Мода : Тенденции16 ДЕКЕМВРИ 2019

Маратонките на десетилетието

Хвърляме поглед към последните 10 години, за да видим как обувките за фитнес превзеха висшата мода и кой е виновен да станат толкова… грозни

Това бяха маратонките, които оформиха модния облик на последното десетилетие.

През отиващите си десет години станахме свидетели на бума на “грозните маратонки”. Грубите подметки и обемът заеха челното място, най-вече благодарение на Balenciaga и на грузинеца Демна Гвасалия, който оглави испанската модна къща през 2015-та.

“Винаги съм търсил онази тънка линия, отвъд която грозното става красиво, а красивото става грозно. Харесва ми това противоречие”, казва Гвасалия. Още преди него обаче, за “грозния” период на модата при маратонките проправи път Изабел Маран.

The Bekett, от Isabel Marant (2012)

Кецовете със скрита платформа можем без преувеличение да наречем митични. Макар че никога не са се появявали на дефиле на Изабел Маран, след създаването им няма звезда или моден блогър, които да не се появят с точно такъв модел. “Работих дълго време върху този дизайн, като целта ми беше маратонките да запазят комфорта на равна обувка, но и да издължават силуета по правилния начин”, споделя Маран.

Céline Skate (2013)

Фийби Фило начело на Celine превръща скейтърските кецове в дизайнерски фетиш, благодарение на модела Skate.

Обувката без връзки реално напомня добрия стар Vans, но сред версиите на Celine има и луксозни изработки като например тази от змийска кожа. Модни икони като например Грейс Кодингтън от Vogue започват да носят скейтърската обувка на първите редове на модните дефилета.

Fusion, от Dior (2014)

Това е годината, в която спортният стил придоби съвършено нов статус и излезе на първа линия със стрийт модата. Както и в дизайнерските колекции. През 2014-та, ръстът на atleisure модата е четири пъти по-голям, отколкото средния ръст за модната индустрия като цяло.

През същата година, фитнес обувките за пръв път официално се срещат с висшата мода, благодарение на марки като Chanel и Dior. И най-вече на Раф Саймънс, който създава модела Fusion. Маратонката с дизайн като чорап и с груба контрастираща подметка е обшита с кристали и струва около 1000 евро. А днес, според Lyst, моделите втора ръка все още държат 50% от първоначалната цена. Което в света на модните тенденции, които днес се сменят с галопиращо темпо, определено е впечатляващо.

Speed, от Balenciaga (2017)

Отговорът на Баленсиага не закъснява, а създател на модела Speed е Демна Гвасалия. Обувката става бестселър до голяма степен благодарение на клана Кардашиян/Дженър – всяка от сестрите притежава чифт такива маратонки. Speed се разпродават с такава скорост, че се налага да ги доставят само с предварително записване в листа на чакащите.

Triple S на Balenciaga (2018)

Така стигаме и до култовата маратонка Triple S, която циментира статуса на “грозните” сникърси. И не само сникърси – след маратонките, сандалите, роклите, пуловерите и още елементи в дамския гардероб попаднаха под влиянието на “грозната” тема и заеха по-груби форми.

Също създадени от Гвасалия, Triple S струват близо 1000 евро, но въпреки високата си цена са преиздавани многократно в най-различни визии. Моделът се продава в едноцветни и в многоцветни варианти, като първо се появява в мъжката колекция на марката. След което буквално превзема дамския гардероб.

от Петя Бондокова

Тенденции при обувките през 2020 година

ПРОЧЕТЕТЕ ПОВЕЧЕ ЗА ТЕНДЕНЦИИ

Тенденции26 ОКТОМВРИ 2024

Топла есен с новата колекция на Tommy Jeans

Препи стила и непреходните визии са в основата на вдъхновението този сезон.

Тенденции14 ЮНИ 2024

Подготовка за лятната ваканция с Tommy Hilfiger

Новата колекция ни дава усещането за лекота, оптимизъм и изискана елегантност.

Тенденции04 АПРИЛ 2024

Пролетта в царството на денима

Calvin Klein Jeans залагат на най-подходящото за сезона облекло.

Тенденции15 ДЕКЕМВРИ 2023

Минимализъм и чувственост за Коледа от Calvin Klein

За предстоящите празнични дни американската модна марка е подготвила актуализирани класически модели в цветове, подхождащи на всеки стил.