Психология : Better me28 СЕПТЕМВРИ 2020

Как да повдигнем настроението си, ако разполагаме с 1, 5 или 30 минути

Трикове, заети от психологията

Светът отбелязва днес Деня на думата "Благодаря"

Дори и в забързаното ежедневие трябва да се грижим за здравето си – и физическото, и психическото.

Затова и експерти разкриват пред гръцкия Shape какви са малките трикове, на които можем да разчитаме да ни помогнат да повдигнем настроението си дори ако разполагаме само с няколко свободни минути.

Ако имате 1 минута:

  • Усмихнете се. Изследванията показват, че самото движение на лицевите мускули увеличава притока на хормони. Така буквално измамваме мозъка си, че сме щастливи.
  • Поглезете се с парче шоколад. Не само е вкусно, но и ни кара да се чувстваме щастливи.
  • Обкръжете се с цветя. Те веднага стимулират настроението ни, посочват изследвания от Харвард. С проучване учените там доказват, че когато се събуждаме с гледка към красиви цветя, денят ни протича по-приятно и спокойно.

Как да повдигнем настроението си, ако разполагаме с 1, 5 или 30 минути

Ако имате 5 минути:

  • Носете нещо червено! Според изследване на Американското общество на психолозите червеният цвят прави жените по-привлекателни и повишава самочувствието им.
  • Отделете време за домашния си любимец. Кучето наистина е най-добрият приятел на човека. Според изследвания от Университета в Мичиган, играта с кучето не само подобрява настроението ни, но ни и влияе по същия начин, както срещата с близък приятел.
  • Поставете си малка задача и се постарайте да я свършите добре. Според изследване от университета в Охайо, хората, които си поставят цели, се чувстват добре за себе си и живота си. Може да бъде оправянето на леглото сутрин или пет минути разтягания преди да тръгнете към офиса.

Ако имате 30 минути:

  • Хващайте иглите. Проучване, публикувано в медицинското списание Journal of Nursing Scholarship, установява, че практикуването на занаяти като плетенето и шиенето помага на хората, които се грижат за своите близки, страдащи от рак, да се отпуснат. Ако не знаете как да плетете, можете да опитате да рисувате.
  • Излезте навън. Разходките на открито ще повишат нивата на норепинефрин, химикал, който помага на мозъка да управлява стреса, докато заниманията на открито повишават настроението, според изследователи от Университета в Есекс в Англия.

ПРОЧЕТЕТЕ ПОВЕЧЕ ЗА BETTER ME

Как да спечелите вниманието на всеки?
Better me24 ОКТОМВРИ 2020

Уроци за щастието от една от най-щастливите държави в света

В държавата, в която най-често времето е мрачно и неприятно, настроението на хората винаги е ведро

Ново проучване доказва, че е по-добре да раждаме децата си на по-късна възраст
Better me13 ОКТОМВРИ 2020

Какво могат да ни научат майките за успеха на работа

Организация на времето е тяхното второ име

Прочетете това, ако завиждате на другите жени
Better me09 ОКТОМВРИ 2020

4 малко познати начини да стимулираме хормоните на щастието

Да прогоним негативните емоции само с няколко малки допълнения към ежедневието

Седмичен хороскоп от 18 до 24 май
Better me29 СЕПТЕМВРИ 2020

Три неща, които успешните жени правят всеки ден

За успех на работата и в живота трябва да търсим баланса