7 тайни на козметичните компании, които те не искат да знаете

За какво да внимаваме на етикетите

Едва ли някога ще се откажем от увлечението си по хубавата козметика. Но е добре да сме запознати с някои не чак толкова безобидни трикове на големите компании в разработването на продукти, от които да печелят максимално.

Кои са големите тайни, които производителите премълчават, за продуктите, които жените използват всеки ден? Ето какво казват експертите.

Плащате за опаковката, не за продукта
Старата приказка да не съдим за книгата по корицата важи с пълна сила и за козметиката. Никоя жена няма да си сложи на лицето нещо, което изглежда сякаш е направено в мазето в съседната къща. Затова и производителите са склонни да инвестират огромни средства в привлекателна опаковка. Красивата кутийка обаче не означава, че продуктът е качествен.

Стъклото, например, ви струва по-скъпо от пластмасата, но много жени се чувстват по-сигурни с крем в стъклено бурканче.

Специалистите споделят, че няма връзка между цената на продукта и качеството. Често пъти плащате по-висока цена само за опаковката, но не и за качеството. Разбира се, компаниите отричат подобно твърдение. Тяхната позиция е, че разликата в цената се дължи на различните формули, които повлияват начина на производство, трайността и т.н.

Понякога получавате повече, отколкото плащате… и не в добрия смисъл
Въпреки опитите за регулиране на съставките, които се влагат в продуктите, истината е, че регулаторните органи не тестват продуктите. Въпреки условието за описване на съдържанието върху етикета, някои козметични продукти съдържат съставки, които не се споменават на етикета. В такъв случай може да се запитате дали действително може да се доверите на козметичните си продукти?

Експертите споделят, че са засичали случаи, в които производителят изписва на етикета само ботанични съставки и дистилирана вода, като умишлено пропуска консервантите. Ако продуктът има вода в него, задължително трябва да има и консерванти, в противен случай се развиват бактерии, предупреждават специалистите.

Ако вече сте посегнали към крема, за да прочетете етикета, обърнете внимание на съставки като сок от алое вера, меда и всички видове масла – те са особено податливи на развиване на бактерии.

Felicity-Jones-Cosmatic-compaing-2012-3

Производителите се обзалагат, че нямате образование по химия
Производителите използват непознатите химични наименования на съставките, смятайки, че по-голямата част от потребителите не знаят тяхното значение. А и химичните наименования не плашат толкова много потребителите, както се оказва.

Например, никой няма да ползва продукт, на чиито етикет пише, че съдържа формалдехид, но много малко от потребителите ще обърнат внимание, ако е написано просто “матанал”. Което всъщност е едно и също.

Същото се отнася и за често срещана белина, която се “подвизава” инкогнито в бюти продуктите под наименованието “натриев хипохлорид” – химикал, свързан с алергии и обявен в Канада за токсичен.

Запазете спокойствие и проучете нещата
Ако току що сте открили метанал в състава на любимия ви лак, запазете спокойствие и приемете съвета: направете проучване. Има хиляди продукти и от вас самите зависи дали ще се информирате добре и ще направите правилния избор. Потърсете информация за всяка съставка и продължавайте да се информирате всеки път, когато видите непознато наименование на етикета на някой продукт.

И още няколко съвета:
– приемете го като предупреждение, ако пазарувате онлайн продукти, за които са посочени само “основни съставки”. Това значи, че нещо в съдържанието на продукта е спестено в описанието.

– бъдете внимателни с продукти, чието съдържание е описано на кутията, но не и на бурканчето. Кутията ще изхвърлите веднага, а това е начин да не обърнете по-детайлно внимание на съдържанието.

Външното не винаги отговаря на вътрешното
Търговецът и химикът, който ще работи за създаването на продукта, определено не обядват заедно и не си прекарват свободното време като първи приятели. Всъщност те много често изобщо не се срещат. Химиците споделят, че просто получават твърде неясна задача – да направят, например, нощен крем с разпознаваема анти-ейджинг съставка и това е всичко.

Веднъж щом продуктът е разработен, опаковането остава в ръцете на маркетинга. Според запознатите някои компании просто използват модерни и популярни думи, които потребителите ще се радват да видят на кутията. “Детокс”, “ревитализиране”, “подхранване” са сред тези, които ни идват на ум, но честно казано това са само заигравки, които често пъти нямат общо с продукта.

А за да избегнете изпадането в подобна заблуда, отново гледайте етикета. Съставките са подредени според количеството, използвано в продукта, като започват с тези с най-високо съдържание.

karlie-glam-met

Генеричните имитатори са истинското нещо
Вероятно сте забелязали, че на козметичния щанд има генерични версии на скъпите продукти, чието съдържание е абсолютно същото. Разликата обаче е в цената, която е доста по-евтина. И именно тя ви действа като сигнална светлина, като ви кара да си мислите, че в тези продукти има нещо нередно.

Това обаче е грешка. Генеричните версии са абсолютно същия продукт. Всъщност, за да присъстват големите марки в дрогериите и хипермаркетите, веригите поставят условието скъпите продукти да стоят на рафта до техните евтини еквиваленти. И отново се връщаме в началото, където споменахме, че при скъпите продукти плащаме за опаковки.

И все пак това не значи, че всички продукти, които имитират други, наистина имат ефект за кожата или косата ви. Често пъти един овлажняващ лосион е евтин, просто защото в него има предимно вода, без високо съдържание на активни съставки.

Не е нужно да сте химик, за да откриете добър продукт
Това, че нямате образование по химия не означава, че не може да си купувате козметика разумно. Експертите споделят, че въпреки че има много съставки за които да внимавате, има и много, които наистина ще въздействат добре на кожата ви.

Ако търсите крем срещу акне, те съветват да се оглеждате за продукти без парабени, но да гледате за кремове със съставки като салицилова киселина, върбова кора, женско биле, цитрусови етерични масла, алфа хидрокси, салвия, мед, алое вера и камфор.

В анти-ейджинг продуктите пък търсете съставки като сквалан (естествен емолиент), пептиди, витамини C и E, водорасли, гроздови семки и масло от авокадо, глицерин, кокосово масло, ретинол, зелен чай.

ПРОЧЕТЕТЕ ПОВЕЧЕ ЗА СЪВЕТИ & ТЕНДЕНЦИИ

Съвети & тенденции02 ДЕКЕМВРИ 2019

Грижа за красотата с помощта на Аюрведа

По-красиви и по-здрави с бюти тайни на хиляди години

Съвети & тенденции02 ДЕКЕМВРИ 2019

Как филърите могат да доведат до отпускане на кожата

Ако години наред използвате филъри, много важно е да не прекалявате с количеството им

Съвети & тенденции01 ДЕКЕМВРИ 2019

Козметиката на Дженифър Лопес, от La Mer до L'Oreal

Грижата й за себе си е безкомпромисна. Дженифър държи най-вече на спорта, добрия сън и на ефикасната грижа за подхранване и блясък на кожата

Съвети & тенденции29 НОЕМВРИ 2019

Бюти тенденциите, които очакваме да видим през 2020

Какво ни очаква на бюти сцената през 2020?