Как да се освободим от мислите за работата по време на почивка

Много от нас не могат да се насладят на ваканцията си заради изтощението от работата

Изследване на American Psychological Association откри, че средно 1/4 от обществото не успява да си почине по време на почивка, заради стресът от работата.

На 25 май World Health Organization признаха, че изтощението от работата може да се счита като медицински синдром и в тази връзка се появяват все повече изследвания, които да адресират проблема. Сега едно такова проучване установи, че 28% от населението в Америка работят по време на почивка от стрес, а дори и да не го правят не могат да се насладят на ваканцията си.

Това всъщност е много по-вредно от очакваното, защото в такъв случай не успяваме да си починем, дори във времето, което е определено специално за това. Така се връщаме на работа с по-малко мотивация и с повече проблеми, които се отразяват и на личния ни живот.

Невероятната сила на тишината да лекува

Сега психолозите предлагат съвети как да намалим този проблем:

На първо място, говорете с шефа си

Единственият начин да се намали стреса от работата по време на почивка е шефът ви и колегите ви да осъзнаят, че не е правилно да ви ангажират през този период. Добър вариант е да попитате ръководителя си кога е най-удобно за него и за фирмата да си вземете почивката, така че да не бъде проблем за никого и да сте сигурни, че няма да бъдете притеснявани.

Изключете телефоните си

Самата идея, че може да получим имейл, свързан с работата, нанася щети върху психиката ни. Опитайте да изключите известията от приложенията, на които може да ви потърсят във връзка с работата, или цялостно намалете времето, прекарано на телефона.

Прекарайте поне малко време сред природата

Изследване през 2014 година от “Frontiers in Psychology”  доказа, че прекараното време в природата намаля нивата на стрес и притеснение и повишава щастието. Така това се оказва един от най-добрите начини да презаредим.

Колко вредно е да си проверяваме често имейлите?

Нарушете рутината си

Важно е веднага, след като излезете във ваканция от работата, да направите нещо, което е коренно различно от това, на което сте свикнали в досегашното си ежедневие. Така ще рестартирате организма си и по-лесно ще се освободите от мислите за работа.

Когато позитивните послания имат токсичен ефект

 

ПРОЧЕТЕТЕ ПОВЕЧЕ ЗА BETTER ME

Better me02 АПРИЛ 2020

15 начина да направите живота си по-хубав

Понякога дори най-простичките неща могат да променят ежедневието ви коренно

Better me27 МАРТ 2020

Защо по-умните хора обичат да са сами

Науката откри връзка между нивото на интелигентност и желанието да прекарваме повече време насаме

Better me26 МАРТ 2020

Видовете стрес и как да се справим с всеки от тях

По време на пандемията и карантината справянето със стреса е още по-трудна задача

Better me24 МАРТ 2020

Да можеш да назоваваш емоциите си дава огромна сила

Това е особено важно откритие за хората, склонни към тревожност и депресия