Професионалист разкрива 3 правила за лидери. Вижте как да избягвате крайностите в ролята на шеф!
Току-що са ви повишили като тим лидер или директор на отдел, което би трябвало да означава по-висок доход и може би по-хубав офис.
Кейтлин Фридман, автор на пътеводител за жени-шефове, дава съвети как да бъдете ефективен шеф, без да сте зли. Ето какво казва тя по въпроса:
“Несигурността, която често съпътства шефската позиция може да се изяви като неспособност да поставяш граници или тъкмо обратното – да имаш диктаторски подход.”
За да балансирате между двете крайности, ето кои неща е важно да спазвате:
1. Не е нужно да сте приятел с всеки
Да споделяте за личния си живот е хубаво от една страна, но от друга – може да намали усещането ви за авторитет. Избирайте какво да разкажете. Неутрална информация за семейството и хобитата е ОК, но избягвайте подробности за това как сте изкарали уикенда в нощния клуб.
2. Споделяйте работата, която трябва да бъде свършена
Може би сте свикнали да правите няколко неща едновременно и да разчитате само на себе си, но новата ви роля на лидер ще е трудна, ако не се научите да делегирате задачи на подчинените си.
3. По-добре кажете какво трябва да се направи вместо да молите
Мъжете-шефове са свикнали да дават инструкции, а жените – да молят нещо да бъде направено. Не формулирайте изказването си като молба за услуга. Няма да сте груба, ако просто кажете директно какво трябва да се свърши, но с подходящия, учтив тон.