Психология : Better me23 СЕПТЕМВРИ 2018

Помогнете на щастието си с диета

8 са правилата, които трябва да следвате

Идеалната фигура понякога е единствената или последната точка за пълно щастие, без значение дали това твърдение само по себе си отключва дебати! Но е факт!

Положителните емоции са въпрос на начин на живот и на възприемане на реалността. Повечето хора приемат щастието и нещастието за абстрактни. За други стои въпросът: колко пари са ви нужни, за да сте щастливи? Но социолозите не спират да ни повтарят, че щастието не е в парите нито в количеството им. Тогава в какво? В себе си!

Оказва се, че човешкото тяло е в състояние да синтезира ендорфин без външна помощ – това са хормоните, които са отговорни за положителните емоции, любовта, удоволствието и в крайна сметка ни правят щастливи. Просто трябва да регулирате храната и навиците си. Ако се налага, може да посетите ендокринолог и диетолог. Но ние ви предлагаме по-кратък и лесен за изпълнение план.

ЗАОБИЧАЙТЕ ФЕРМЕНТИРАЛИТЕ ХРАНИ

Известният диетолог Кейт Калахан ни убеждава, че настроението ни пряко зависи от състоянието на стомаха ни. „95% от серотонина – хормонът на щастието – е локализиран в червата. Ако те са здрави, забравете за стреса. За да бъдат такива, включете в менюто си кисело зеле, кисело мляко, кефир, комбуча и други ферментирали храни, които освобождават полезни вещества по време на усвояването им. В някои случаи се освобождава млечна киселина, която нормализира киселинността и стимулира растежа на полезни бактерии. Това е важно за чревната флора, особено по време на стрес.“ Калахан препоръчва да се консумират ферментирали храни всеки ден.

МОРСКИ ПРОДУКТИ 4 ПЪТИ В СЕДМИЦАТА

По-мазни, по-добре. Много морски продукти са богати на омега-3 мастни киселини, които помагат за повишаване на настроението. Те помагат на мозъка да се справи със стреса и успокояват възпаленията.

ЗАБРАВЕТЕ ЗА ЗАХАРТА

Захарта разрушава запасите на организма от витамини и минерали, унищожава полезната микрофлора и предизвиква резки смени на настроенията. Мозъкът се нуждае от глюкоза, но вместо с нишестени храни, осигурете му го с плодове и зеленчуци. Триптофан, основната аминокиселина, която в тялото се преобразува в серотонин, може да си набавите от белтъчините (кедрови ядки, царевица, соя, мляко, фъстъци, извара и месо). Никой не забранява шоколада, но нека той е в рамките на разумното количество – такъв с 85% како и то едно парче на ден (не цял шоколад).

7 ПОРЦИИ ПЛОДОВЕ И ЗЕЛЕНЧУЦИ НА ДЕН

Не защото 7 е щастливо число. Просто когато хапвате много плодове и зеленчуци, се чувствате много добре. Но за плодове и зеленчуци се приемат само необработените такива – никакви сухи или в сладко. Хората, които произвеждат зеленчуци, копаят, поливат, берат, измиват и ги нарязват, са по-малко изложени на стрес. Храната, приготвена у дома, е с два пъти по-малко калории в сравнение с тази навън.

МЕДИТИРАЙТЕ 10 МИНУТИ НА ДЕН

Клиничният психолог Пол Уоткинс доказва, че медитацията подобрява настроението и концентрацията. Вследствие на опита му в Харвард хора, които медитират в продължение на 8 седмици средно по 27 минути на ден, увеличават плътността на сивото вещество в мозъчната област, което отговаря за обучението и паметта, както и на мозъчната структура, свързана със самосъзнанието, състраданието и интроспекцията. 10-минутна медитация на ден намалява стреса и напрежението в тялото, тъй като активира парасимпатиковата нервна система.

Джанет Джаксън и нейният трик за самочувствие

ВКЛЮЧЕТЕ СВЕТЛИНАТА

Тъмнината синтезира мелатонин, който е отговорният за депресията ни през есента хормон. Както и за липсата на желание за комуникация с противоположния пол. Но светлината активира производството на серотонин. Помните ли от детството ни светлините бани под кварцова лампата? Вече знаете защо бяха задължителни. Така че не си спестявайте пикниците и разходките на открито. Благотворният ефект на разходките навън се проявява само след 5 минути.

СПОРТУВАЙТЕ

Упражненията подобряват настроението. Спортът е условие за психично здраве, тъй като помага за производството на ендорфини, отговорниците за чувството за удоволствие, радост и еуфория и намаляват усещането за болка. 20 минути спортуване са достатъчни, за да усетите притока на ендорфини, който пък няма да ви пусне в следващите два часа.

Лъжите, които ни пречат да бъдем щастливи 

ПРЕГРЪДКА ПО 8 ПЪТИ НА ДЕН

Прегръдката увеличава окситоцина в организма. Това ни прави по-доверчиви и по-щедри. Например окситоцинът помага на майката да забрави за болката по време на раждането и да установи връзката „майка-дете“. Друг начин за отделяне на окситоцин в организма е оргазма, за предпочитане вагинален.

 

ПРОЧЕТЕТЕ ПОВЕЧЕ ЗА BETTER ME

Better me20 ФЕВРУАРИ 2020

Наръчник за успех от Виктория Бекъм, Бионсе и още три влиятелни жени

"Повечето от хората, които работят за мен, са жени", споделя Виктория Бекъм

Better me08 ФЕВРУАРИ 2020

Номофобия: Ужасът да не останеш без телефон

Научете кои са симптомите, че сте пристрастени към мобилния си, и как да се справите с това

Better me20 ЯНУАРИ 2020

Японският метод, който ще ви помогне да организирате парите си

Разработен пред век, но работи по-добре от всякога точно днес

Better me19 ЯНУАРИ 2020

Как да се превърнете в по-спокоен човек

Усвоете тези 10 навика