Мода : Новини29 МАРТ 2022

Пазаруването се променя – ето какво е новото

Онлайн пазаруването е демоде. Следващото поколение – livestream шопинг чрез TikTok LIVE

Безценни съвети за онлайн шопинга

Тенденции, които ще бележат търговията с мода през 2022 според водещата модна платформа GLAMI.

Бързата адаптация към нови ситуации и диктуването на нови тенденции са едни от разпознаваемите характеристики на онлайн търговията на мода, която е и един от най-печелившите клонове на индустрията за онлайн пазаруване. Като се имат предвид нарастващите очаквания и изисквания на купувачите, тенденциите и промените, диктувани от електронната търговия, се превърнаха в ключови за привличането и запазването на лоялността на потребителите, както и за постигането на тяхната ангажираност. Според GLAMI тенденциите, започнали по време на пандемията, стават все по-доминиращи и със сигурност ще бележат 2022 г. Това са две маркетингови стратегии, които марките използват за увеличаване на продажбите – livestream и пазаруване в TikTok.

Пазаруването се променя - ето какво е новото

Какво значи да пазаруваш чрез livestream?

Тази концепция съществува от десетилетия, като е популяризирана през 80-те години на миналия век от телевизионните канали за пазаруване. Въпреки че механизмът е един и същ, ,,модерната‘‘ версия на livestream пазаруването преминава в социалните мрежи.

Този вид пазаруване в социалните платформи се появи в Китай преди няколко години и все повече засяга страните на запад. Тази маркетингова стратегия включва промотиране на продукт във видео, докато се излъчва на живо в социалната мрежа. Водещи на такъв вид виртуални събития са най-често инфлуенсъри или известни личности. За значението на този метод в продажбите говори и фактът, че този вид пазар в Китай е нараснал с над 280% между 2017 и 2020-та. Тенденцията е налице и в Съединените щати, където според отчетите през 2020 г. е генерирала продажби на стойност 5,6 млрд. долара. Бъдещите прогнози сочат, че до 2026-та този вид пазаруване ще представлява 20% от общата електронна търговия.

Защо да използваме livestream пазаруването като маркетингова стратегия?

Благодарение на офертите за намаления, чиято продължителност е ограничена във времето, т.е. те са активни само по време на живото предаване или в продължение на няколко дни след него, купувачът решава да купи определен продукт по-бързо. Освен това      клиентите по-лесно се идентифицират с даден продукт, тъй като той им е представен от човек на живо. По този начин не се налага на марката да отделя значителни финансови ресурси за livestream, а според CoreSight Research в този случай купувачите връщат по-малко закупени продукти – с 40% по-малко от останалите онлайн клиенти. Livestream е възможен      във всяка социална мрежа – YouTube, Facebook, Instagram, и все по-често в най-бързо развиващата се платформа TikTok, където марките постигат високи резултати в продажбите.

 

Добри примери от практиката:

През август 2020-та световноизвестната марка Tommy Hilfiger организира събитие за livestream пазаруване на своя уебсайт. Тогава марката привлече 14 милиона зрители в Китай и в резултат на това продаде 1300 суитчъра с качулка само за две минути. През 2021 г. търговецът на обувки Aldo регистрира 308% степен на ангажираност и 17 000 посещения на уебсайта си през първите пет дни след livestream пазаруване.

Модната революция в света на бъдещето: Tommy Hilfiger с виртуално ревю в Метавселената

TikTok като мощен канал за продажби:

TikTok е единствената социална мрежа, в която марката може да има само няколко последователи, но въпреки това да получи хиляди гледания и да предизвика по-голяма ангажираност от потребителите. Въпреки че TikTok се считаше за соци

Пазаруването се променя - ето какво е новото

ална платформа, в която взимат участие по-младите поколения, тя все повече привлича и по-зрели потребители на възраст от 24-34 години. Съществуват няколко причини, поради които TikTok се превърна в канала, който постига успешни продажби на най-различни продукти. Например, тази социална мрежа може бързо да се адаптира към условията, в които се развива електронната търговия. Освен това според проучване, проведено от TikTok, пазаруването онлайн там през 2020 г. се счита за естествено поведение. Две трети от анкетираните са отговорили, че съдържанието на платформата ги е вдъхновявало да купуват, дори когато не са го планирали.

“В тази динамична среда, промяната на интереса към алтернативни начини за популяризиране на модата (като използването на TikTok, където можете да постигнете много добър органичен обхват) определено е едно от нашите предложения за бъдещето. GLAMI включи TikTok към своята стратегия за социални медии, с цел да разгърне и тази мрежа във всички страни, в които присъства.“, сподели Ксенофон Елефтериадис, мениджър глобални комуникации на GLAMI.

ПРОЧЕТЕТЕ ПОВЕЧЕ ЗА НОВИНИ

Лоялната програма на H&M в България вече е факт
Новини07 АПРИЛ 2022

Лоялната програма на H&M в България вече е факт

Бюджетната марка ще ни позволи да спестяваме дори повече с новата си лоялна програма

Style Inspo: 18 визии в пастелни нюанси
Новини04 АПРИЛ 2022

Style Inspo: 18 визии в пастелни нюанси

Всяка жена трябва да има поне един #ootd в тази гама за пролетта

Модната революция в света на бъдещето: Tommy Hilfiger с виртуално ревю в Метавселената
Новини24 МАРТ 2022

Модната революция в света на бъдещето: Tommy Hilfiger с виртуално ревю в Метавселената

Марката прегръща иновацията и изненадва почитателите си отново