Как да се освободим от мислите за работата по време на почивка

Много от нас не могат да се насладят на ваканцията си заради изтощението от работата

Изследване на American Psychological Association откри, че средно 1/4 от обществото не успява да си почине по време на почивка, заради стресът от работата.

На 25 май World Health Organization признаха, че изтощението от работата може да се счита като медицински синдром и в тази връзка се появяват все повече изследвания, които да адресират проблема. Сега едно такова проучване установи, че 28% от населението в Америка работят по време на почивка от стрес, а дори и да не го правят не могат да се насладят на ваканцията си.

Това всъщност е много по-вредно от очакваното, защото в такъв случай не успяваме да си починем, дори във времето, което е определено специално за това. Така се връщаме на работа с по-малко мотивация и с повече проблеми, които се отразяват и на личния ни живот.

Невероятната сила на тишината да лекува

Сега психолозите предлагат съвети как да намалим този проблем:

На първо място, говорете с шефа си

Единственият начин да се намали стреса от работата по време на почивка е шефът ви и колегите ви да осъзнаят, че не е правилно да ви ангажират през този период. Добър вариант е да попитате ръководителя си кога е най-удобно за него и за фирмата да си вземете почивката, така че да не бъде проблем за никого и да сте сигурни, че няма да бъдете притеснявани.

Изключете телефоните си

Самата идея, че може да получим имейл, свързан с работата, нанася щети върху психиката ни. Опитайте да изключите известията от приложенията, на които може да ви потърсят във връзка с работата, или цялостно намалете времето, прекарано на телефона.

Прекарайте поне малко време сред природата

Изследване през 2014 година от “Frontiers in Psychology”  доказа, че прекараното време в природата намаля нивата на стрес и притеснение и повишава щастието. Така това се оказва един от най-добрите начини да презаредим.

Колко вредно е да си проверяваме често имейлите?

Нарушете рутината си

Важно е веднага, след като излезете във ваканция от работата, да направите нещо, което е коренно различно от това, на което сте свикнали в досегашното си ежедневие. Така ще рестартирате организма си и по-лесно ще се освободите от мислите за работа.

Когато позитивните послания имат токсичен ефект

 

ПРОЧЕТЕТЕ ПОВЕЧЕ ЗА BETTER ME

Better me20 ФЕВРУАРИ 2020

Наръчник за успех от Виктория Бекъм, Бионсе и още три влиятелни жени

"Повечето от хората, които работят за мен, са жени", споделя Виктория Бекъм

Better me08 ФЕВРУАРИ 2020

Номофобия: Ужасът да не останеш без телефон

Научете кои са симптомите, че сте пристрастени към мобилния си, и как да се справите с това

Better me20 ЯНУАРИ 2020

Японският метод, който ще ви помогне да организирате парите си

Разработен пред век, но работи по-добре от всякога точно днес

Better me19 ЯНУАРИ 2020

Как да се превърнете в по-спокоен човек

Усвоете тези 10 навика