Какво ни пречи да градим успешна кариера

Внимавайте с емоциите и думите, които изричате на работното място

За повечето от нас, кариерата е от изключителна важност, за да се чувстваме реализирани и успешни млади жени.

При някои изкачването в йерархията се случва бързо, докато на други им коства доста усилия. На какво се дължи това и каква е тайната на успешните жени?

Оказва се, че понякога ние самите се саботираме, без да искаме. Има някои основни грешки, които допускаме, без да го осъзнаваме.

Онлайн навиците, които вредят на кариерата ви

Услужливост

Една от най-основните грешки, които допускат дамите, е че искат да са в перфектни отношения с всички в офиса. Те са възпитани, изпълнителни и са готови винаги да помогнат на всички. Това звучи като идеалния служител, но в един момента се оказва, че не е точно така. Защото в усилията си да помогнат на някой колега, се нагърбват с чуждата работа, вместо да се съсредоточат над основните си задачи. А от това страда работата им. Затова се научете понякога да казвате “не”.

Какво ни пречи да градим успешна кариера

Емоции

Случвало ли се е да си стоите с години в служба, която не можете да понасяте, само защото сте привързани към колектива и шефа? Това е така, защото вие сте водени от емоциите си. А точно те пречат на успеха ви. Защото може би пренебрегвате вашия растеж в кариерата заради излишна привързаност.
Друг сериозен момент е, че често жените приемат прекалено лично всяка критика на работното място, не осъзнавайки, че става дума само за работа. Вместо да се почувствате засегнати, се възползвайте от нея, за да се усъвършенствате. Започнете да мислите логично и не се притеснявайте да напуснете неподходящата работа. Винаги има нещо по-добро!

Нова кариера, ново начало

Внимавайте какво казвате

Често жените изпращат погрешни сигнали на околните, което може да саботира всичките им усилия за успех. Понякога казват неща, за които не се замислят, но се оказват важни за израстването им в службата. Например, споделянето с шефа, че сте готови да имате семейство. Но не уточнявате, че това може да стане и след година-две. В момента, в който той реши да сложи някого на по-висок пост, познайте… няма да избере вас. Защото ще знае, че скоро вие можете да излезете в майчинство и няма да може да разчита на вас.

Какво ни пречи да градим успешна кариера

Показвайте сигурност

Колкото и неуверени да се чувствате, не го показвайте. Дори да не знаете как да направите дадена задача, питайте. Не се чувствайте виновни, че не сте наясно с нещо. Когато говорите с не само с колегите, но и шефа, се опитайте да не излъчвате несигурност, слабост и нерешителност. Колкото и да сте притеснени и ръцете ви да треперят, се опитайте да се овладеете – не гледайте виновно в пода и не мрънкайте, а бъдете кратки, ясни и последователни.

5 качества, с които ще се издигнете в кариерата

Не бъдете пасивни

Ако в даден момент се освободи мечтаното от вас работно място и сте достатъчно класифицирани за него, не стойте пасивни. Заявете позициите си и си го поискайте. Истината е, че получаваме от живота само това, което сме поискали. Кандидатствайте и се борете за мястото. Дори да получите отказ, поне шефовете ви ще знаят, че имате амбиции да се развивате и в даден момент ще ви предложат друга достатъчно добра позиция.

ПРОЧЕТЕТЕ ПОВЕЧЕ ЗА КАРИЕРА

Тихата причина за стреса при работата от вкъщи
Кариера14 ДЕКЕМВРИ 2021

Тихата причина за стреса при работата от вкъщи

Ниското качество на звука при работа от вкъщи води до 29% по-висока тревожност

Най-силен е този екип, който... клюкари
Кариера03 НОЕМВРИ 2021

Най-силен е този екип, който... клюкари

Според проучванията всеки ден отделяме средно по 52 минути, за да говорим за другите

5 признака, че трябва да напуснете работата
Кариера06 ОКТОМВРИ 2021

5 признака, че трябва да напуснете работата

Когато стресът започва да влияе на здравето ви, е време да се замислите дали това е правилното работно място за вас

Равенство и доверие: Колко са важни на работното място
Кариера09 АВГУСТ 2021

Какво да направим преди 8 часа в понеделник, за да е успешна цялата ни седмица?

Мотивирайте се още от началото на първия работен ден