Здраве & Фитнес : Диети27 СЕПТЕМВРИ 2018

Интуитивната диета – път към по-добър живот

Подобрете здравето си, като спрете да воювате с тялото си!

Една диета, която всъщност представлява цяла философия за хранене

Интуитивната диета се различава драстично от традиционните диети поради факта, че не следвате правила, установени и зададени от някой друг, а се вслушвате в нуждите на собственото ви тяло.

Чрез интуитивната диета ще опознаете себе си и организма си и така ще се научите да улавяте всички сигнали, които тялото ви изпраща. По този начин нито ще прегладнявате, нито ще преяждате. 

Ако идеята за тази диета ви звучи като най-естествения принцип за хранене, то тогава се запознайте с нашия наръчник към по-добър живот:

Стъпка №1 Увод към интуитивната диета

Концепцията на интуитивната диета датира от 80-те и 90-те на миналия век и се състои в заключението, че повечето диети просто не работят и за постигането и най-вече поддържането на оптимално тегло в дългосрочен план, е много по-важно какъв е начинът ни на живот и как се грижим за тялото си.

В основата на този начин на хранене стои идеята, че човек трябва да се храни само когато е гладен и да спира да яде, когато е сит. 

Със сигурност това ви звучи пределно ясно и очевидно, но ще се очудите колко много хора не спазват това елементарно правило. Пазарът постоянно ни залива с книги, които ни учат как, кога, по колко и какво трябва да ядем, за да имаме перфектна фигура.

Когато изберем да се вслушаме в тези правила, ние подлагаме организма си на страхотен стрес, който със сигурност не съвпада с естествения му ритъм. Превръщаме тялото си в затворник, който стриктно следва заповеди и когато кантарът не покаже желаната цифра, най-често се ядосваме и търсим утешение в храната, която така силно сме се опитвали да избегнем. 

Преди да изпробваме тази концепция, е важно да се научим как да разграничаваме различните видове глад.

Физическият глад е сигналът, който тялото изпраща, че има нужда от енергия, която да му подсигурим чрез храната. Този глад може да разпознаете по следните сипмтоми: къркорещ стомах, раздразнителност, умора и отпадналост. Когато приемете каквато и да е храна, този глад изчезва.

Емоционалният глад е може би най-опасният вид, тъй като именно на него дължим онези излишни килограми за които се чудим от къде са се появили. Той се причинява от тъга, самота и дори скука, а когато го заситим отключва неприятни емоции като вина и омраза към себе си.

ПРОЧЕТЕТЕ ПОВЕЧЕ ЗА ДИЕТИ

Диети24 МАРТ 2020

4 страхотни идеи за здравословни мъфини

Опитайте тези нискокалорични закуски с овесени ядки, банани, яйца и сладки картофи

Диети12 МАРТ 2020

Кортни Кардашиян поддържа 48 кг с периодично гладуване

Периодите на глад помагат на организма да се разтовари и намаляват общия седмичен прием на калории

Диети11 МАРТ 2020

Как Джиджи Хадид поддържа форма?

Тя обича да си похапва бугери, но пък също толкова много обича и да се поизпотява във фитнеса

Диети03 МАРТ 2020

В диетата на Лейди Гага има и "полувредни" храни

Любимата й закуска са пържените филийки