Психология : Better me11 ОКТОМВРИ 2021

Как да организираме времето след работа

С няколко промени в навиците, ще можем да се възползваме от свободните си часове по най-добрия начин

Как да организираме времето след работа

След работа ни се иска да свършим милион неща, а никога не успяваме. С тези идеи за организация на времето ще можем максимално да се възползваме от деня си.

Ако всеки път, когато се опитате да създадете организация във времето си след работа, се оказва, че не можете да свършите и половината от списъка, то тези съвети ще ви бъдат полезни:

Оставете телефона си настрани

Първият инстинкт след работа е да прегледаме всички социални мрежи възможно най-бързо. Безброй минути по-късно се оказва, че сме прекарали цялото си свободно време в Instagram и се чувстваме по-малко отпочинали от дори преди да хванем телефона в ръце. Дайте си почивка от напрежението и непрестанното облъчване на екраните и отделете време за със себе си или за с близките си.

Ако изпитвате затруднение да се дистанцирате от телефона, си наложете правило  – 20 минути използване на телефона след работа и само толкова.

Как да организираме времето след работа

Наблюдавайте часовника

В продължение на предишната точка, ще допълним – лесно е да се унесем в това, което е трябвало да бъде “кратка почивка”, а се е превърнало в 3-часово стоене пред телевизора.

За да сте напълно сигурни, че не оставяте минутите да текат излишно, носете ръчен часовник. Независимо дали ще подходите с традиционен аналогов модел, или ще изберете електронен часовник, погрижете се моделът да е такъв, който често ще привлича вниманието ви. Спортните гривни днес са оборудвани с напомняне, ако прекарвате повече от един час, без да сте активни – хитър и полезен трик, ако често ви липсва мотивация да се раздвижвате след работа.

Подгответе се за следобеда от сутринта

Как да се възползвате от времето си след работа? Подгответе се преди нея. Погрижете се за няколко от задачите за деня, още преди да излезете от дома. Дори просто едно бегло подреждане на апартамента помага. Когато се приберете и знаете, че вече сте свършили една, няма значение колко малка, част от задачите си, ще се чувствате по-спокойни и дори по-успешни, когато се заемате със следващите.

Според психолози самото оправяне на леглото сутрин може да ни повлияе позитивно, без да осъзнаваме. Не изисква почти никакъв труд, а влияе на самочувствието, защото знаем, че сме започнали деня си с добра основа.

ПРОЧЕТЕТЕ ПОВЕЧЕ ЗА BETTER ME

5+1 съвета как да бъдете по-успешни на нова работна позиция
Better me07 АПРИЛ 2022

5+1 съвета как да бъдете по-успешни на нова работна позиция

Дайте силно начало на кариерата си

Методът Помодоро и защо работи
Better me30 МАРТ 2022

Методът Помодоро и защо работи

Това е най-ефективният life hack от 1980 насам

Четири сутрешни навика, които да усвоим за повече щастие
Better me08 МАРТ 2022

Четири сутрешни навика, които да усвоим за повече щастие

Какво правят щастливите хора, за да си донесат позитивни емоции още в началото на деня?

10 неща, които всяка жена трябва да направи сама поне веднъж
Better me06 МАРТ 2022

10 неща, които всяка жена трябва да направи сама поне веднъж

Понякога собствената ни компания ни е напълно достатъчна