По-малко от месец, след като роди близнаците си, тенисистката Ана Курникова демонстрира в Instagram феноменална форма, като сподели и видео с тренировките, с помощта на които я е постигнала.

Синди Крауфорд твърди, че дължи част от красотата си на седмичната инфрачервена сауна – тя помага да се отпуснем, нормализира съня, стимулира изработката на колагена, повишава тонуса и подобрява кръвообращението. 20 минути на седмица са достатъчни за този видим ефект.

Далеч не всяка от нас може да се похвали с коремна преса като на Изабел Гулар, но, освен бразилската кръв, за тази визия на супермодела й помагат и редовните тренировки. Тя споделя, че точно 5 са упражненията, благодарение на които постига целта си. Сред тях са планк (който активира мускулите на цялото тяло), също и страничен планк, упражнение „колело“ от легнало положение (движението на краката имитира въртенето на педали на велосипед), двойно сгъване (от изправено положение повдигате коляното към ухото си, като едновременно с това навеждате торса към коляното) и стандартни коремни преси. Всяко едно от тези упражнения тя изпълнява за около 2 минути, с по 3 повтрорения а всяко, 4 пъти в седмицата. Ако се храните балансирано и тренирате редовно за коремните си мускули, няма да се налага да гладувате или да се лишавате от шоколад.

Даутцен Крус демонстрира перфектна фигура дори след раждането на второто си дете. Стегнатите бедра и коремни мускули тя оформя не само с балансирано хранене, но и с много скачане с въже. Това според модела е перфектното упражнение за повдигнато дупе и стегнат корем.

ОТСЛАБВАНЕ

За да ускорите отслабването, трябва да събудите метаболизма си. За това помага отлично редуването в хранителния режим на протеини с въглехидрати – например два дни в менюто ви може да преобладават протеините, а следващите два дни въглехидратите. Кардио натоварване, протеинови шейкове сутрин и вечер и 8 часа сън са допълнителните условия за финалния успех.

Ако отслабването е трудно, а килограмите ви се задържат, направете си кръвен анализ, с който да установите какъв е балансът на микро- и макроелементите в организма ви. Тези параметри е нужно да се контролират винаги.

„Трябва да ви е комфортно в тялото ви. Ако не ви е, какво ще направите? Ще гладувате всеки ден, за да направите другите щастливи?! Това е глупаво!“ / Дженифър Лорънс

Според диетолога Ален Делабо причината за излишните килограми се крие в неумението да слушаме тялото си. Хормоните се произвеждат по „график“. Пикът на синтеза на кортизол, който участва в храносмилането, е сутринта. Затова спокойно яжте повече мазнини на закуска. Бързите въглехидрати се усвояват по-добре вечерта – с тяхна помощ аминокиселината триптофан се доставя в мозъка и стимулира производството на серотонин – хормонът на щастието. Най-доброто време за десерт е между 16:00-17:00.

10 минутна тренировка всеки ден намалява риска от онкологични заболявания и с 11%, нормализира кръвното налягане и помага за изгарянето на 300 ккал. Добре е да тренирате на открито – кислородът помага за разграждането на мазнините. Ако намалите тренировките за седмицата, трябва да намалите и количеството на храната. Всяка тренировка е добре да включва кардионатоварване и разтягане. Оправданията, че нямате време, са неоснователни – всеки може да отдели 5 минути, в които да направи едно упражнение за коремните мускули и да постои в планк за 1 минута.

ХРАНЕНЕ И ЦЕЛУЛИТ

  • Солта и диетата са несъвместими – 1 гр сол задържа 100 г вода.
  • Между излишните килограми и целулита има пряка връзка. Липсата на протеини в менюто води до нарушаване на протеиновия синтез в структурите на съединителната тъкан, което изолира мастните клетки една от друга.
  • Целулитът не е причинен от токсини. Той се появява, когато съединителната тъкан отслабва, заради липса на спорт или поради излишната мазнина.
  • Неправилното хранене също причинява целулит. Излишък на прости въглехидрати, фруктоза и недостатъчно протеини е основната причина за неравностите по кожата ви. В порциите ви всеки път трябва да присъстват достатъчно количество нерафинирани мазнини. Както и достатъчно количесто фибри – пресни зеленчуци и неподсладени плодове.
  • Диетите не решават проблема с целулита. Нужен е комплексен подход. Рязкото отслабване го прави толкова видим, колкото и разкото напълняване. Това е защоо кожата губи тонуса си.
  • Водата е универсално лекарство и осигурява нормалния ход на всички метаболитни реакции в клетките, включително и в подкожната мастна тъкан. Избирайте внимателно дозата вода, която трябва да приемате за едно денонощие.
  • Храни, които помагат в борбата срещу целулит? Има такива – това са сезонните плодове, ядки, натурално какао, зелен и черен чай, Както и мазната риба, която съдържа много омега-3 мастни киселини – те правят клетъчните мембрани еластични. Фибрите помагат за абсорбирането на азахари, мазнини и помагат за създаването на подходяща микрофлора, която определя цялостния метаболизъм. Има ги в пресните плодове и зеленчуци в изобилие. И, тъй като протеинът е основата на съединителната тъкан в подкожните мастни клетки, осигурявайте си го в изобилие.

