Звезди : Интервю07 ДЕКЕМВРИ 2013

Българската мода през погледа на Мила Атева

Дизайнерката говори за стила на българската жена и как се успява с такъв бизнес у нас

Мила Атева е името, което стои зад един от най-успешните родни лейбъли Sassa Björg, а тази година за втори пореден път е номинирана за Жена на годината на сп. GRAZIA в категория мода. 

Срещнахме се с нея в един мрачен есенен ден и си поговорихме за стила на българските жени, модния бизнес в България и желанието за повече цвят във визиите ни през този сезон.

Разкажи ми малко повече за марката. Защо Sassa Björg и как се роди идеята за нея? 

Идеята за Sassa Björg се роди след като приключих с предишната си марка и имах нужда от едно ново начало. Пет години имах друг бранд, но там нещата не се получиха както си го представях, аз самата бях много нова в бизнеса. Трябваше да рестартирам. 
Sassa е събирателен образ на многото интересни жени около мен. Моята работа е много силно повлияна от визията на майка ми, от това, което съм виждала в нея през годините. Може би е на подсъзнателно ниво, разбира се, но влиянието е силно. Освен нея, сестрите ми, приятелките ми и вече събраните клиенти ме вдъхновяват. Около мен винаги е имало интересни и силни женски персонажи. 
Аз правя дрехи, съобразени с хората, които ще ги купят. Затова избрах Sassa, което е галено от едни женски имена като Сандра, Сабрин, Александра… Звучеше ми много “фръцливо” (смее се). 

Българската мода през погледа на Мила Атева
Bjorg пък означава “help, protection” (помощ, защита), намерих него, както и Сасса в един скандинавски сборник от имена. В професионалния ми живот непрекъснато има хора, които ми помагат. Дали са близките ми, дали са приятелите ми, дали са професионалистите около мен… Помощта е един естествен придатък на моята работа, без помощ човек е за никъде. 
Исках името на марката да е женско име и затова избрах тези две, които да съберат целия ми опит и бъдещето ми. Така се роди Sassa Bjorg и вече направихме три години. 
Номинирана си за жена на годината в категория Мода, заедно с Нева Балникова, Невена Николова и други. Как се чувстваш в такава компания? 
Приятно! Хубаво е да бъдеш оценен. Независимо кой ще спечели, за мен е голямо удоволствие, че някой ме е забелязал. Особено пък за втори път, което означава, че все още има за какво да бъда забелязвана. 
Българската мода през погледа на Мила Атева
Васил Полеганов и Мила Атева (снимка: личен архив)
Ти казваш, че името на твоята марка е вдъхновено от жените около теб. Смяташ ли, че българската жена в момента се облича добре? 
Не особено, но затова факторите са много. Има и жени в България, които изглеждат по „определен начин“, така да го кажем. Но мисля, че смесицата пропорционално не е много по-различна от тази на всяко друго място. 

Има разбира се и жени, които изглеждат страхотно и не им коства кой знае какво. Това са хора, които според мен пътуват често или пък са пътували. 

Другите са тези, които пътуват виртуално и информационно. Когато човек се отнася към себе си по определен начин, това е свързано с общата му култура. 
Каква е жената, която си купува дрехи от Sassa Bjorg?
Моите клиентки са много готини. Първо, възрастовата група е много разнообразна. Напоследък все по-често при нас идват млади майки, което много ме радва. Момичетата, които обличаме в по-ранната възраст са такива, които току-що са завършили училище или пък са студентки. В повечето случаи това са жени, които не се притесняват да експериментират. Нашите дрехи са доста цветни, забелязват се. Те са за жени, които искат да подчертаят тази колоритност в себе си. Определено са за уверени жени. 
Каза, че обличате и млади момичета. Идват ли при теб с поръчки за рокли за абитуриентски балове, за сватби? 
Да, в последната година пък направихме ужасно много булки! Това много ме радва, защото всички те са по-нестандартни. Дори и да са минимал като стил, което и различно от това което предлагаме по принцип, те са потърсили нашите услуги знаейки, че ще изпълним това, което искат и не са успели да открият в магазин.
Абитурентките също са много нестандартни. Това е другата услуга, която предлагаме. Sassa е готовият ни продукт, а отделно студиото ни функционира като място за поръчки. Изпълняваме всякакви желания! Понякога идват с готови модели, но много често нещата се преработват като крайна идея. 
Почти винаги, разбираемо ,тези момичета не са носили официален тоалет, предстои им за пръв път. И когато не си се обличал по този начин е трудно да направиш избор. Моята първа среща с един такъв клиент е тип интервю, какво искат и какво не искат. Понякога идват и ми се доверяват изцяло, понякога идват с конкретна идея, но винаги крайният резултат е през погледа на екипа ни. 
Още на стр. ii

ПРОЧЕТЕТЕ ПОВЕЧЕ ЗА ИНТЕРВЮ

Ексклузивно със Сара Джесика Паркър за аферите, срещите и "Развод"
Интервю26 ФЕВРУАРИ 2018

Ексклузивно със Сара Джесика Паркър за аферите, срещите и "Развод"

"Не оправдавам хората, които имат афери... Но защо е толкова голям проблем, защо е табу да се говори за това?"

От сайт за 19 долара до модна империя - истории от кухнята на Alessa
Интервю04 ЯНУАРИ 2018

От сайт за 19 долара до модна империя - истории от кухнята на Alessa

Трудно ли се постигат мечтите в България? Ето какво казват създателките на марката Мими и Мая пред списание OK!

Михаела Маринова: "Мечтаех за сцената, а се оказа, че тя вече ме е избрала"
Интервю21 ДЕКЕМВРИ 2017

Михаела Маринова: "Мечтаех за сцената, а се оказа, че тя вече ме е избрала"

19-годишната изпълнителка грабна награда Жена на годината 2017 в категория "Музика"

Енцо - злодеят от "Дневниците на вампира", когото всички обичат
Интервю03 СЕПТЕМВРИ 2017

Енцо - злодеят от "Дневниците на вампира", когото всички обичат

Майкъл Маларки за световната слава на шоуто и ролята, променила живота му