Психология : Better me23 СЕПТЕМВРИ 2018

Помогнете на щастието си с диета

8 са правилата, които трябва да следвате

Идеалната фигура понякога е единствената или последната точка за пълно щастие, без значение дали това твърдение само по себе си отключва дебати! Но е факт!

Положителните емоции са въпрос на начин на живот и на възприемане на реалността. Повечето хора приемат щастието и нещастието за абстрактни. За други стои въпросът: колко пари са ви нужни, за да сте щастливи? Но социолозите не спират да ни повтарят, че щастието не е в парите нито в количеството им. Тогава в какво? В себе си!

Оказва се, че човешкото тяло е в състояние да синтезира ендорфин без външна помощ – това са хормоните, които са отговорни за положителните емоции, любовта, удоволствието и в крайна сметка ни правят щастливи. Просто трябва да регулирате храната и навиците си. Ако се налага, може да посетите ендокринолог и диетолог. Но ние ви предлагаме по-кратък и лесен за изпълнение план.

ЗАОБИЧАЙТЕ ФЕРМЕНТИРАЛИТЕ ХРАНИ

Известният диетолог Кейт Калахан ни убеждава, че настроението ни пряко зависи от състоянието на стомаха ни. „95% от серотонина – хормонът на щастието – е локализиран в червата. Ако те са здрави, забравете за стреса. За да бъдат такива, включете в менюто си кисело зеле, кисело мляко, кефир, комбуча и други ферментирали храни, които освобождават полезни вещества по време на усвояването им. В някои случаи се освобождава млечна киселина, която нормализира киселинността и стимулира растежа на полезни бактерии. Това е важно за чревната флора, особено по време на стрес.“ Калахан препоръчва да се консумират ферментирали храни всеки ден.

МОРСКИ ПРОДУКТИ 4 ПЪТИ В СЕДМИЦАТА

По-мазни, по-добре. Много морски продукти са богати на омега-3 мастни киселини, които помагат за повишаване на настроението. Те помагат на мозъка да се справи със стреса и успокояват възпаленията.

ЗАБРАВЕТЕ ЗА ЗАХАРТА

Захарта разрушава запасите на организма от витамини и минерали, унищожава полезната микрофлора и предизвиква резки смени на настроенията. Мозъкът се нуждае от глюкоза, но вместо с нишестени храни, осигурете му го с плодове и зеленчуци. Триптофан, основната аминокиселина, която в тялото се преобразува в серотонин, може да си набавите от белтъчините (кедрови ядки, царевица, соя, мляко, фъстъци, извара и месо). Никой не забранява шоколада, но нека той е в рамките на разумното количество – такъв с 85% како и то едно парче на ден (не цял шоколад).

7 ПОРЦИИ ПЛОДОВЕ И ЗЕЛЕНЧУЦИ НА ДЕН

Не защото 7 е щастливо число. Просто когато хапвате много плодове и зеленчуци, се чувствате много добре. Но за плодове и зеленчуци се приемат само необработените такива – никакви сухи или в сладко. Хората, които произвеждат зеленчуци, копаят, поливат, берат, измиват и ги нарязват, са по-малко изложени на стрес. Храната, приготвена у дома, е с два пъти по-малко калории в сравнение с тази навън.

МЕДИТИРАЙТЕ 10 МИНУТИ НА ДЕН

Клиничният психолог Пол Уоткинс доказва, че медитацията подобрява настроението и концентрацията. Вследствие на опита му в Харвард хора, които медитират в продължение на 8 седмици средно по 27 минути на ден, увеличават плътността на сивото вещество в мозъчната област, което отговаря за обучението и паметта, както и на мозъчната структура, свързана със самосъзнанието, състраданието и интроспекцията. 10-минутна медитация на ден намалява стреса и напрежението в тялото, тъй като активира парасимпатиковата нервна система.

Джанет Джаксън и нейният трик за самочувствие

ВКЛЮЧЕТЕ СВЕТЛИНАТА

Тъмнината синтезира мелатонин, който е отговорният за депресията ни през есента хормон. Както и за липсата на желание за комуникация с противоположния пол. Но светлината активира производството на серотонин. Помните ли от детството ни светлините бани под кварцова лампата? Вече знаете защо бяха задължителни. Така че не си спестявайте пикниците и разходките на открито. Благотворният ефект на разходките навън се проявява само след 5 минути.

СПОРТУВАЙТЕ

Упражненията подобряват настроението. Спортът е условие за психично здраве, тъй като помага за производството на ендорфини, отговорниците за чувството за удоволствие, радост и еуфория и намаляват усещането за болка. 20 минути спортуване са достатъчни, за да усетите притока на ендорфини, който пък няма да ви пусне в следващите два часа.

Лъжите, които ни пречат да бъдем щастливи 

ПРЕГРЪДКА ПО 8 ПЪТИ НА ДЕН

Прегръдката увеличава окситоцина в организма. Това ни прави по-доверчиви и по-щедри. Например окситоцинът помага на майката да забрави за болката по време на раждането и да установи връзката „майка-дете“. Друг начин за отделяне на окситоцин в организма е оргазма, за предпочитане вагинален.

 

Read Also

ПРОЧЕТЕТЕ ПОВЕЧЕ ЗА BETTER ME

Better me05 МАЙ 2019

Невероятната сила на тишината да лекува

Два часа пълна тишина подобряват паметта и балансирате емоциите, доказаха учени

Better me30 АПРИЛ 2019

Методът Помодоро и защо работи

Това е най-ефективният life hack от 1980 насам.

Better me16 АПРИЛ 2019

50 научни факта за това как ни влияят цветовете

Знаехте ли, че синьото ни предразполага да харчим повече пари?

Better me25 МАРТ 2019

Как пилеем парите си, без да усетим

Ако спрем да правим тези няколко неща, можем да закърпим дупките в месечния бюджет