Living : Лайфстайл23 НОЕМВРИ 2019

Възходът и падението на Victoria’s Secret

Светът вече не иска ангели, а продажбите на компанията падат стремглаво в периода 2015-2018 г.

Възходът и падението на Victoria's Secret

В огъня на пищните си годишни шоута Victoria’s Secret изковаха представата за сексапил на модерните жени, но в последните години бяха изпреварени от собствената си публика.

Модерните жени вече не искат 45-килограмови Барби-идоли с руси букли и сочни устни, които да им показват какво е привлекателност и самоувереност – тенденцията е сами да чертаем своята рамка на женствеността.

Възходът и падението на Victoria's Secret

Грешката на Victoria’s Secret беше, че останаха здраво вкопчени в иконичния статус на своите секс бомби, които десетилетия наред движеха продажбите на компанията. Сега най-популярната марка за бельо в САЩ е принудена на сложи край на легендарните си спектакли. А продажбите й отбелязват тежък спад от 2015-та до 2018-та година.

Victoria’s Secret е основана през 1977 г. от Рой Реймънд

Възходът и падението на Victoria's Secret

Бизнесменът решава да създаде марка, от която мъжете с удоволствие да пазаруват бельо за своите жени. Идеята е магазините да наподобяват секси будоар, който по-скоро да изкушава силния пол, отколкото самите жени, които ще носят бельото.

Името, което той избира, цели да породи асоциация с изискаността на Викторианската епоха, но и с нещо тайно, порочно и секси, естествено.

През 1982-ра, компанията The Limited придобива Victoria’s Secret за един милион долара. Бизнесменът Лекс Уеснър застава начело, като успява до началото на 90-те да превърне VS в най-продаваната марка бельо в Америка.

Първото шоу на Victoria’s Secret се провежда през 1995-та.

Шефът му Ед Разек е известен с това, че избира всички модели лично. Именно той изстрелва нагоре кариерата на Жизел Бюндхен, Тайра Банкс, Хайди Клум и още много. През 1999-та шоуто за пръв път се излъчва на живо онлайн, но трафикът е толкова голям, че сайтът на марката се срива.

Възходът и падението на Victoria's Secret

Идеята за “ангелите” се ражда около 1997-ма, след успеха на една реклама с Хелена Кристенсен, Тайра Банкс, Стефани Сиймур, Карен Мулдер и Даниела Пестова.

Те са и първите ангели – моделите, които убеждават шефовете на компанията, че недостижимият идеал за красота и сексапил може да бъде приказка, която продава. От тогава до самото начало на залеза на VS, техните ангели са високи, с нереално изваяни тела, перфектна кожа и коса, съблазнителен поглед.

Възходът и падението на Victoria's Secret

В годишното модно шоу на марката започват да се влагат все повече пари. Легендарен става така нареченият fantasy bra или най-скъпият сутиен в света. Изработват го всяка година специално за ревюто, а това на кой ангел ще се падне честта да го носи винаги е новина. Най-скъп е бил сутиенът, носен от Жизел Бюндхен през 2000-та година, който струва 15 милиона долара.

Залезът на push-up сутиена

След 2015-та, продажбите на марката започват да намаляват притеснително. Истината е, че световните тенденции при бельото са се променили. Жените носят все повече бралети и спортни сутиени, ефирната дантела и мекият памук излизат на преден план.

Възходът и падението на Victoria's Secret

Вместо това, Victoria’s Secret упорито продължават да залагат на push-up сутиени в шоуто и в каталозите си. Марката изглежда все по-демодирана, докато на преден план започват да излизат по-нови производители с по-съвременна визия.

Имиджът на ангелите също се е изтъркал. Тънки като на газела бедра, подчертан бюст, устни с гланц, коси на вълни, хайлайтър, кристали и екзотичен тен, цялата тази вече 20-годишна амалгама на кукленския моделски сексапил вече не въздейства по същия начин нито на жените, нито на мъжете. Но най-вече на жените. Разбрали, че едва ли в този живот ще бъдат като “ангелите”, те търсят по-реалистични модели за подражание.

Възходът и падението на Victoria's Secret

Очакванията на потребителите се промениха много и с навлизането на пазара на марки като тази на Риана. Savage x Fenty предлага модели във всякакви размери, включително много големи. И окуражава жените да се освободят от мисълта, че само един определен тип много слабо и атлетично телосложение е “секси”.

Към всичко това, разбира се, прибавяме и един друг глобален фактор, а именно кризата в модата. Повече по темата можете да прочетете и в тази статия

Парадоксът, който наричаме шопинг терапия

 

 

 

 

ПРОЧЕТЕТЕ ПОВЕЧЕ ЗА ЛАЙФСТАЙЛ

Поглед в гардероба на един милионер
Лайфстайл12 ЯНУАРИ 2021

Поглед в гардероба на един милионер

Тук трудно ще намерите нещо за над 500 долара

Забравихме ли, че най-хубавият подарък за Коледа е здравето ни и това на нашите близки?
Лайфстайл21 ДЕКЕМВРИ 2020

Забравихме ли, че най-хубавият подарък за Коледа е здравето ни и това на нашите близки?

Призив от Раян Рейнолдс ни напомня, че дори на празника безопасността е на първо място

Коледа при Нейно Величество
Лайфстайл16 ДЕКЕМВРИ 2020

Коледа при Нейно Величество

Как отбелязва Рождество британското кралско семейство?

10 признака, че кучето ни се чувства зле
Living14 ДЕКЕМВРИ 2020

10 признака, че кучето ни се чувства зле

Потърсете помощ от ветеринар, ако кучето ви проявява някой от следните симптоми!