Храните, които правят косата ни красива

Грижата за красивата прическа започва от кухнята.

Красотата започва отвътре навън и затова храните, които консумираме оказват голямо влияние върху косата ни.

Когато става дума за здравето на косата ни, бихме направили почти всичко, за да го запазим нали? Е, какво ще стане, ако ви кажем, че можете да си набавите всичко нужно за красива прическа само от хранителното си меню? Това значи вие да си хапвате, а косата ви да расте бляскава и здрава. Ето кои са храните, които имат този благоприятен ефект:

Яйца

Понеже косата се състои главно от протеини, продуктите с високо съдържание на белтъци помагат най-много за здравето на косата. Едновременно с това за красотата спомага и биотина, който също се съдържа в големи количества в яйцата.

Горските плодове

Боровинките, малините и ягодите са богати с антиоксиданти и витамин С. Това са две съставки, които помагат за растежа на косата и нейното цялостно здраве.

Спанак

Фолиевата киселина, желязото и витамините в спанака са все полезни неща за  здравината на косъма. Конкретно витаминът А контролира отделянето на себума и следователно се грижи за кожата на скалпа.

Как да се храним, за да имаме красива кожа

Сьомгата

Сьомгата и другите риби богати на полезни мазнини са едни от храните, които съдържат най-голямо количество омега 3 и 6, така нужни за красивата коса. Затова и хапчетата с рибно масло са така ефективни.

 

Проведено е изследване със 120 жени, които са приемали всеки ден хранителна добавка с рибно масло за продължителен период от време. Те открили, че накрая на експеримента косата им е била много по-здрава, плътна и бляскава.

Сладки картофи

Те са богати на кератин и на вече споменатия витамин А. Тази комбинация е много благоприятна и предлага добри резултати.

5 приложения на авокадото в грижата за красотата

Авокадо

Заедно с полезните мазнини, авокадото съдържа и много витамин Е, който е полезен за неутрализирането на свободните радикали и за растежа на косата.

Бобови растения

С богато съдържание на протеини, цинк, фолиева киселина и желязо, бобът е изключително полезна храна, която често се пренебрегва. Това обаче е голяма грешка, защото според проучвания това е храната, която може да даде най-добри резултати на косата ни.

Как да намалите омазняването на косата си

Read Also

ПРОЧЕТЕТЕ ПОВЕЧЕ ЗА ЗДРАВЕ

Здраве11 АПРИЛ 2019

Какво причинява мигрената и как да се преборим с нея

Мигрената засяга над 12% от световното населениe и повечето от тях са жени

Здраве10 АПРИЛ 2019

30 идеи за пролетен детокс, споделени от читателки

Над 150 дами писаха на страницата ни във Фейсбук в отговор на съвместното ни предизвикателство с Klorane

Здраве04 АПРИЛ 2019

Балнеолечението или любимият ни начин да се лекуваме

Много често сме използвали този метод, без да осъзнаваме.

Здраве02 АПРИЛ 2019

Чувстваш ли се по-гладна след смяната на времето?

От смяната на часовото време не се променя само дължината на деня.