Психология : Кариера08 СЕПТЕМВРИ 2020

Стресът след почивка и как да го превъзмогнем

Независимо колко дълга е била почивката, в един момент тя трябва да свърши – като всичко хубаво

Как да се освободим от стреса по време на пътуване

Психолозите посочиха как да влезем пак в крак с ежедневието си.

Колкото и приятно да сме прекарали, идва време да се върнем у дома, а и след това на работа, където стресът бързо ни застига отново. А сега, когато сме загубили ритъма на забързаното ежедневие, нивата на тревожност могат да се покачат дори повече. 

Според проучванията множество хора докладват симптоми като задух, главоболие, постоянна умора и стягане в зоната на гърдите в първата седмица след връщането на работното място.

Стресът след почивка и как да го превъзмогнем

Как да се справим?

Според психолозите на първо място е да настроите ума си към промяната – приберете куфарите и багажа възможно най-бързо и преминете към работната атмосфера. Създайте си преходна рутина, която да е близка до тази, която сте имали преди почивката, но с няколко задачи по-малко, за да се справите по-лесно с натоварването.

Освен това има някои промени, които можем да направим с диетата си, за да помогнем на нормалните функции на тялото, хормоните и мозъка ни.

Бързо възстановяване на косата след почивката с домашна маска

Ето и какво да вмъкнем в менюто според специалистите:

  • Овес за закуска: съдържа тиамин и пантотенова киселина, които успокояват нервите
  • Пълнозърнести продукти: съдържат магнезий, който успокоява нервите и мускулите и помага за съня
  • Турция: съдържа триптофан, който се превръща в серотонин – естественото успокоително в мозъка
  • Горски плодове: богати на антиоксиданти, помагат на мозъка
  • Бадеми: дават енергия на тялото, богати на калций
  • Орехи: богати на омега-3, укрепват нервните клетки
  • Тъмен шоколад със 70% съдържание на какао: мощен антиоксидант и богат на магнезий, също увеличава серотонина
  • Храни, богати на витамин В, които подобряват умствената функция (яйца, пълнозърнести храни, месо, пиле)
  • Вода: дехидратацията причинява умора и раздразнителност
  • Мазни риби: сьомга, риба тон, сардини, богати на омега-3.

Когато имаме само 10 минути за релакс от работата

ПРОЧЕТЕТЕ ПОВЕЧЕ ЗА КАРИЕРА

Вечерната рутина за максимален релакс след работа
Кариера14 СЕПТЕМВРИ 2020

Вечерната рутина за максимален релакс след работа

Няколко ритуала в помощ на хората, които не си падат по ранните сутрини

Цветовете, които носим на работа са ключови за успеха ни
Кариера19 АВГУСТ 2020

Цветовете, които носим на работа са ключови за успеха ни

Цветовете на работното място трябва да бъдат внимателно подбрани

Когато имаме само 10 минути за релакс от работата
Кариера11 АВГУСТ 2020

Когато имаме само 10 минути за релакс от работата

Десет идеи от нас за разпускащи дейности за по десет минути

Пет важни урока, които милиардерите, са искали да знаят в началото на кариерата си
Кариера22 ЮЛИ 2020

Пет важни урока, които милиардерите, са искали да знаят в началото на кариерата си

Научаваме тези уроци чак след дългата практика, а са ни нужни, за да успеем в самия старт на професионалното си развитие