Beauty : Съвети & тенденции08 ОКТОМВРИ 2020

Какво се случва с кожата при недостиг на сън?

Как да се наспиваме по-добре и как да прикрием резултатите от недоспиването върху кожата

Маточината или билката, която ще промени съня ви

Известно е, че по време на сън се активират процесите на детоксикация и това важи с особена сила за кожата. Клетките се регенерират, а тъканите елиминират увредените молекули. Ако същите тези увредени молекули се натрупат в тъканите, те провокират преждевременното стареене на кожата. Най-честата причина това да се случи е липсата на сън.

Когато не се радваме на пълноценен сън за продължителен период от време, това забавя и производството на хормона на растежа, който е ключов за възстановяването на клетките. Защитните свойства на тялото са отслабени, както и имунитетът на кожата. В резултат на това нейната чувствителност към ултравиолетовата светлина се засилва значително.

Какво се случва с кожата при недостиг на сън?

Как да се наспиваме по-добре?

 Със сигурност сте запознати с един от честите отговори на този въпрос. За да спите по-дълго и по-пълноценно, експертите съветват да приберете смартфона си. Тези устройства са станали до такава степен част от живота ни, че всеки от нас редовно си ляга със смартфона в ръка, разглеждайки нещо в интернет. Само че този вреден навик не само съкращава съня, а влияе негативно на нервната система и следователно е вреден и за кожата. Смартфоните излъчват синя светлина, подобна по ефект на ултравиолетовите лъчи от тип А. Този вид светлина достига до дълбоките слоеве на кожата и може да причини мутация на клетките.

Здравият сън и възстановяването на организма са зависими от т.нар. “хормон на съня“ или мелатонин. Той се произвежда на тъмно от тялото ни, така че се постарайте да оставите минимално осветление в спалнята си. Поставете си правило да оставяте телефона си, преди да си легнете.

Друг добър трик да подобрите съня си е да си лягате и да ставате по едно и също време, дори и през уикендите. Това ще нормализира циркадните ритми на тялото ви.

Какво да правим, ако и това не помага?

Истината е, че никой козметичен продукт не може да замести добрия сън и да прикрие щетите от липсата му. Но ако все пак не наблюдавате осезаемо подобрение на кожата си, след като вече спите достатъчно, е редно да прибавите към ежедневната си грижа добавете витамините C, E и K. Наблягайте на козметика, която съдържа ретинол, но и не пренебрегвайте редовната хидратация. Ензимите на кожата не могат да функционират правилно, ако нивото на влага в клетките е недостатъчно.

Какво се случва с кожата при недостиг на сън?

ПРОЧЕТЕТЕ ПОВЕЧЕ ЗА СЪВЕТИ & ТЕНДЕНЦИИ

Кендал Дженър с най-много пари от Instagram през миналата година
Съвети & тенденции13 НОЕМВРИ 2020

Кендал Дженър се грижи за кожата си с домашна маска за лице

Цялата й рутина за грижа за кожата се състои от общо девет стъпки

Идеи за маникюр, който можем да си направим и у дома
Съвети & тенденции05 НОЕМВРИ 2020

Гел лакът е по-полезен за ноктите и още митове и легенди за маникюра

Слагаме край на онези митове, на които всички поне за малко сме вярвали

Няколко съвета от модел как да позираме за снимки
Съвети & тенденции03 НОЕМВРИ 2020

Няколко съвета от модел как да позираме за снимки

Позата "леко отегчена, но секси" работи безотказно

Тренировката за ръце на Виктория Бекъм
Съвети & тенденции26 ОКТОМВРИ 2020

Виктория Бекъм: Красотата е въпрос на дисциплина!

Красотата на Вики е резултат не само от качествената козметика, но и от спорта и диетата