Мода : #BringTheBloggers19 ФЕВРУАРИ 2019

Онлайн пазаруването категорично е по-изгодно

Разговор с Ирина Лазова, мениджър за България на шопинг платформата Answear

Ирина Лазова. Кликнете, за да разгледате нейната селекция за новия сезон от предложенията в Answear.bg.

Рокля с асиметрия, Pinko

Пола от син деним, Levi's

Спортни обувки Memory в цветен блок, Steve Madden

Лек бонбонено розов блейзър, Answear

Розов панталон със свободен силует, Answear

Металикова миди пола солей, Silvian Heach

Яке от тъмносин велур, Review

Ирина Лазова е Country Manager за България на платформата за пазаруване Answear.bg, която влезе на пазара в края на 2018-а с доста атрактивни обещания.

Световни брандове, които за пръв път са представени в България, отлично обслужване (без ботове!), собствена марка на конкурентни цени и общо над 300 модни бранда изкушават потребителите. Answear има и програма за лоялни клиенти, която позволява да се пазарува много изгодно, и то от нови колекции в началото на сезона.

Срещнахме се с Ирина, за да поговорим за предимствата на платформата, да научим какви са световните тенденции и какво се случва у нас, както и да получим съвети за това как да се възползваме максимално от възможностите на онлайн шопинга.

Атрактивен пазар ли е българският за онлайн търговията с модни стоки?

Ирина Лазова: Българския пазар е атрактивен дотолкова, че онлайн пазаруването не е все още предпочитан и водещ метод. Въпреки силната конкуренция има място за нови компании и иновации, а и имаме чудесен ръст на пазаруване през мобилни устройства и ползване на интернет. Разбира се, пазарът има и доста проблеми: от недоверието на потребителите, през методите на плащане.

Какви са данните ви за последните години за ръстът на онлайн продажбите у нас?

Както споменах, ръстът е обещаващ и ще продължава в тази посока. От 2014г. насам, всяка следваща година бележи покачване от 14% до 20%. Мобилните устройства също не са за подценяване: по данни на Euromonitor през 2017 г. достигат общ оборот от 115 млн. лева, което прави ръст от 54% , спрямо предишната година.

А какви са глобалните тенденции?

Пазарът навън естествено е много по-развит. Последните години пазаруването на електроника и мобилни устройства беше водеща категория, предвижданията са, че модната индустрия ще го изпревари.

Въпреки всички прогнози, че физическите магазини ще изчезнат, това съвсем не е така. Магазините ще продължат да съществуват, но с друг фокус: „площадка за забавление“ и място за комуникация. Това вече се случва по света – Top Shop направиха огромна виртуална пързалка в магазина си в Лондон, която позволяваше на потребителите да се „спуснат“ над Oxford Street, облечени в най-новата им колекция бански костюми. Apple и Burberry също са примери за физически магазин, който е повече социален, бранд и технологичен център.

Пазаруването директно от екрана на компютъра по време на модно шоу вече дори не е новост. Очаква се динамичен пазар – все повече VR технологии, по-бързо плащане – с дигитални портфейли, дори доставки с дронове през 2040 г.

Пазаруването онлайн ли е категорично по-изгодното?

Категорично да. В случай че потребителят създаде навици, познава стила си и се фокусира на определени платформи, които следва, може да се облича изключително изгодно.

Разкажете ни малко повече за Answear. Къде и кога е създадена компанията и кога стартира дейността й в България?

Компанията е създадена в Полша през 2011г и оперира на седем пазара в Централна и Източна Европа. Основателят е Krzysztof Bajołek, който продава успешно Mohito и House Brands: сериен предприемач със значителни постижения в модния бизнес.

Answear отвори в България в края на декември 2018-а. Предлагаме над 300 модни марки за жени, мъже и деца, както и собствена модна линия.

Какви са основните ви преимущества пред други подобни платформи за онлайн шопинг?

Най-вече селекцията: много актуална и модно ориентирана. Добрите ни отношения с редица марки, тип Karl Lagerfeld, New Balance, Dr. Martens, Pinko и много други ни дават възможността да предлагаме ексклузивни колекции, които не са достъпни на българския пазар. Имаме и сериозен списък с марки, които въобще липсват в България, но са добре познати по света. Собствената марка Answear, в по-ниския ценови сегмент, както и често промоционалната си ценова политика, превръщат Answear във водеща платформа за пазаруване.

Имате опция Answear Club, с която потребителите могат да спестят от стойността на покупките си. Как точно става това?

Лоялната програма е истински добра и сравнително трудна за обяснение. Идеята е, че от всяка покупка спестяваш около 10%, които се обръщат в точки. Събирането им води до покупка на най-новите колекции с намаление. Например сандалите от пролет-лято 2019 могат да се придобият с 40% намаление в началото на сезона, много преди разпродажбите. Т.е. пазаруваш със сериозно намаление в началото, а не в края на сезона.

Каква е политиката на Answear за връщане и замяна?

30 дни срок на връщане от датата на доставка. Не е нужно да се посочва причина. Възстановяването на платената сума варира от 5 до 14 дни, в зависимост от избрания метод на плащане. Хубавата новина е, че отдел клиенти са истински хора, които сътрудничат отзивчиво на всеки клиент. Аз лично имам голям опит в пазаруването онлайн и честата употреба на роботи (ботове) от големи шопинг платформи или липсата на възможност да се свържеш директно с реален човек, гарантирано не е за предпочитане.

В галерията ви предлагаме селекцията на Ирина за пролетта от Answear.

Препоръчваме ви още:

10 комбинации с черен деним

Когато се чувствате зациклили, купете това

7 неща, които всяка стилна жена притежава

Какво да облечем за среща? Ето отговорът на психолога

Read Also

ПРОЧЕТЕТЕ ПОВЕЧЕ ЗА #BRINGTHEBLOGGERS

#BringTheBloggers23 ФЕВРУАРИ 2019

Какво се случи на #BringTheBloggers

По време на първата ни съвместна конференция със списание Grazia надникнахме в кухнята на водещи инфлуенсъри

#BringTheBloggers20 ФЕВРУАРИ 2019

Последен шанс да вземете своя билет за #BringTheBloggers

На конференцията известни блогъри и влогъри, както и представители на бизнеса ще начертаят успешната стратегия за един инфлуенсър

#BringTheBloggers14 ФЕВРУАРИ 2019

Дани и Алекс Петканови: "Минахме през много перипетии, за да си докажем, че сме един за друг"

Любовта се запазва с много говорене и разбиране, споделя Дани

#BringTheBloggers12 ФЕВРУАРИ 2019

Говорим си с Денина Мартин за блога й

Денина стартира само преди 4 години, а вече успя да спечели наградата "Жена на годината" на Grazia