Психология : Better me07 ОКТОМВРИ 2019

4 малко познати начини да стимулираме хормоните на щастието

Да прогоним негативните емоции само с няколко малки допълнения към ежедневието

Всички сме чували, че можем да стимулираме хормоните на щастието със здравословно хранене, упражнения и достатъчно време с приятели. Но какво често пропускаме в рецептата за добро настроение?

Хормоните на щастието са четири – серотонин, допамин, окситоцин и ендофорин, като всеки от тях отговаря за различни индикатори за щастието ни. Окситоцинът например е т.нар. “любовен хормон” и се синтезира най-много, когато осъществяваме физически контакт с някого, когото обичаме.

Сератонинът се регулира от примитивните желания на човека да затули глада си и да се наспи достатъчно – когато тези наши нужди са изпълнени, се повишава цялостното ни настроение също. Ендорфинът е свързан със стреса и болката, които намалят нивото на щастие, а допаминът се увеличава, когато изпитваме удовлетворение от себе си.

Освен традиционните начини да се грижим за правилните нива на тези хормони има и пет малко познати трика, които могат да ни помогнат да повишим настроението си. Ето кои са те:

Приемайте триптофан

Тази аминокиселина е много подходяща за синтезирането на сератонин. Така оптималният рием на триптофан подобрява съня ни, помага ни да си почиваме достатъчно и намаля апетита ни. Едновременно с това той ще ни дари с красива кожа и по-добра фигура.

В много високо въглехидратни храни може да намерим аминокиселината, но най-добре е да се приема като хранителна добавка.

Набавяйте си достатъчно тирозин

Това също е важна аминокиселина, която помага за доброто ни настроение. Тя стимулира отделянето на допамин и намаля цялостното ниво на стрес в организма. Едновременно с това е много подходящо за хората, които водят активен начин на живот, защото ще подобри възстановяването на мускулната тъкан след тренировка.

Той се среща в много високопротеинни хранителни продукти като соя, пилешко и пуешко месо, риба, ядки и семена, авокадо, банани и млечни продукти, но също може да се намери и под формата на хранителна добавка.

Пийте повече зелен и бял чай

И двата вида напитки са извлечени от едно и също растение, както и черния чай в това число. Единствената разлика между тях е начинът на обработка на листата за чая. Зеленият и белият чай се оказват с най-добро влияние върху хормоните допамин и сератонин, защото най-успешно успокояват организма.

Взимайте пробиотици

Те не само се отразяват върху правилното функциониране на организма, но и те също стимулират синтеза на сератонин и допамин. Можете да си ги набавяте от ферментирали продукти, кисели млека и готови хранителни добавки.

ПРОЧЕТЕТЕ ПОВЕЧЕ ЗА BETTER ME

Better me05 ОКТОМВРИ 2019

Тялото, умът и душата се трансформират на всеки 7 години

Какво се случва във всеки от тези важни цикли на живота?

Better me30 СЕПТЕМВРИ 2019

Не бъдете мултифункционални

Митът за жената, която може всичко по всяко време изхабява психиката

Better me22 СЕПТЕМВРИ 2019

Какво да направим през уикенда, за да е по-добра седмицата ни?

Времето за почивка е перфектен момент да дадем основи на една по-продуктивна седмица

Better me14 СЕПТЕМВРИ 2019

Как да спра да анализирам прекалено?

Когато човек анализира прекалено, това не само не решава проблемите в повечето случаи, но краде от времето ни за радостите, от които душата има нужда