КОЗМЕТИКА

Целулитът не може да бъде премахнат напълно – нито с апаратна процедура, нито с инжекции с медицински коктейл, нито с масажи, нито с козметика. Масажът може да го направи по-малко видим, но това е борба за цял живот. 10 курса няма да ви помогнат, а целогодишна грижа. Апаратните процедури също изравняват релефа и правят структрата на кожата по-еднородна.

В състава на антицелулитната козметика трябва да търсите например конски кестен или арника. Трябва да има също и загряващи, както и силноохлаждащи компоненти като масло от мента или розмарин. И все пак антицелулитната козметика е само един бонус към това, което трябва да правите извън дома си – спорт, масаж и апаратни процедури.

Антицелулитните кремове не помагат за отслабването. Всички кремове и гелове имат загряващ ефект и тяхното действие е гарантирано само при комбинация с подходящо хранене и редовни тренировки. Антицелулитната козметика съдържа етерични масла, които подобряват кръвообращението, но не изгарят мастните натрупвания. За да има ефектът, който обещава описанието им, трябва да нанасяте продукта по време на масаж, за да проникнат съставките дълбоко в дермата. От помощ ще бъде също и контрастнуят душ – той подобрява тонуса на кожата.

В помощ на целулита идва и мезотерапията – тя подобрява лимфодренажа и засилва обмяната на веществата. Тя действа директно в слоя на кожата, където искаме да действа и козметиката срещу целулит. За видим и добър ефект са ви нужни поне 15 процедури.

Ултравиолетовите лъчи разрушават съединителната тъкан и увреждат колагена. След продължително излагане на слънце целулитът може да стане още по-забележим.

Криотерапията (терапия чрез студ) въздейства също върху целулита. Всичко, свързано с лимфния дренаж, помага за подобряването на кожата. Студът има положително въздействие върху целулита, затова се обтривайте с козметика с мента.

Медицинското име на целулита е гиноидна липодистрофия и към нея са предразположение всички жени. Причината за това е, че строежът на подкожната мастна тъкан – адипоцидите (клетките, от които се състои мастната тъкан) са по-големи от тези на мъжете и преградите между мастните сегменти са разположени перпендикулярно на кожата (в мъжката кожа те са разположени под наклон). Мъжката кожа е и с доста по-плътен епидермис и лобулите не се виждат с просто око, а мастните клетки са доста по-малки. Освен това европеидната раса е по-предразположена към целулита в сравнение с всяка друга.

Целулитът се предава по наследство, както и лимфообмена и хормоналните проблеми.  Освен това всички хормонални проблеми провокират появата на целулит. Затова най-често той се появява по времена пубертета, по време на бременност и при менопаузата.

Текст: Списание OK!

Търсете на пазара специалния нов брой, посветен на кралската сватба на Меган Маркъл и Принц Хари!

ПРОЧЕТЕТЕ ПОВЕЧЕ ЗА ДИЕТИ

Диети23 АВГУСТ 2019

Жените пълнеят на корем от алкохол и липса на протеини

Променете начина си на живот, за да се радвате на изваяна фигура. Ето как да го направите

Диети10 АВГУСТ 2019

Полезна закуска за различните зодии

Палачинки, сандвич или френски тост? Ето какво да изберете:

Диети09 АВГУСТ 2019

10 храни, които се борят с целулита

Включете следните продукти, за да се сдобиете с перфектно дупе

Диети08 АВГУСТ 2019

Лесни и свежи хапки до 150 калории

Заложете на здравословните плодове и няма да съжалявате