Четири основни грешки нарушват вашия метаболизъм

Ето защо не отслабвате, колкото и да се стараете

Петте най-вредни режими за хранене

Mного жени се оплакват, че колкото и да се опитват да отслабнат, всичките им усилия са напразни. Често те се оправдават с бавен метаболизъм.

Но до каква степен той има значение за постигането на перфектна фигура и къде грешим?

За начало, какво е метаболизъм? Това са съвкупност от биохимични реакции, които се случват в тялото да преобразуват храната в енергия. В зависимост от това каква е скоростта на действие на метаболизма, зависи и нашата фигура. С други думи, метаболизмът играе много важна роля за това дали ще отслабваме или напълняваме с лекота. Освен основните фактори, които влияят на обмяната на веществата, като пол, възраст, ген, тегло и други, има някои лоши навици, които се отразяват върху действието на метаболизма. Ето кои са грешките, които може би допускате!

Пропускате хранения
Честото ядене на малки порции активизира обмяната на веществата, която започва да работи с по-висока скорост. Следователно, ако пропускате някое от храненията с идеята да намалите приема на храна, вие грешите много. Да, приемате по-малко калории, но реално няма да отслабнете, тъй като вече сте нарушили правилната работа на метаболизма. Като не хапвате често, но по малко, вие карате метаболизма да не гори толкова енергия.

Четири основни грешки нарушват вашия метаболизъм

Не правите упражнения
Упражненията, особено кардиото и тези с тежести, засилват в пъти метаболизма. Така че, ако не спортувате, обмяната на веществата става по-бавна и вие вече не горите толкова калории, колкото ви се иска.

Не ядете храните, които трябва
Захарните изделия, въглехидратите и всички джънк фуудс са врагове на правилната обмяна на веществата. Ако искате да запазите метаболизма си в кондиция, то трябва да заложите на пълнозърнести продукти, които постоянно да поддържат нивата на кръвната захар. Приемайте много течности, като вода и чай. Те активират метаболитната активност, а също така и помагат да изхвърлите от организма токсините и задържаните от тялото течности.

Не внимавате с алкохола
Алкохолът в големи количества затруднява работата на черния дроб – органът, който има ключова роля за преработката на веществата. Така се нарушава естествената обмяна на веществата, съответно метаболизмът се забавя, а вие напълнявате. Гледайте да не пиете повече от 1-2 чаши вино вечер, а ако излизате на парти, приемайте много вода с коктейлите.

ПРОЧЕТЕТЕ ПОВЕЧЕ ЗА ДИЕТИ

Плодовете с най-малко захари
Диети19 ОКТОМВРИ 2020

Плодовете с най-малко захари

Ако внимаваме със захарта, трябва да имаме предвид и фруктозата

Когато тялото ни подсказва, че е време да променим диетата
Диети23 СЕПТЕМВРИ 2020

Когато тялото ни подсказва, че е време да променим диетата

Ако забелязвате някой от тези седем симптома, значи организмът ви се опитва да ви изпрати предупредителен знак

Типичните грешки на една "здравословна" закуска
Диети10 СЕПТЕМВРИ 2020

Типичните грешки на една "здравословна" закуска

Или още от капаните на храненето по време на диета

Това са петте най-ефикасни диети в света
Диети31 АВГУСТ 2020

Мързеливият кето режим - работи ли?

По-лесен, но също толкова ефективен вариант като кето режимът - твърде хубаво да е истина?