Здраве & Фитнес : Диети27 СЕПТЕМВРИ 2018

Интуитивната диета – път към по-добър живот

Подобрете здравето си, като спрете да воювате с тялото си!

Една диета, която всъщност представлява цяла философия за хранене

Интуитивната диета се различава драстично от традиционните диети поради факта, че не следвате правила, установени и зададени от някой друг, а се вслушвате в нуждите на собственото ви тяло.

Чрез интуитивната диета ще опознаете себе си и организма си и така ще се научите да улавяте всички сигнали, които тялото ви изпраща. По този начин нито ще прегладнявате, нито ще преяждате. 

Ако идеята за тази диета ви звучи като най-естествения принцип за хранене, то тогава се запознайте с нашия наръчник към по-добър живот:

Стъпка №1 Увод към интуитивната диета

Концепцията на интуитивната диета датира от 80-те и 90-те на миналия век и се състои в заключението, че повечето диети просто не работят и за постигането и най-вече поддържането на оптимално тегло в дългосрочен план, е много по-важно какъв е начинът ни на живот и как се грижим за тялото си.

В основата на този начин на хранене стои идеята, че човек трябва да се храни само когато е гладен и да спира да яде, когато е сит. 

Със сигурност това ви звучи пределно ясно и очевидно, но ще се очудите колко много хора не спазват това елементарно правило. Пазарът постоянно ни залива с книги, които ни учат как, кога, по колко и какво трябва да ядем, за да имаме перфектна фигура.

Когато изберем да се вслушаме в тези правила, ние подлагаме организма си на страхотен стрес, който със сигурност не съвпада с естествения му ритъм. Превръщаме тялото си в затворник, който стриктно следва заповеди и когато кантарът не покаже желаната цифра, най-често се ядосваме и търсим утешение в храната, която така силно сме се опитвали да избегнем. 

Преди да изпробваме тази концепция, е важно да се научим как да разграничаваме различните видове глад.

Физическият глад е сигналът, който тялото изпраща, че има нужда от енергия, която да му подсигурим чрез храната. Този глад може да разпознаете по следните сипмтоми: къркорещ стомах, раздразнителност, умора и отпадналост. Когато приемете каквато и да е храна, този глад изчезва.

Емоционалният глад е може би най-опасният вид, тъй като именно на него дължим онези излишни килограми за които се чудим от къде са се появили. Той се причинява от тъга, самота и дори скука, а когато го заситим отключва неприятни емоции като вина и омраза към себе си.

Read Also

ПРОЧЕТЕТЕ ПОВЕЧЕ ЗА ДИЕТИ

Диети23 МАРТ 2019

Диетата "фактор Ф" ще ни вкара във форма за лятото

Може ли това да е лесната за следване диета, която винаги сме търсили?

Диети13 МАРТ 2019

Как никога да не сме гладни с по-малко храна

Ако опитвате да ограничите количеството храна, която консумирате, тези съвети ще ви помогнат.

Диети11 МАРТ 2019

Храните, които помагат на сърцето ни

Похапвайте тези храни, за да се радвате на здраво сърце.

Диети23 ФЕВРУАРИ 2019

Алкохол и диета? Мисия възможна!

Разберете по колко и какво може да пиете, и пак да се отървете от досадните килограми